Gravid men tycker det är jobbigt att berätta..
Hejhej!
Jo, det är så att jag är 21 år gammal och gravid med första barnet, tillsammans med min sambo sedan 4 år tillbaka. Vi har boende och fasta jobb båda två med en total inkomst på ca 45 000 i månaden - räkningar på ca 15000 i månaden (hög hyra och billån). Rent praktiskt finns det inget som gör att detta skulle verka fel för min mamma, och jag är ju vuxen.
MEN, jag har så svårt att berätta för mamma. Jag är i v.16 nu. Har inte berättat än, hon bor 33 mil bort från mig och vi ses kanske varannan månad om ens det. Hon och jag har alltid haft en bra relation, men inte "öppen" på det sättet att vi pratat mycket om mens, sex, killar osv.. så att yttra orden "jag är gravid" när man själv knappt fattar det, är otroligt svårt för mig. Min syster fick barn när hon var 16, och självklart är det skillnad på 16 och 21, men någonstans känns det ändå som att mamma kommer se mig som en oansvarig tonåring på något sätt, även om jag är mer än myndig, bor själv, stadigt förhållande och bra inkomster så blir jag som en liten flicka igen med mamma, man vill ju ha mammas "approval" så att säga ändå. Och att jag inte VET hur hon kommer reagera gör mig lite orolig liksom.
Någon som varit i liknande situation som mig som kan berätta några solskenshistorier?