Kontakta soc som barn
Någon som har gjort det och vad vad som händer? Om personen som behöver hjälp inte tar emot hjälp och/eller förnekar problemet?
Någon som har gjort det och vad vad som händer? Om personen som behöver hjälp inte tar emot hjälp och/eller förnekar problemet?
Man kan absolut kontakta socialtjänsten som barn. Det är fult av vuxna som försöker skrämma barn och unga från att söka hjälp! Finns missbruk/våld i familjen så finns det hjälp att få. Många kommuner har särskilda grupper/beroendeenheter som arbetar just med sådant.
Om du TS är ett barn/en ungdom som lever i en jobbig sits så tycker jag verkligen att du ska kontakta socialtjänsten för hjälp och stöd. Känns det svårt att göra det ensam, så prata med någon på din skola! Du kommer att få stöd där och hjälp att hitta rätt person att vända dig till. Lycka till! (har du frågor eller behöver stöd så får du gärna skriva till mig)
Eftersom du säger att personen i frågan inte ser sitt problem lr erkänner så är de svårt att ge en sån person hjälp, personen kommer ju bara vägra prata lr ta emot hjälp från soc speciellt om personen är vuxen och har inga barn som ett exempel, och om personen har typ små barn så kan de bli utredning på hela familjen. Gör personen er illa så polisanmäl! Ni kan även ringa soc och vara anonyma och fråga de ni undrar över så kan ni gå från deras svar
Det en fördel att dokumentera och spela in händelser först speciellt om man är ett barn.
Av egen erfarenhet råder jag dig att inte kontakta socialtjänsten, det förstör ofta mer än det hjälper en familj.
Hur gammal är du ts?
Bästa är att ringa polisen när personen är påverkad o aggressiv!
Nja det håller jag inte med om. Snacka om att göra det onödigt dramatiskt för barnen, om det nu inte är fara för deras liv för då ska man givetvis ringa polisen.
Asso? Då ska man låta barnen se hur ens förälder är svin påverkad och aggressiv, hotfull, kanske tillomed slår den andra förälder! Bara låta de ske? Låta barna uppleva skräck o gråta sig ihjäl gömda i sitt hem?! Vänta tills man är halvdöd för att ringa efter hjälp? Och va lär man sina barn då?? Vet du ens hur de känns i en sån situation? Då är man en misslyckad förälder om man inte gör nåt för att skydda sina barn från missbrukets helvete!!
Om det är en pågående misshandel tycker jag självklart man ringer polisen. Det är dock inget TS skrivit förekommer. Polisen kommer inte göra/kunna göra något om det "bara" är en person som är påverkad eller personer som "bråkar" med varandra, utan våld.
Och du är polis förstår jag? Polisen hade sannerligen haft att göra om de griper alla som är onyktra.