• Tokigsnart

Fler som känner som jag?

Hej!

Blir tokig snart, e jag gravid eller har jag bara inbillat mig allt??

Senaste mensen var 8/8 hade äl den 22-23/8 sex den 20/8

Sen äl har jag haft till och från varje dag molvärk, flyttningar och känt mig allmänt konstig och trött samt gasig i magen!

Har gjort ett erly test idag och tyckte jag såg ett svag streck i vissa vinklar men samtidigt så tror jag att jag inbillar mig! Ska försöka hålla mig nu tills Måndag morgon för ett nytt test! Är idag på -5 in bim

Fler som känner och hoppas som jag!!

• Svar på tråden Fler som känner som jag?
  • saijda
    Mema9 skrev 2018-10-20 10:20:10 följande:

Hur går det för dig Saijda? Använder du något preparat? :) Kör du med äl-test?

Jag använder mig utav clearblue ÄLtester med dubbel hormonindikator samt tempmetoden :) vet bara inte om det är för tidigt att börja med dem nu? Enligt flo är det 9 dagar till ÄL men är osäker! Så hur ska jag göra?

Blev försent med att använda men om det är så att vi inte plussar denna cykel så ska jag definitivt köpa :0

Du då?
  • Mema9
    saijda skrev 2018-10-21 19:53:57 följande:

Jag använder mig utav clearblue ÄLtester med dubbel hormonindikator samt tempmetoden :) vet bara inte om det är för tidigt att börja med dem nu? Enligt flo är det 9 dagar till ÄL men är osäker! Så hur ska jag göra?

Blev försent med att använda men om det är så att vi inte plussar denna cykel så ska jag definitivt köpa :0

Du då?

Använder också de äl-testen och jag fick glad gubbe idag faktiskt så äl sker nog när som :D Nej jag tycker det är lika bra att du börja med de tidigt eftersom dina cyklar varit lite oregelbundna , så du inte missar utslag :)

Känner samma. Tar det sig inte denna gång kommer jag nog testa progesteron krämen iallafall! Hoppas så på denna gång!!!! Långa väntan till mensen börjar nu
  • Tokigsnart
    Mema9 skrev 2018-10-15 11:46:30 följande:

Saijda - tycker absolut de är värt att testa :)

GrönaL och Tokigsnart är ni inne något här? Hur mår ni isåfall? :)

Hej!

Till och börja med stort Grattis Jennie till bebben, Hur mår ni?

Och Trullis grattis hur mår du? Äntligen fick du plusset :)

Så himla glad för alla eran skull!

Och Stort grattis till alla er andra med pluss och bebisar!!

Mema9 Hur mår du? Och hur går det för dig?

Själv är det så där, har mått/mår väldigt psykiskt dåligt sen jag fick beskedet att jag inte kan få barn på egen hand, sen fick jag besked om att jag vägde för mycket för att få skicka in ivf papper! Så läkaren gav mig ett ultimatum att gå ner 13kg på ett par veckor, så jag har kämpat med de! Slutade röka och började kämpa med vikten! Så min höst har bestått av de :(

Nu har jag lyckats gått ner 10 kilo och varit rökfri sen 13/8 men har 3 kvar tills mitten av november då vi ska tillbaka till kliniken

Ibland vill jag bara gråta och ge upp allt, bara acceptera att det inte blir fler barn men tänker ge detta en chans!

Hoppas ni alla mår bra och ta hand om er

Kram
  • Mema9
    Tokigsnart skrev 2018-10-27 09:02:12 följande:

Hej!

Själv är det så där, har mått/mår väldigt psykiskt dåligt sen jag fick beskedet att jag inte kan få barn på egen hand, sen fick jag besked om att jag vägde för mycket för att få skicka in ivf papper! Så läkaren gav mig ett ultimatum att gå ner 13kg på ett par veckor, så jag har kämpat med de! Slutade röka och började kämpa med vikten! Så min höst har bestått av de :(

Nu har jag lyckats gått ner 10 kilo och varit rökfri sen 13/8 men har 3 kvar tills mitten av november då vi ska tillbaka till kliniken

Ibland vill jag bara gråta och ge upp allt, bara acceptera att det inte blir fler barn men tänker ge detta en chans!

Kram

Heej, vad glad jag blir att höra från dig! Alltså wow vilken kämpe du är!! All cred till dig<3 De där sista kilona fixar du, tänk vad långt du kommit! Ingen idé att ge upp nu liksom , det är inte så vi gör ;) Men jag kan verkligen föreställa mig den psykiska pressen. Att det inte bara kan få vara enkelt!! Usch. MEN vi kommer få ett litet pyre i magen tillslut det är jag säker på. Våran väg är bara lite krokigare. Allt kommer vara så värt det sen.

