• Mrs-A

Den hemska 2 veckors väntan

Hej på er

Jag tycker att den 2 veckors väntan mellan ägglossning och beräknad mens är hemsk!
    Man letar efter symptom hela tiden ...
    men tänkte att det kan vara roligt att skapa en tråd för oss som väntar spänt.

Jag är 28 år min man 29 år
    Vi har försökt sedan Oktober 2016 till och från.
    Har denna månaden försökt med rosenrot fram till ägglossning som jag hade den 27/8 ( ägglossningstest )

Idag är det 8 dagar kvar till beräknad mens( som jag hoppas inte ska komma )

Det jag har känt :
    - Huvudvärk från helvetet ( till och från )

- uppblåst i magen så att det gör ont ( 6 senaste dagarna )

- halsbränna ( varje dag )

- fryser rätt mycket speciellt på kvällarna

- små ont i halsen och snuvig ( sedan 2 dagar tillbaka )

- JÄTTE trött kan sova 10 timmar på natten sedan 3 timmar på dagen utan problem

- molnvärk i nedre delen av magen som dagen innan mens

- stickningar i nedre delen av magen typ i äggstockarna

Är så rädd att jag är skengravid vilket jag har varit innan ... vad tror ni?

Har vi lyckats?

• Svar på tråden Den hemska 2 veckors väntan
  • gröna L

Åh! Hoppas det är er tur nu! Jag håller med om att väntan är överjävlig. Jag har ingen aning om ifall du är gravid, förstås. Placebo är kraftfulla grejer, vilket du ju vet om du har varit skengravid tidigare. När har du tänkt testa?

• Repet

Känner igen mig så väl, vi har försökt i snart två år. men vi är på vårt andra försök med hormoner (fick hjälp pågrund av PCO). så vi längtar så mycket. förra månaden hade jag också "massor" av symptom, men icke... 

Just nu är jag på äl+6 idag och det känns olidligt långt att vänta en vecka till för att få svar. :) kan typ inte konsentrera mig alls på jobbet!

har inte alls lika många symptom som du har.
    Men igår fick jag plötsligt ont i livmodern, efter det var jag typ "öm".
    i morse fick jag en illamående attack, gick över rätt fort dock.
    är trött hela tiden
    idag sticker det och kittlas det i magen och jag har redan gått på toa fler gånger än vanligt....

det enda som går att göra är ju att vänta och försöka hitta saker att tänka på som inte är symptomrelaterade... men det är tusan inte lätt!

Snart måste det vara vår tur!
Svar på tråden Den hemska 2 veckors väntan