• Anonym (Min störda kille)

    Min extremt jobbiga kille!!!

    Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till! Nästan varje dag så säger min kille saker som att han har sååååå ont i benen, han har cancer pga huvudvärk, eller hjärnblödning!

    Han stannade tom hemma från jobbet en dag för att han "trodde" han skulle få en hjärtattack pga tryck i bröstet!

    Jag skulle tro det är ångest..

    Igår så blev jag så förbannad att jag hotade att lämna aset! Just nu pratar vi inte alls.

    Är min störda idiot till kille en hyppogrodiker?

    (Vi är sambos)

    Seriösa svar tack!

  • Svar på tråden Min extremt jobbiga kille!!!
  • Anonym (Z)
    Anonym (---) skrev 2017-09-04 21:37:57 följande:

    Nej, du vet verkligen inte hur det är att leva med en hypokondriker bara för att du själv är en!

    En hypokondriker skall inte tröstas och lugnas, det är vad som gör att de fortsätter. De skall definitivt inte uppmuntras att söka vård för fysiska krämpor. Däremot bör den psykiska ohälsan givetvis behandlas av proffs.


    Ja, berätta du mig vad som hjälper mig att må bra, du vet säkert bättre än jag!!!
  • Anonym (Min störda kille)
    Fiona M skrev 2017-09-04 21:38:25 följande:

    Så... världens snällaste kille med uppenbar ångestproblematik kallar du för en tramsig liten gris som är dum i huvudet?

    Han är sjuk, vad är din förklaring för ditt beteende?


    Jag är vuxen så jag borde ju kritisera honom så han kan få bättre förståelse för sina låtsassjukdomar.

    Bättre förslag så säg..
  • Anonym (xx)
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-04 21:47:10 följande:
    Jag är vuxen så jag borde ju kritisera honom så han kan få bättre förståelse för sina låtsassjukdomar.

    Bättre förslag så säg..
    Ett bättre förslag är att du söker hjälp för den empatistörning du visar här.
  • EnAnonumius
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-04 21:33:55 följande:
    Ha! Allt jag gjort för den lilla grisen?? Han är faktiskt den snällaste killen om man bortser från allt tramset om sjukdomar
    "Den lilla grisen"?
    Ja det är ju så man säger om "den snällaste killen".

    Du är bara direkt vidrig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-04 21:47:10 följande:
    Jag är vuxen så jag borde ju kritisera honom så han kan få bättre förståelse för sina låtsassjukdomar.
    Bättre förslag så säg..
    Att du är vuxen på legitimationen är en sak. Men du beter dig långt ifrån som en vuxen.

    Har du funderat på att söka hjälp för att du beter dig som en empatilös omogen fjortis? Du verkar ju ha stagnerat i din mognadsutveckling, så du kan ju behöva en utredning på det.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fiona M
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-04 21:47:10 följande:
    Jag är vuxen så jag borde ju kritisera honom så han kan få bättre förståelse för sina låtsassjukdomar.

    Bättre förslag så säg..
    Jag kan bara beklaga om du är uppväxt att tro att vuxna ska bete sig som du gör nu mot ngn alls, än mindre ngn som mår dåligt.
  • Anonym (Min störda kille)

    Jag mår inte bättre av att ni alla ska klanka ner på mig. Jag startade tråden för jag ville få lite tips

  • Anonym (eftertanke)
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-05 01:19:58 följande:

    Jag mår inte bättre av att ni alla ska klanka ner på mig. Jag startade tråden för jag ville få lite tips


    Tror du att det finns en anledning till att folk klankar ner på dig?
  • Anonym (Min störda kille)
    Anonym (eftertanke) skrev 2017-09-05 01:45:54 följande:

    Tror du att det finns en anledning till att folk klankar ner på dig?


    Dom vill säkert provocera och känna sig bättre än alla andra?
  • Anonym (eftertanke)
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-05 01:48:26 följande:
    Dom vill säkert provocera och känna sig bättre än alla andra?
    Okej. Någon annan möjlighet?
  • Anonym (samma)

    Du är ju inte normal. Vem pratar så om sin partner? Min kille är också hypokondriker, men jag försöker istället lugna honom och få honom att tänka logiskt.

  • Anonym (D)
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-04 21:47:10 följande:
    Jag är vuxen så jag borde ju kritisera honom så han kan få bättre förståelse för sina låtsassjukdomar. Bättre förslag så säg..

    Det är helt okej, rentav bra, att du talar om för honom att hans upplevda sjukdomar inte är verkliga. Men du måste göra det på ett lugnt och trevligt sätt. Om du gör det kan han så småningom börja känna att han kan lita på dig och då blir det lättare för honom att lugna ner sig. Tänk på att han har en verklig sjukdom, bara inte den han tror att han har! Att något sitter i huvudet betyder inte att det inte finns. Psykiska sjukdomar är också sjukdomar.
  • Elinas98

    Pskofobisk skulle jag kalla dig. Jag själv har kämpat med psykiskohälsa sen barnsben och det är en riktig jävla kamp. Det som behövs är att någon pratar lugnt med en och försöker få en förstå att det inte är verkligt. Men du är fan inte normal? Vem pratar med sin sambo så? Ett tips är att om du inte kan acceptera hand problematik var inte tillsammans med honom

  • EnAnonumius
    Anonym (Min störda kille) skrev 2017-09-05 01:48:26 följande:
    Dom vill säkert provocera och känna sig bättre än alla andra?
    Varför skulle man vilja provocera en person (du i detta fall) som sitter och är direkt empatilös och nedvärderande mot sin sambo?

    Det är ju du som slänger ur dig att det är så då kan du ju förklara varför du tror så.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Min extremt jobbiga kille!!!