Jag mår bra tack , går och väntar på att dagarna ska gå så jag kan ta gravtest.. vet inte riktigt när min BIM är då det har varierat sådant mellan äl och mens. Men ja nångång mellan 31/10 till 4/11 kan mensen komma. Tänker att jag ska testa mig i helgen. Så nervöst.

Kram!!
  • jennie08

Hej!

Kram

Heej, åh vad kul att höra från dig!

Tack så mycket :) Vi mår bra! Edward har redan hunnit bli 3 månader och det är helt galet vad fort tiden går. Jag vill bara stanna här och nu. Så försöker njuta varje av varje dag som går.

Men så starkt jobbat av dig! Både gå ner i vikt och sluta röka, skitbra gjort ju :) Några kilon till och sen är du där. Förstår dock att det är rejält slitit och en enorm stress. Men du har kommit så långt nu ju. Snart är papperna inskickade och processen igång :)

Så roligt stt höra från dig, du är saknad i den här gruppen <3
  • Trullis82

Hej!

Kram

Men hej där!

Shit vad jag har tänkt på dig. Var o varannan dag. Undrat hur det går för dig o hur tankarna går. Har så gärna velat skriva till dig men inte vetat hur jag ska skriva. Vet ju att du mått så dåligt av allt som hänt.

Men herre gud vilken kämpe..... snart är du i mål med så mycket så snart får ni oxå börja försöka igen.

Orkar du kortfattat bara berätta vad som hänt mer än att jag förstått att det blir ivf. Men vad är det som inte fungerar hos er?

Vill inte du komma o vara med i vår slutna grupp o bubbla vidare på messenger?

Åh, jag är så glad över att höra från dig så jag gråter..... det är ju tack vare dig vi hittat varandra o fått så himla bra kontakt...

Hoppas vi hörs av snart igen. Bamse kram till dig <3
  • Tokigsnart
    Mema9 skrev 2018-10-28 12:18:53 följande:

Heej, vad glad jag blir att höra från dig! Alltså wow vilken kämpe du är!! All cred till dig<3 De där sista kilona fixar du, tänk vad långt du kommit! Ingen idé att ge upp nu liksom , det är inte så vi gör ;) Men jag kan verkligen föreställa mig den psykiska pressen. Att det inte bara kan få vara enkelt!! Usch. MEN vi kommer få ett litet pyre i magen tillslut det är jag säker på. Våran väg är bara lite krokigare. Allt kommer vara så värt det sen.

Jag mår bra tack , går och väntar på att dagarna ska gå så jag kan ta gravtest.. vet inte riktigt när min BIM är då det har varierat sådant mellan äl och mens. Men ja nångång mellan 31/10 till 4/11 kan mensen komma. Tänker att jag ska testa mig i helgen. Så nervöst.

Kram!!

Tack vad gullig du e :),blir jätte glad av det positiva mottagandet igen <3

Som du säger det är inte så vi jobbar, vi ska oxå få våra små pyren snart!! Åå vad spännande hoppas verkligen att du får ditt plus, känner du något denna gång? Åå håller tummarna för dig vännen!!

Kram
  • Tokigsnart
    jennie08 skrev 2018-10-28 14:49:08 följande:

Heej, åh vad kul att höra från dig!

Tack så mycket :) Vi mår bra! Edward har redan hunnit bli 3 månader och det är helt galet vad fort tiden går. Jag vill bara stanna här och nu. Så försöker njuta varje av varje dag som går.

Men så starkt jobbat av dig! Både gå ner i vikt och sluta röka, skitbra gjort ju :) Några kilon till och sen är du där. Förstår dock att det är rejält slitit och en enorm stress. Men du har kommit så långt nu ju. Snart är papperna inskickade och processen igång :)

Så roligt stt höra från dig, du är saknad i den här gruppen <3

Tack <3

Åå,vad mysigt e han redan 3 månader? Vad fort tiden går! Förstår att du vill stoppa tiden! E så glad för din skull att du fick ditt plus och sen din lilla prins!!

Japp,sjukt stressad men snart så e jag där igen hos kliniken! Lovade våra läkare att gå ditt även fast jag inte hade lyckats och det känns som att det kommer bli stå, står verkligen still på vågen (gaahh)!!

Vilket härligt mottagande jag får av er, ni e för gulliga!!

Kramar
  • Tokigsnart
    Trullis82 skrev 2018-10-28 16:42:06 följande:

Men hej där!

Shit vad jag har tänkt på dig. Var o varannan dag. Undrat hur det går för dig o hur tankarna går. Har så gärna velat skriva till dig men inte vetat hur jag ska skriva. Vet ju att du mått så dåligt av allt som hänt.

