• Anonym (undersökning)

Vem vänstrar otrogna med? Närstående eller främlingar?

Jag har hört att de flesta som vänstrar gör det oftast med en granne, en vän, kollega, partners vän eller liknande, någon som man redan känner och inte med någon man träffat på krogen och knappt känner eller någon från internet, den typen av otrohet är mindre vanlig än att man skulle göra det med någon man redan känner.

Så jag tänkte testa om det stämmer, ni som vänstrar eller har vänstrat kan rösta på den kategori som passar bäst. De som inte vänstrar alls har ett alternativ att klicka i de med, men det är inget jag kommer fästa vikt vid, utan är intresserad av de som vänstrar, och vem de vänstrar med. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem vänstrar otrogna med? Närstående eller främlingar?
  • Anonym (Vänstrar)

Jag ligger med min sambos gamla roommate och typ närmaste vänunna. Funkar bra då vi båda har lika stort intresse att dölja det, haha

• PeterGB3G

Absolut vanligaste för både kvinnor och män är med en kollega på jobbet.

För kvinnor är det annars en gammal vän/älskare som dom känner sen tidigare.

För män är det anonymare sex med främling, prostituerad, KK, eller sexdejt.

"Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Anonym (eh va?)

Fröken höger, ibland fröken vänster, funderar på at ha en trekant med båda

• Rikard
    PeterGB3G skrev 2017-09-14 10:24:26 följande:

Absolut vanligaste för både kvinnor och män är med en kollega på jobbet.

För kvinnor är det annars en gammal vän/älskare som dom känner sen tidigare.

För män är det anonymare sex med främling, prostituerad, KK, eller sexdejt.

Finns det inte någon ologiskt i att män har sex med anonyma främlingar medan kvinnor ligger med dem de känner. I alla fall om vi talar om heterosexuella affärer. Hur går det ihop rent praktiskt?
  • Anonym (La Svezia)
    Rikard skrev 2017-09-15 14:53:31 följande:

Finns det inte någon ologiskt i att män har sex med anonyma främlingar medan kvinnor ligger med dem de känner. I alla fall om vi talar om heterosexuella affärer. Hur går det ihop rent praktiskt?

På så sätt att kvinnor tror sig känna männen. Männen vet att de inte känner kvinnan och där har du skilsmässolandet Sverige år 2017.
  • Anonym (Fredrik)

Jag var otrogen I alla mina tidigare förhållanden. (behöver inte nu när jag har ett öppet förhållande.) och jag var nästan uteslutande med tjejernas nära kompisar eller tom bästa kompisar. Sedan umgicks alla och låtsades som I get hade hänt.

• Anonym (skäms)

Har varit otrogen med 3 olika killar vid 5 tillfällen och alla var klass/träningskompisar. Den första hånglade jag bara med, den andra hånglade jag med vid ett tillfälle och runkade av vid andra, och den tredje hade jag sex med vid 2 olika tillfällen. Efter första otroheten (när jag bara hånglade) så berättade jag det för min kille. Han valde att förlåta mig och blev efter ett tag kåt på tanken, så han ville att vi skulle ha ett öppet förhållande. När jag träffade den andra killen så hade vi inget öppet förhållande, men vi pratade mycket om det, och när jag träffade den tredje så hade jag tillstånd att ha sex med andra. Min kille uppmuntrade mig till det. Räknar det dock ändå som otrohet eftersom jag inte berättade något. Berättade bara om den första killen.

Alla dessa gånger hände under en 6 månaders period för drygt 2 år sedan. Har inte varit otrogen efter det. Tror tyvärr att många är så - att de inte lär sig efter en gång, utan har en tid då de är otrogna flera gånger innan de lär sig på riktigt.

• Arkosi
    Anonym (skäms) skrev 2017-09-16 14:26:21 följande:

Har varit otrogen med 3 olika killar vid 5 tillfällen och alla var klass/träningskompisar. Den första hånglade jag bara med, den andra hånglade jag med vid ett tillfälle och runkade av vid andra, och den tredje hade jag sex med vid 2 olika tillfällen. Efter första otroheten (när jag bara hånglade) så berättade jag det för min kille. Han valde att förlåta mig och blev efter ett tag kåt på tanken, så han ville att vi skulle ha ett öppet förhållande. När jag träffade den andra killen så hade vi inget öppet förhållande, men vi pratade mycket om det, och när jag träffade den tredje så hade jag tillstånd att ha sex med andra. Min kille uppmuntrade mig till det. Räknar det dock ändå som otrohet eftersom jag inte berättade något. Berättade bara om den första killen.

