• Anonym (Orolig sambo)

Registerkontroll

Min sambos jobb ska göra ett registerkontroll, det de inte vet är att han är dömd sedan tidigare.....det antar jag de kommer få reda på nu, vad är d mer de får reda på? Brottsregister? Kontroll av körkort? Medborgarskap?

• Svar på tråden Registerkontroll
  • razzmatazz

Tror det beror på vad det är för typ av jobb. Min arbetsgivare kollar så man inte förekommer hos KFM.

• Anonym (Orolig sambo)
    razzmatazz skrev 2017-09-04 12:16:43 följande:

Tror det beror på vad det är för typ av jobb. Min arbetsgivare kollar så man inte förekommer hos KFM.

Okej, d här va nämligen för ett jobb som de ska ha hos polisen. Han är inom byggbranschen.....
  • Anonym ((J))
    Anonym (Orolig sambo) skrev 2017-09-04 12:21:54 följande:
    Okej, d här va nämligen för ett jobb som de ska ha hos polisen. Han är inom byggbranschen.....
    Då blir det troligen brottsregistret och polisen anställer inte dömda!
  • Anonym (Orolig sambo)

Okej, koll på nåt mer?

D är mer att hans arbetsgivare ska göra byggjobb där så han har inte sökt jobb hos polisen..

• Anonym ((J))
    Anonym (Orolig sambo) skrev 2017-09-04 12:26:24 följande:

Okej, koll på nåt mer?

D är mer att hans arbetsgivare ska göra byggjobb där så han har inte sökt jobb hos polisen..

Jag var inte anställd hos polisen utan ett annat företag när jag fick jobb på frivården.
    Hann jobba nån timme innan jag fick gå hem omgående pga en dom.
    Domen hade inte inverkat på mitt arbete på något sätt men det hjälpte inte. Har inte ens suttit inne, men det var helt kört!
    Dom var stenhårda.

Det finns ju en anledning att dom tar registerutdrag på din sambo så det blir nog nej där tror jag. Om det inte hade spelat någon roll hade dom inte begärt ut det. Önskar lycka till iaf.
  • Anonym (Orolig sambo)

Okej, då får vi hoppas att d bara blir ett nej till just d arbetet och inte till tjänsten i övrigt!

Vad kollar dom mer än brottsregister? Körkort?

Anonym ((J)) skrev 2017-09-04 12:31:28 följande:

Jag var inte anställd hos polisen utan ett annat företag när jag fick jobb på frivården.

Hann jobba nån timme innan jag fick gå hem omgående pga en dom.

Domen hade inte inverkat på mitt arbete på något sätt men det hjälpte inte. Har inte ens suttit inne, men det var helt kört!

Dom var stenhårda.

Det finns ju en anledning att dom tar registerutdrag på din sambo så det blir nog nej där tror jag. Om det inte hade spelat någon roll hade dom inte begärt ut det. Önskar lycka till iaf.

• Anonym ((J))
    Anonym (Orolig sambo) skrev 2017-09-04 12:40:19 följande:

Okej, då får vi hoppas att d bara blir ett nej till just d arbetet och inte till tjänsten i övrigt!

Vad kollar dom mer än brottsregister? Körkort?

Ska han köra i tjänsten så gör dom kanske det, annars finns det ingen anledning.
  • Anonym (Orolig sambo)

Okej, tack! Klump i magen är bara förnamnet då vår otursdrabbat år verkar fortsätta ända in till 2018

Svar på tråden Registerkontroll