• ALM82

bröst som gör mindre ont

Hej!

Är i vecka 5 (4+4) och har hittills haft lite ömma bröst, inte så farligt.
    Men nu på morgonen verkar det ha försvunnit :( 
    Har haft lite ont i brösten under natten men nu när jag tar på dom så gör det typ inte ont. De är fortfarande lite hårda/svullna...
    Är det någon av er som har haft olika ont i brösten i början? Eller ska jag börja förbereda mig för MF?

• Svar på tråden bröst som gör mindre ont
  • Lotesse

Ömheten kommer och går lite, i alla fall för mig. Vissa dagar har knappt kunnat känna på dem utan att de gör ont och vissa dagar skulle jag kunnat hoppa upp och ner utan bh utan de gjort ont

• ALM82
    Lotesse skrev 2017-08-31 09:08:05 följande:

Ömheten kommer och går lite, i alla fall för mig. Vissa dagar har knappt kunnat känna på dem utan att de gör ont och vissa dagar skulle jag kunnat hoppa upp och ner utan bh utan de gjort ont

Ok, vad skönt att höra! Hoppas ömheten sätter igång igen snart. Man är ju lite knäpp som säger så men man vill ju ha lite symtom för att känna att man verkligen är gravid ;)
  • Lillstrumpa79

Jag har ondast på kvällen när bh'n ska av.

Kan vara helt smärtfri på morgonen och bli livrädd men sen kommer det.

• ALM82
    Lillstrumpa79 skrev 2017-08-31 09:36:46 följande:

Jag har ondast på kvällen när bh'n ska av.

Kan vara helt smärtfri på morgonen och bli livrädd men sen kommer det.

Ok. Ja, man blir ju jätterädd! Speciellt såhär i början när man inte kânner av så många symtom.
    Hoppas att det sätter igång lite senare :)
  • ALM82

Det känns konstigt att det försvinner såhär... Att man har haft symtom men som försvinner. Men, ska vänta några dagar fôr att se hur det blir :)
    Man skulle ju vilja ta reda på själv hur det ligger till genom ett test eller nåt, men det går ju inte...

• Ebo88

Det är vanligt att det kommer och går. Vissa dagar hade jag jätteont, gick nästan och höll i brösten så dem inte skulle skumpa runt så mycket, andra dagar var det ingen värk alls. Samma sak med ligamentet, vissa dagar gjorde det jätteont vid hastiga rörelser, andra dagar kändes det inte alls. Är nu i v16 och mina symptom är inte så kraftiga just nu men är i spökveckan som brukar infalla vid ca v.12-17. Symptomen avtar, man kan gå ner i vikt osv men rätt som det är så kommer alla symptom tillbaka. Väldigt vanligt :)

• ALM82

Tack för allas svar som lugnade mig :)

Igår kväll började de ömma lite lite igen och under natten också och nu på morgonen var det som förut! Har hittills inte haft jätteömmande bröst utan mest bara när man tar på dom så gör det lite ont, men jag är ju bara i vecka 5 (4+5) så det är nog därför. Men det är läskigt när allt försvinner sådär, man blir livrädd! 

Svar på tråden bröst som gör mindre ont