• Nelliet00

Min mamma hatar min pojkvän

Jag älskar min pojkvän, han betyder oerhört mycket och jag vet att han skulle göra allt för mig! Han har dock gjort några misstag under vårar förhållande, som att ha kallat mig äcklig hora han bara knullar, bakom min rygg, ljugit för mig, och varit väldigt hårdhänt mot mig. Det här har inte hänt nydligen och jag har varit superledsen pga detta, men har kommit över det och eftersom jag själv gjort misstag jag ångrar så har jag förlåtit honom, dock har inte min mamma det. Efter första och andra misstaget kanske har hon varit väldigt skeptisk mot honom, haft svårt att Lia på honom och varit väldigt avvisande, sen har han bara visat sin bra sidor och min mamma verkade inte ha några mer problem med honom, men sen gjorde han illa mig fysiskt och verbalt, eftersom han var väldigt full tog jag inte åt mig super mycket och förlät honom, men inte mamma. Jag bor fortfarande hemma och min pojkvän får nästan aldrig vara här, speciellt inte om jag är ensam hemma. Hon säger till mig hela tiden att hon inte gillar honom och är inte otrevlig men ändå avvisande mot honom när han är här.

Detta är sååå jobbigt, jag förstår min mamma till 100%, men fortfarande så har jag själv kommit över allt detta och är glad med min pojkvän, vill att min mamma ska kunna förstå varför jag älskar honom trots hans misstag men hon vägrar att se hans bra sidor.

Kan jah säga något till min mamma som får henne att se allt på ett annat sätt eller kommer jag att behöva leva med det här??? Snälla kom med tips detta tar kol på mig och speciellt min pojkvän som skäms och mår så dåligt

• Svar på tråden Min mamma hatar min pojkvän
  • Anonym (Pucko)

Seriöst... är du så naiv och blåst så får du fan skylla dig själv. Klart som fan din mamma inte gillar aset, och att han är full är en ursäkt? Naiv och blåst är du! Desperat much? Probably.

• KlunsSmurfen
    Anonym (Pucko) skrev 2017-09-04 11:29:34 följande:

Seriöst... är du så naiv och blåst så får du fan skylla dig själv. Klart som fan din mamma inte gillar aset, och att han är full är en ursäkt? Naiv och blåst är du! Desperat much? Probably.

Du verkar rätt blåst själv.
  • marlar13

Jag var tillsammans med en missbrukande och misshandlande man i 15 år. Bekanta, vänner; kvinnojouren e.t.c. alla sa att han kommer bara att bli värre. Det trodde jag inte på. Jag kommer från en dysfunktionell familj där man aldrig pratade om hur det egentligen var. Jag lärde mig att skönmåla, skuldbelägga mig själv e.t.c. Lika lite som jag kunde förändra mina föräldrar lika lite kunde jag förändra den här mannen. Jag fick hjälp i Al-Anon (anhöriga och närstående till alkoholister och andra dysfunktionella beteenden). Jag fick hjälp att släppa taget (min besatthet) av denna man även om det tog många år. Jag får alltid se upp så jag inte faller in i detta med att vara den "duktiga flickan" som ska rädda alla och ta hänsyn till alla utom mig själv. I dag är denne man död av sitt missbruk. Han valde alkoholen. Det sa han även själv. Jag hör att du är i ett misshandelsförhållande. Du får göra som du vill. Ta till dig detta eller låt bli. Jag vet att tjat inte lönar sig. Jag kunde bara inte låta bli då jag kanske kan hjälpa någon annan att slippa år av mitt helvete. Då kanske det var lite värt det om min erfarenhet gör att jag kan hjälpa andra. Vänliga hälsningar.

• Anonym (hmmmm)
    Nelliet00 skrev 2017-09-02 12:36:31 följande:

Jag älskar min pojkvän, han betyder oerhört mycket och jag vet att han skulle göra allt för mig! Han har dock gjort några misstag under vårar förhållande, som att ha kallat mig äcklig hora han bara knullar, bakom min rygg, ljugit för mig, och varit väldigt hårdhänt mot mig. Det här har inte hänt nydligen och jag har varit superledsen pga detta, men har kommit över det och eftersom jag själv gjort misstag jag ångrar så har jag förlåtit honom, dock har inte min mamma det. Efter första och andra misstaget kanske har hon varit väldigt skeptisk mot honom, haft svårt att Lia på honom och varit väldigt avvisande, sen har han bara visat sin bra sidor och min mamma verkade inte ha några mer problem med honom, men sen gjorde han illa mig fysiskt och verbalt, eftersom han var väldigt full tog jag inte åt mig super mycket och förlät honom, men inte mamma. Jag bor fortfarande hemma och min pojkvän får nästan aldrig vara här, speciellt inte om jag är ensam hemma. Hon säger till mig hela tiden att hon inte gillar honom och är inte otrevlig men ändå avvisande mot honom när han är här.