Alla dessa gånger hände under en 6 månaders period för drygt 2 år sedan. Har inte varit otrogen efter det. Tror tyvärr att många är så - att de inte lär sig efter en gång, utan har en tid då de är otrogna flera gånger innan de lär sig på riktigt.

Ja otrogna svin  brukar inte lära sig inte första gången dem bedrar men såna är svin  dem handlar med noll av respekt för sin partner.
  • Tecum
    Rikard skrev 2017-09-15 14:53:31 följande:
    Det gällde väl bara otrogna, inte alla män och kvinnor? Den som är otrogen kan ju vara ihop med en singel.
  • Anonym (undersökning)

Intressanta svar, nu vet jag att gruppen som svarat är liten, men jag vill ändå dra slutsatsen att det faktiskt är så att vanligast är att man vänstrar med närstående.

Så då kanske du som misstänker din gubbe kanske inte skall vara så nervös när han åker till tyskland i jobbet, men hålla ögonen öppna på en privat kräftskiva och liknande. Motsvarande för herrar då givetvis. 

• Tecum
    Anonym (undersökning) skrev 2017-09-16 23:02:07 följande:
    Intressanta svar, nu vet jag att gruppen som svarat är liten, men jag vill ändå dra slutsatsen att det faktiskt är så att vanligast är att man vänstrar med närstående.

Så då kanske du som misstänker din gubbe kanske inte skall vara så nervös när han åker till tyskland i jobbet, men hålla ögonen öppna på en privat kräftskiva och liknande. Motsvarande för herrar då givetvis. 
    Låter som en rimlig slutsats! Men om man åker till Tyskland ihop med jobbarkompisar av motsatt kön finns också anledning till oro...
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (undersökning) skrev 2017-09-16 23:02:07 följande:

Ehm vet inte hur du drar dina slutsatser, annars är ju kollegor den absolut vanligaste att man vänstrar med. Så en resa till tyskland med kollegor av motsatt kön ligger nog i en ganska hög riskzon
  • Rikard

Jag, som lämnade hela dejtingscenen innan internet blev stort, förundras över att det ändå verkar som om de flesta hittar sina vänsterprassel i den fysiska världen, bland vänner och kollegor, snarare än via webben, som jag hade gissat.

• Anonym (Emma)
    Tecum skrev 2017-09-17 10:21:40 följande:
    Låter som en rimlig slutsats! Men om man åker till Tyskland ihop med jobbarkompisar av motsatt kön finns också anledning till oro...
    Lustigt att du nämner det som exempel med tanke på att det var exakt så det gick till när min man var otrogen. Kollega, i Tyskland. Död
  • Anonym (eh va?)
    Rikard skrev 2017-09-18 10:41:13 följande:

Jag, som lämnade hela dejtingscenen innan internet blev stort, förundras över att det ändå verkar som om de flesta hittar sina vänsterprassel i den fysiska världen, bland vänner och kollegor, snarare än via webben, som jag hade gissat.

Jag skulle tippa på att de som vänstrar med kollegor är såna som inte var ute efter en affär utan "råkade" bli kåt/kär i kollegan. Och de som vänstrar på nätet är de som har planerat att vara otrogna.
  • Anonym (eh va?)
    Anonym (Emma) skrev 2017-09-18 10:43:40 följande:
    Lustigt att du nämner det som exempel med tanke på att det var exakt så det gick till när min man var otrogen. Kollega, i Tyskland. Död
    Det knullas nog friskt på de flesta konferenser med övernattningar. De som redan har ett gott öga för någon kollega, kanske flirtat friskt ett tag ser sin chans. Min fd var också otrogen med kollega på konferens. Det var där det började, sen knullades det friskt lite här och där tills jag fick reda på det.
  • Anonym (Mrs Prefect)

Jag är inte otrogen med ngn!

• Anonym (horor)
    Anonym (Mrs Prefect) skrev 2017-09-19 08:29:49 följande:

Jag är inte otrogen med ngn!

Grattis!
Svar på tråden Vem vänstrar otrogna med? Närstående eller främlingar?