• Montgomery

Träffat kvinna som har relation - hur får henne att lämna honom för mig?

Träffade för 6 mån sedan en kvinna o vi föll för varandra pladask. Har sedan regelbundet träffats... men... hon är sambo. O han vet inget. Enligt henne själv är det ingen vidare bra relation o hon verkar mer fokusera på att hon vet var hon har honom o att han alltid kommer stanna med henne samt att de har ett fint hus ihop som hon älskar.

Har gett henne ett ultimatum - vill du va kvar så va kvar. Men då förlorar du mig. Grejen är att hon kommer välja att stanna kvar just av ovan nämnda anledning trots att jag känner att hon vill att det ska bli vi. Hon vågar inte ta det stora steget men vi pratar ofta om det o hon håller med om allt men ändå stannar hon. O sen är hon bitter över att jag går vidare o hon missar chansen...

Någon som har något råd? Har aldrig varit så förälskad... ska jag på innan henne om att honnörerna sabbat sitt förhållande? Ska jag lämna henne få henne att inse att hon saknar mig?

G
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-03 23:15
    * påminna henne om...
  • Svar på tråden Träffat kvinna som har relation - hur får henne att lämna honom för mig?
  • Anonym (Usch på er)

Håll dig undan, äckel! Och ditt kap till kvinna låter som ett riktigt äckel. Spyr på såna som er. Ni passar fint ihop.

• Anonym (nej fy)

Det är uppenbart att du aldrig blivit bedragen av en partner, för då hade du aldrig inlett en relation med en upptagen kvinna. Lider med hennes sambo. Spelar ingen roll om han är tråkig, ful eller en dålig match för henne, ingen förtjänar att bli bedragen av sin partner! Jag antar att det är för mycket begärt att be dig gå till mannen och erkänna affären, vilket är det rätta att göra. Han förtjänar att veta.

Hur arg jag än är på dig och hur mycket jag än vill att du ska skämmas så vet jag inte hela historien. Du kanske är en bra kille som föll för fel tjej, inte vet jag, MEN hon är helt klart FEL TJEJ. Du säger att hon vill att det ska bli ni, men hon kan inte lämna sig trygga förhållande för dig? Om det inte är en röd flagga så vet jag inte. Även om hon skulle lämna honom, vill du verkligen ha en kvinna som tvekar ifall hon vill ha dig eller inte? Någon som väljer ett fint hus framför dig? Nej, spring innan du hinner bli alltför fäst vid henne. Ni har bara träffats i 6 månader under tiden hon haft en partner, så riktig kärlek är det inte. Det kanske känns som något speciellt, underbart och något du absolut inte vill ge upp på, men den där känslan hittar man inte hos bara en person. Lämna henne, berätta för hennes kille om affären och leta upp en riktig kvinna som bara kommer se dig (och självklart du bara se henne).

• Skjortan75

Jag inledde en sexuell relation med en studiekamrat, hon var tidigt ärlig att hon hade en kille i en annan stad.

Enligt henne var förhållanden dött och anhöriga och bekanta i hennes närhet undrade varför hon var kvar. Hon sa till mig att han var en ekonomisk trygghet, hon var sedan tidigare trebarnsmamma.

Han tjänade väldigt bra, vissa månader runt 50 000.

På senare år hade dom blivit mera vänner eller mera syskonrelation och låg inte längre med varandra. Sov i olika rum när dom träffades, trivdes som vänner. Han ville bilda familj men inte med henne, så sa hon i alla fall.

Flera i hennes närhet inklusive henne menade att han hade henne i väntan på något bättre.

Hon pratade dessutom mycket skit om honom inför mig.

Hon hade länge funderat att bryta men menade att dom gått igenom så mycket tillsammans.

Hon fick missfall och enligt henne var jag blivande pappan.

Hade planer att behålla barnet, jag visste ingenting innan missfallet.

Hon var tydlig att ett nytt förhållande kunde och ville hon inte gå in i nu, men för framtiden sa hon varken bu eller bä.

Jag såg något djupare och hennes tidigare barn skrämde inte mig, umgicks även mycket med barnen.

Jag tyckte killen i andra staden hade rätt att veta om oss och missfallet.

Dessutom var förhållandet enligt henne oerhört destruktivt och hon hade tankar på att bryta.

Jag ställde ultimatum men hon slingrade sig, dessutom hade hon all tid i världen att lämna tidigare.

Slutade med att jag kontaktade honom på Messenger.

Det tog rejäl skruv, vi pratade och träffades efter det dock inget sexuellt.

Har nu inte träffat eller haft kontakt med henne på tre månader.

Mitt råd!!

Släpp henne, dessutom skulle jag aldrig lita på en som varit otrogen.

• EnGladPingvin

Var inte så naiv att du tror på hennes snack om att de inte har det bra. Det är klart att hon säger så till dig. Det är så klassiskt. H*n stannar bara för barnen/huset/vännerna/ bekvämlighet. Skitsnack. Hon stannar för att hon vill hellre ha honom och deras liv än ett liv med dig. Det kan låta hårt, men ett liv med dig är tydligen inte tillräckligt lockande. Cut your losses and move on.

Jag har varit den andra kvinnan och jag har blivit bedragen. Vid båda tillfällena har det varit mycket övertygande prat om att sexlivet varit dött, att man inte har en intim relation, att man stannar pg av barn respektive hus. Vilket visat sig vara rena lögner. Sådant man säger till den andre för att man vet att det är vad de vill höra. Faktum är att om förhållandet verkligen varit så dött och älskaren varit den man velat leva med så hade det inte varit så svårt beslut. Hon har redan gjort sitt val och det är inte dig. Ju snabbare du inser det, desto bättre.

• Montgomery

Kan tilläggas att hon såklart från början sagt att de inte var ihop. Eller iaf att det var på väg att ta slut... annars hade jag inte vågat tro på att det skulle kunna bli något. Hade inte heller inlett något med henne om jag visste det jag vet nu.

Hennes förhållande har liksom förstorats månad för månad och ja precis som ni säger är det trol. Bara ett äventyr o hon kan hon göra så mot mig, sin kille och sig själv så är det nog ingen bra tjej på sikt.

Tack

Svar på tråden Träffat kvinna som har relation - hur får henne att lämna honom för mig?