Detta är sååå jobbigt, jag förstår min mamma till 100%, men fortfarande så har jag själv kommit över allt detta och är glad med min pojkvän, vill att min mamma ska kunna förstå varför jag älskar honom trots hans misstag men hon vägrar att se hans bra sidor.

Kan jah säga något till min mamma som får henne att se allt på ett annat sätt eller kommer jag att behöva leva med det här??? Snälla kom med tips detta tar kol på mig och speciellt min pojkvän som skäms och mår så dåligt

Att kalla någon för hora poch vara hårdhänt är inte 'misstag' utan tecken på dålig fostran alternativt psykisk sjukdom

Hade någon kallat min dotter för hora hade jagberoende på hans ålder tagit ett snack med hans föräldrar och honom tillsammans, jag hade förväntat mig att de hade tagit tag i problemet är han äldre än så hade jag gjort klart för honom att nästa gång det händer så kommer jag ta itu med problemet själv.

Det finns för många fall där tjejer har mördats av killar som är våldsamma och otrevliga, skulle aldrig vilja att det hände min dotter så jag hade gjort väldigt klart att en gång är en gång för mycket
  • Anonym (Anonym)

Som nån annan här ovan redan upptäckt så är pojkvännen det talas om här alltså samma pojkvän som äter upp ALLT när han är hemma hos dig/dina föräldrar, som vi kunnat läsa om i en annan tråd?

Finns det över huvud taget nåt som gör den här killen någorlunda sympatisk? Han verkar bara vara ett utnyttjande svin. Hur kan du inte se det själv? Aldrig att jag hade släppt in honom hos mig om jag hade varit din mamma.

• Lord Hans

Din mamma verkar vara en bitch! Jag trodde det var alla mammors dröm att få se sin dotter tillsammans med en kille som kallar henne för äcklig hora och misshandlar henne. Hur kan din mamma inte uppskatta dessa värdefulla egenskaper. Din kille är ju guld!

• KlunsSmurfen
    Anonym (hmmmm) skrev 2017-09-04 14:27:02 följande:
    Att kalla någon för hora poch vara hårdhänt är inte 'misstag' utan tecken på dålig fostran alternativt psykisk sjukdom

Hade någon kallat min dotter för hora hade jagberoende på hans ålder tagit ett snack med hans föräldrar och honom tillsammans, jag hade förväntat mig att de hade tagit tag i problemet är han äldre än så hade jag gjort klart för honom att nästa gång det händer så kommer jag ta itu med problemet själv.

Det finns för många fall där tjejer har mördats av killar som är våldsamma och otrevliga, skulle aldrig vilja att det hände min dotter så jag hade gjort väldigt klart att en gång är en gång för mycket
     Hans föräldrar kanske har orsakat problemet.
    Nelliet00 skrev 2017-09-02 13:04:55 följande:
    Han går hos psykolog redan, han har haft en väldigt svår uppväxt vilket man märker grundar hans beteende i vissa situationer. Min mamma vet även om att han går till psykolog och hon vet om hans uppväxt osv, hon förstår väl till viss del men accepterar det inte då det oftast går ut över mig. Han dricker inte längre, för att han ofta blir aggressiv, och han har gjort många uppoffringar för mig. Min mamma har sett mig när jag mådde som värst och det var tyvärr pga honom, men jag tycker att hon absolut ska bry sig men också inse att när jag är glad igen kanske hon kan slappna av lite

• Anonym (Pucko)
    KlunsSmurfen skrev 2017-09-04 11:41:54 följande:

Du verkar rätt blåst själv.

Hahaha visst... Men du kanske tycker om att bli misshandlad? Eller så tycker du om att misshandla andra. Psycho
Svar på tråden Min mamma hatar min pojkvän