• Mandelskorpan

Vad har eran skola för rutiner för frånvarorapportering?

Blir ni uppringda om barnet inte skulle dyka upp?

• Svar på tråden Vad har eran skola för rutiner för frånvarorapportering?
  • Ooops

Japp, både på barnens och på mitt jobb Jag är den på mitt jobb som ringer upp när elever uteblir utan anmälan.

• ammela

På skolan där jag jobbar ringer vi alltid senast 20 min efter skolstart för att kolla läget!

• NELJ

Vi blir uppringda, hände senast idag då sonen som varit småkrasslig följde med mig till jobbet och pappan glömde anmäla. Även om han var sjukanmäld igår ringde de för säkerhets skull. Likaså om han gått hem och glömt kryssa ut sig ringer de för att kolla att han kommit hem. Det känns tryggt att de har så bra rutiner.

• Mandelskorpan
    NELJ skrev 2017-09-01 18:41:37 följande:

Vi blir uppringda, hände senast idag då sonen som varit småkrasslig följde med mig till jobbet och pappan glömde anmäla. Även om han var sjukanmäld igår ringde de för säkerhets skull. Likaså om han gått hem och glömt kryssa ut sig ringer de för att kolla att han kommit hem. Det känns tryggt att de har så bra rutiner.

Det där tycker jag låter bra. På skolan där dottern börjat nu (4an) så får man ett automatiskt genererat mail. Känns sådär. Jag kollar min privata mail dagligen men är jag upptagen med något så kan det ju gå ett antal timmar.

Tänk om det händer något på vägen? Jag har bett att få bli uppringd istället, får väl se vad de säger.
  • Bunny on speed

Det kommer ett sms. Ringa fungerar inte så bra med 400 elever.

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Vad har eran skola för rutiner för frånvarorapportering?