Men herre gud vilken kämpe..... snart är du i mål med så mycket så snart får ni oxå börja försöka igen.

Orkar du kortfattat bara berätta vad som hänt mer än att jag förstått att det blir ivf. Men vad är det som inte fungerar hos er?

Vill inte du komma o vara med i vår slutna grupp o bubbla vidare på messenger?

Åh, jag är så glad över att höra från dig så jag gråter..... det är ju tack vare dig vi hittat varandra o fått så himla bra kontakt...

Hoppas vi hörs av snart igen. Bamse kram till dig <3

Tack fina du!!

Här e jag igen, :) ja,jag hoppas verkligen det för vet inte hur mycket mer jag orkar!

Det började med utomkved havandeskap och akut operation och då de tog bort min högra äggledare, vi fick sedan tid hos kliniken och där de gjorde grundlig kontroll på oss och under spolningen av min vänstra äggledare så visade det sig att det var stopp i den, så vi kommer aldrig få barn utan ivf hjälp :(

Känns så sjukt och blir så ledsen! Jag har ju varit en frö gurka och det jobbiga är att vi aldrig kommer få en förklaring till varför det vart så!!

Hur mår du? Åter igen grattis till pluset <3

Vilken vecka e du i nu?

Jo,jag vill jätte gärna vara med? Vad glad jag blir

Hur kommer jag dit? :)

Kram
  • Mema9
    Tokigsnart skrev 2018-10-29 08:21:06 följande:

Tack vad gullig du e :),blir jätte glad av det positiva mottagandet igen <3

Som du säger det är inte så vi jobbar, vi ska oxå få våra små pyren snart!! Åå vad spännande hoppas verkligen att du får ditt plus, känner du något denna gång? Åå håller tummarna för dig vännen!!

Kram

Nja jag vet inte..jag tror det men jag vågar samtidigt inte tro eller tänka på det. Låtsas som ingenting haha! Men tycker jag känner illamående, lite liknande menssmärtor till och från, men inga andra symtom som jag annars brukar ha mellan äl och mens.. Tack snälla! Är så himla nervös för inför testet. Är på nått vis 100 på att det kommer visa negativt men en liten del av mig tror ändå det finns en chans.

Kraaam
  • Ofelia123

Hej alla, jag skrev nån gång i denna tråden 2017 i september, hur gick/ går de för alla ??

Jag fick ett plus 2018 i februari några veckor senare en blödning efter samlag, skräcken som uppstod och tårarna bara sprutade... Men de va okej, 2018-11-07 kom en Pojke på 5620 gram 54 cm igång satt med dropp på 16 dagar över tiden, som slutade i akut snitt 17 dagar över tiden, han va för stor och låg med huvudet ner och ansiktet upp mot himlen, någon sa till mig som först föderska är de inte Najs att bli igång satt, och de va de verkligen inte eftersom lille man vägrade komma naturliga vägen, en sån kärlek man har till en annan varelse finns inte så som man har till sit/sina barn ????

• jennie08
    Ofelia123 skrev 2019-02-05 00:07:06 följande:

Hej alla, jag skrev nån gång i denna tråden 2017 i september, hur gick/ går de för alla ??

Jag fick ett plus 2018 i februari några veckor senare en blödning efter samlag, skräcken som uppstod och tårarna bara sprutade... Men de va okej, 2018-11-07 kom en Pojke på 5620 gram 54 cm igång satt med dropp på 16 dagar över tiden, som slutade i akut snitt 17 dagar över tiden, han va för stor och låg med huvudet ner och ansiktet upp mot himlen, någon sa till mig som först föderska är de inte Najs att bli igång satt, och de va de verkligen inte eftersom lille man vägrade komma naturliga vägen, en sån kärlek man har till en annan varelse finns inte så som man har till sit/sina barn ????

Hej hej, jag blev gravid i oktober 2017 och 20/7 2018 kom vår lille kille på 4 kg och 53 cm som idag är 6 månader.

Tiden går så jäkla snabbt! Helt ofattbart att det redan har gått ett halvår sen han kom.

5,6 kg, det var inte dåligt det :) Jag som tyckte vår plutt på 4 kg var stor. Hihi
  • Trullis82
    Ofelia123 skrev 2019-02-05 00:07:06 följande:

Hej där!

Ingen liten bebis ni fick men gott att det gick bra.

Vi lyckades tillslut o är nu i v27

Allt är bra. Trött men det hör ju till.

Jobbar 1 månad till innan gravidpenning.

Ha det bäst
Svar på tråden Fler som känner som jag?