• KaffeOchHybris

Barnstol för 2-månaders...?

Jag vet att de flesta barnstolar är för mycket äldre barn. Jag såg en på Babya som var utformad för yngre bebisar men tyvärr tänkte jag inte så mycket på det just då, och la därför inte märket på minnet. Jag vet att den hade typ som en spädbarnsinsats och sen gick att omvandla när bebisen blev äldre.

Min man har en skada som gör att han har svårt att hitta en bekväm position när han matar vår bebis som är 10 veckor gammal. Det kommer läka så småningom men eftersom det verkar ta ganska lång tid funderade jag på om det skulle vara värt att köpa en 'stol' där bebisen kan sitta säkert och bekvämt när det är dags för flaskmatning (delammar). 

Är det någon som känner till nått som kan fungera? Eller har ni några andra tips, kanske är det bättre med amningskudde?

• Svar på tråden Barnstol för 2-månaders...?
  • Treansresa

Kanske är Stokke du tänker på? Den är underbar:)

• KaffeOchHybris

Ja, det var något i stil med Stokke som jag såg. Tror inte det var precis den men jag ser att Stokke i alla fall har samma funktion som jag är ute efter. Tack!

• kixan

Amningskudde låter klokt, bebisar har ju ett stort behov av närhet och det känns inte helt rätt att låta hen ligga själv och äta.

A -03, F -05, V -10, S -14
  • pigglet

Tänker också amningskudde. Alternativt sätter man bebisen i en babysitter eller babyskyddet man har i bilen. En 2-månaders är väl inte stark nog i nacke och rygg för att kunna sitta i en "stol"?

• pallazathena
    kixan skrev 2017-09-04 20:21:27 följande:

Amningskudde låter klokt, bebisar har ju ett stort behov av närhet och det känns inte helt rätt att låta hen ligga själv och äta.

Instämmer. Bättre att försöka hitta en lösning med kroppskontakt, eftersom det är väldigt viktigt för små bebisar.
Svar på tråden Barnstol för 2-månaders...?