Frun suktar efter en annan man
*Långt inlägg*
Lite bakgrundsinfo för att skapa förståelse för situationen och mitt dilemma.
Jag har varit tillsammans med min fru i snart 18 år, gifta i nio. Vi närmar oss 40 års åldern, har två barn i skolålder och vi jobbar båda fulltid i karriärsjobb. Min fru har en chefsposition och läser samtidigt en ledarutbildning, så hon har ett rätt pressat schema och får offra mycket tid på detta. Bland annat därför är det till stor del jag som sköter många av de dagliga hushållningssysslorna. Sexlivet är tyvärr heldött sedan tre år tillbaka. Man kan väl säga att vi har haft våra uppgångar och nedgångar i förhållandet, men lyckats hålla ihop trots att kärlekslivet inte blomstar som förr.
Nu till saken. I förbindelse med att jag under ett par veckor var utan telefon, så lånade jag min frus telefon för att vi skulle kunna hålla kontaken i vardagen (min fru har en jobbtelefon också). Vid ett tillfälle när jag ska söka på något i browsern, så kommer det upp ett par sökförslag baseret på tidigare sökningar. Det var något i stil med ?how to attract the libra man?. Tyckte det lät lite skumt, så jag gick in i historiken i telefonen och kunde då se att det vid ett antal tillfällen hade blivit sökt på flera liknande fraser. ?Libra? är det engelska ordet för stjärnteckent vågen (inte mitt stjärntecken). Det var sökningar på hur man ser att en libra man är intresserad av en, hur detta stjärntecken passar ihop med min frus stjärntecken m.m. Vid något tillfälle var det sökt på ?dejt+menstruation?. Med andra ord en massa indicier på att min fru har blivit intresserad av någon annan. Att hon söker hjälp i astrologi kommer också som en överraskning för mig, för det är aldrig något hon har talat högt om. Dessa sökningar skedde i våras under en kortare period på några veckor.
I och med detta så kände jag mig för första gången i det här förhållandet riktigt svartsjuk och dessutom började jag känna att jag inte helt vågade lite på min fru längre. Jag började därför kolla hennes sökhistorik då och då (ja jag snokade) men kunde efterföljande inte hitta så mycket av intresse mer än att hon då och då sökte på Libras dagliga horoskop. Under semestern var det som att hon slutade med sökningarna och jag hoppades på att det hade varit lite dagdrömmeri i en stressig vardag.
Här efter semestern så har jag kollat i sökningarna igen lite då och då, och de sista veckorna har hon vid något tillfälle sökt i Google på ?varför säger män tack efter ett blowjobb?, ?15 saker han tänker på när hun stönar högljutt? plus en del annat sexrelaterat. Hade vi haft ett sexliv så hade det ju varit helt fint, men det har vi som sagt inte och vi pratar aldrig om sex. Ett par dagar senare så hade hon återigen varit inne på sidor som omhandlar ?libra man in love?, what a libra man really wants, ?winning the libra man? med mera.
Speciellt de sista veckorna sökningar har gjort ont i hjärtat. Jag har mina misstankar om att denna Libra man är en person som hon jobbar med, men jag tror dock inte att det är något mellan dem. Jag tror att min fru har blivit attraherad av personen och drömmer om hur det skulle vara att vara tillsammans med honom. Någonstans så förstår jag henne med tanke på hur vi lever. Jag har själv kännt attraktion till andra kvinnor genom åren och haft en liten cruch på en annan kvinna, men det har alltid stannat vid tankar. Något som jag inte tror är onormalt vid långa förhållande (speciellt sådana utan sex). Skillnaden är att jag har upptäckt hennes drömmar och fantasier (jag tror fortsatt att det bara är drömmar och fantasier). Jag är fortsatt riktigt attraherad av min fru. Hon är fantastiskt vacker och jag saknar verkligen att ha ett fungerande samliv med henne. Just nu känns det dock extra jobbigt när jag vet att hon faktiskt fortfarande har en sexuell lust inom sig, men som hon uppenbarligen inte är intresserad av att dela med mig. De senaste månaderna kan jag märka hur känslan av att känna mig oattratktiv i min frus ögon har blivit alltmer påtagligt på grund av min vetskap om hennes tankar. Det går mig på otroligt mycket.
Mitt dilemma som jag därför står med är om jag ska berätta för min fru vad jag råkade hitta i hennes telefon (och att jag efterföljande har snokat i den), eller ska jag leva med vetskapen om det och hoppas på att det bara är fantasier i ett sexlöst förhållande. Det första alternativet kommer helt säker inte att mottas väl och hon kommer säkerligen känna sig anklagad och gå i försvarsposition. Dock kunde det kanske öppna för möjligheten att ta ett seriöst snack om vårt förhållande och hur vi ska komma vidare.
Det andra alternativet är hårt för mig psykiskt och jag kommer säkerligen inte kunna hålla fingrarna borta från telefonen samtidigt som jag kommer fortsätta med att vara misstänksam om min fru jobbar sent, ska ut med kollegorna eller liknande. Känns inte heller så bra.
Mitt mål är att få henne att bli attraherad av mig igen och jag är inte ute efter att sätta henne på plats för några fantasier (så länge det bara är fantasier)
Konstruktiva råd mottages gärna.