Pappa som bara vill sova
Hej!
Alltså jag måste få göra lite hur nu andra har det.
Jag har en alldeles underbar liten dotter på sju mån som verkligen är det bästa som hänt.
Men... jag känner inte att min man är lika engagerad som jag som, han har alltid kunnat sova jättelänge och jättemycket, typ till 12 på helgerna utan problem.
Sen vår dotter kom har han tagit henne 1 (!) morgon på eget initiativ, en morgon har jag bett honom gå upp så jag fått sova, alla övriga har jag tagit, alla nätter hon vaknar ammar jag henne (är jättesnäll bebis så somnar om på direkten och jag vaknar bara hon gnyr så han sover rakt igen nätterna)
Grejen är väl också arr han pendlat 10 mil med tåg tur och retur på vardagarna så jg har tyckt han kunnat få sova igen på helgerna, men nu har han fått ett nytt jobb 5 min bort. Men nu i helgen (och idag) har jag halsont/förkyld så blir aå ledsen att han inte självmant kan gå upp och ta henne, typ leka eller gå på promenad. Utan jag måste säga ät han att gå upp fast hans mamma som är på besök (fast bott på hotell) kommer förbi strax efter 9. Jag blir så less!!!
Och idag vaknade bebisen 645 men han går upp 745 och cyklar iväg! Jag blir galen! Och ja jag ska prata med honom ikv men han är så känslig och tar så himla illa vid sig bara man säger det minsta kritiska så är inge kul att ta upp ngt heller.
Och jo, min familj bor 100 mil bort så jag sitter hemma och gör ingenting när han sover, känner mig aå himla ensam.