• Snowflingan

Har ni haft tidigare äl?

Hej alla fina!

Jag har de senaste tre dagarna vaknat att jag behöver kissa vid 5-6 på morgonen och när jag lagt mig i sängen igen så mår jag väldigt illa, känns som jag måste springa upp och kräkas men det går aldrig så långt. Har även varit väldigt gasig och det brukar jag inte vara.

Enligt en app jag använder hade jag äl i måndags så känns omöjligt att det skulle vara gravsymptom då. Men jag har konstig mens sen jag tog ut min p-stav i november, har ofta vara 4 dagars mens, mon senaste mens var den 16-19 augusti.

Kan jag ha haft äl tidigare, är det någon som haft det tidigare eller känner igen sig?

• Svar på tråden Har ni haft tidigare äl?
  • vickanj82

Denna månaden fick jag ÄL bara 5 dagar efter mensens slut. Blev jätte förvånad då i min app står det idag. Men tog test så det får man ju gå efter. Annars hade jag ju trott det var nu.

• Milou3

Din äl kan absolut variera några dagar! För tre månader sedan hade jag äl 10 dagar efter mensens första dag och denna cykel 13 dagar efter.

Köp ett gravtest! Har du redan blivit mer kissnödig och mår illa av graviditet så borde du kunna testa svagt positivt redan nu! Eller snart iaf :)

• Anonym (Nja)

Inte alls säkert att du testa positivt än. Jag hade gravidsymptom 2v innan jag fick plus och trodde jag var längre gången än jag var men rul visade att jag måste fått gravid symptom direkt efter äl. Jag var yr, kissnödig och illamående sen blev det värre.

Vid graviditet 2 och 3 fick jag symptom senare men med 1an kom de alltså direkt

• Snowflingan

Tack för era svar! Jag tog ett test i tisdags som jag kunde ana något på, sen så tog jag ett igår som var totalt blankt... Tror tyvärr inte det blev något denna månad heller :(

Beräknat att få mens på tisdag så tror den kommer. Kände mig så himla annorlunda denna gång bara, magen var totalt ur balans, vrålhungrig, somnar på ca 2 sekunder varje kväll (brukar nästan alltid ha problem att somna) och kissar mycket mer, hela jag luktar annorlunda också! Fästmannen tyckte mina bröstvårtor var mörkare.

Här gett upp hoppet till 95% denna gången men ett nytt försök till nästa äl, denna gång med äl-test tror jag!

• Snowflingan
    Anonym (Nja) skrev 2018-05-02 10:09:21 följande:

Hur gick det ?

Det går dåligt. Ingen graviditet än, tänkte påbörja en utredning efter sommaren om inget hänt då
  • Anonym (Nja)
    Snowflingan skrev 2018-05-02 12:40:16 följande:

Det går dåligt. Ingen graviditet än, tänkte påbörja en utredning efter sommaren om inget hänt då

Så trist men önskar er all lycka till framöver.

Bidrottninggele är toppen för att bli gravid
  • Snowflingan
    Anonym (Nja) skrev 2018-05-02 13:28:20 följande:

Så trist men önskar er all lycka till framöver.

Bidrottninggele är toppen för att bli gravid

Tack så mycket! Ska kolla upp bidrottninggele!
Svar på tråden Har ni haft tidigare äl?