• Sprallig

Varför gillar unga tjejer inte svenska killar?

Nu gäller denna frågeställning främst unga svenska tjejer i typ 13-17 års åldern. Varför är det så att tjejer i denna ålder gillar invandrarkillar och väldigt ofta föraktar svenska killar? Jag har sett dessa många gånger när jag själv var ung och även nu idag när man ser yngre tjejer på stan. Är dom mer framåt, ser coolare ut eller är det något med beteendet?

Jag gjorde ett test på en sida med mycket unga människor och la ut en bild på en 15 årig typisk svensk kille och fick inte kontakt med en enda tjej. Sedan gjorde jag samma sak med en ganska oattraktiv kille med mellanösternursprung och tjejer kontaktade mig direkt.

Vet ni varför tjejer?

• Svar på tråden Varför gillar unga tjejer inte svenska killar?
  • Anonym (Tycker?)
    Anonym ((tjeej)) skrev 2018-11-30 19:18:17 följande:
    Ja? Du får det att låta som om det vore ovanligt? Enligt mig är de flesta svenska tjejer med svenska killar? Även om allt fler börjar bli mer öppna för andra etniciteter. Förstår inte vad problemet är .
    Det är inte så ofta jag hör talas om det att invandrartjejer attraheras av svenska killar 
  • Anonym (Noll koll)
    Anonym ((tjeej)) skrev 2018-11-30 18:52:11 följande:

FANTASTISKT ! Älskar att se svenskar blanda sig med människor med andra etniciteter, oavsett om de är killar eller tjejer. 

Har du tjejkompisar med invandrarbakgrund?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Noll koll) skrev 2019-12-30 12:08:47 följande:

Har du tjejkompisar med invandrarbakgrund?

Ge dig.
  • Anonym (Noll koll)
    Anonym (kvinna) skrev 2019-12-30 14:32:18 följande:

Ge dig.

Ursäkta jag förstår inte vad du menar
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Noll koll) skrev 2019-12-30 16:26:47 följande:

Ursäkta jag förstår inte vad du menar

Nej, det brukar du inte göra när du svarar lika oförstående i alla trådar. Vill du verka som fler personer är det ett tips att svara olika och ha olika skrivstil.
  • Anonym (Tycker?)
    138627 skrev 2017-12-26 10:39:39 följande:

Jag vet inte. Jag är en invandrare som är 17 år gammal. Och jag har aldrig pratat med en svensk människa som är under 30 år.

Jag vill kommunicera med svenskarna, men de är inte i min miljö. 

Har du kunnat kommunicera något under de 3 senaste åren?
  • Anonym (Nix)
    Anonym (åsikt) skrev 2017-09-02 21:53:04 följande:

Nää....detta stämmer inte så bra. Det är främst oattraktiva svenska tjejer som får "nöja sig" med killar från MENA. 

Såhär ÄR det!
  • Anonym (Tycker?)
    138627 skrev 2017-12-26 10:39:39 följande:

Jag vet inte. Jag är en invandrare som är 17 år gammal. Och jag har aldrig pratat med en svensk människa som är under 30 år.

Jag vill kommunicera med svenskarna, men de är inte i min miljö. När jag var i skolan människor tyckte inte om de så mycket. Jag frågade varför, men de kunde inte ge ett exakt svar. + I skolan alla var invandrare. Förmodligen för att svenskarna har en helt annan kultur.

Har du kunnat kommunicera något än
  • Anonym (qwerty)

De lär sig tidigt att det är fint med mångkultur och då blir det ju mer spänning i vardagen med en kille som hon inte kan kommunicera med och som behandlar henne som skit än en svensk tråkig kille med jämställdhetsvärderingar

• Anonym (Överdrivet)

De allra flesta tycker om Svenska killar 

• Anonym (U)

Min 13-årige son är halvarab. Lång, mörk, snygg, framåt, social. Ser utländsk ut men med svenska värderingar. Och ja, redan nu kan jag se att han går hem hos tjejerna.

• Anonym (D)
    Sprallig skrev 2017-09-02 21:48:56 följande:
    Varför gillar unga tjejer inte svenska killar?

Nu gäller denna frågeställning främst unga svenska tjejer i typ 13-17 års åldern. Varför är det så att tjejer i denna ålder gillar invandrarkillar och väldigt ofta föraktar svenska killar? Jag har sett dessa många gånger när jag själv var ung och även nu idag när man ser yngre tjejer på stan. Är dom mer framåt, ser coolare ut eller är det något med beteendet?

Jag gjorde ett test på en sida med mycket unga människor och la ut en bild på en 15 årig typisk svensk kille och fick inte kontakt med en enda tjej. Sedan gjorde jag samma sak med en ganska oattraktiv kille med mellanösternursprung och tjejer kontaktade mig direkt.

Vet ni varför tjejer?

Är detta verkligen sant? Hittar du inte på?

I tonåren går många väldigt mycket på utseende, därför har jag svårt att tro att en kille som inte är snygg skulle få en massa uppmärksamhet.

Om han inte såg jättetuff ut. Ibland använder tjejer killar för att vara någon slags ställföreträdande rebeller. Aå att de får tillgång till tuffhet genom att vara med killen, en tuffhet som de själva också vill ha och attraheras av hos andra.  
  • Anonym (Hobbes)

Jag har också märkt att detta stämmer på tjejer i ung ålder. Men efter 20 verkar det avta en hel del? Kanske inte vill ta med sig en "babbe" till släkten?

• Anonym (D)

Kvinnor bildar familj utifrån den som de tycker om. Inte utifrån den etnicitet som killen har. 

Oftast blir det någon man på något sätt känner igen sig i, men man kan känna igen sig psykologiskt även i personer med en annan etnicitet. 

• Anonym (D)
    Anonym (U) skrev 2026-04-15 20:15:14 följande:

Min 13-årige son är halvarab. Lång, mörk, snygg, framåt, social. Ser utländsk ut men med svenska värderingar. Och ja, redan nu kan jag se att han går hem hos tjejerna.

Javisst han är snygg och social. Tror att det mer beror på det.
Svar på tråden Varför gillar unga tjejer inte svenska killar?