• elsa m

Mår dåligt fysiskt och psykiskt när jag är separerad ifrån min partner

Hej, jag och min kille har en bra relation. Vi är med varandra ofta ofta då vi bor ihop. Alltså sover vi tillsammans varje kväll, något som vi båda uppskattar. Ibland måste han sova borta, alltså ibland måste han åka ut till sitt lantställe där hans familj bor. Oftast följer jag med men ibland kan jag inte pga arbete. Dem nätterna jag är hemma utan honom och måste sova själv så mår jag jättedåligt både psykiskt och fysiskt. Jag får ont i kroppen, känner mig gråtfärdig, får ångest och blir väldigt nerstämd. Detta är väldigt jobbigt. Vad ska jag göra? Mår väldigt dåligt av det här, och det är ju självklart att man måste kunna vara separerade ifrån varandra! Dagar går bra, men kvällar och nätter känns hemska.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mår dåligt fysiskt och psykiskt när jag är separerad ifrån min partner
  • Anonym (words)

Hej Elsa!

Att det kan kännas ensamt förstår jag speciellt när man är van att sova ihop. 
    Jag själv har långdistans förhållande sedan ett bra tag tillbaka men vi har även bott ihop och då sovit tillsammans varje natt. 

Att du upplever det så starkt att det även är en kroppslig reaktion så tycker jag faktiskt att du ska försöka gå och prata med någon om detta. 

Det jag skulle rekommendera dig att göra är att försöka ändra tankebana. 
    Det är lätt att man snurrar in sig på det negativa spåret: Nej, fy nu blir jag ensam ikväll - vad tråkigt det kommer vara!

Försök bryt det! till - Yes! nu kan jag göra allt det där jag inte vill att min kille ska veta jag gör Exempel: epilera benen (brukar jag göra) jag nopprar mina ögonbryn i lung och ro, jag tar ett  långt bad/dusch. Jag har inpackning i håret som ska sitta i typ en hel kväll så jag springer runt med en ful plastpåse på huvudet. Jag tittar på den där filmen som jag vill se men min kille inte är så sugen på att titta på ihop med mig. 

Det är helt enkelt väldigt viktigt att försöka vända det negativa till något positivt. Om du kan så ska du försöka aktivera dig, ( det är därför det går bättre under dagarna att vara ifrån din kille) för då hinner du inte hamna i de negativa tankarnas spiral. 

Jag brukar försöka umgås med mina vänner också om jag har tid över. 
    Lycka till <3

• elsa m

Tack så mycket för ett sådant bra svar med mycket bra tips! Ska absolut prova detta, tusen tack! Det är ju faktiskt en väldigt bra tid att tex plocka ögonbrynen eller kolla på den där filmen som han inte är så förtjust i;) Tack, och lycka till själv:)

Svar på tråden Mår dåligt fysiskt och psykiskt när jag är separerad ifrån min partner