• Anonym (Fifi)

Hur vanligt är det egentligen med otrohet?

Läser man här låter det ju som om nästan alla antingen varit otrogna eller utsatts för otrohet, hur vanligt är det egentligen? 

• Svar på tråden Hur vanligt är det egentligen med otrohet?
  • Ogden
    Anonym (Felicia) skrev 2017-09-08 12:19:25 följande:
    Det vet han ju inte om, så han är så lycklig så. 

Och en slampa kanske jag är, men vem fan bryr sig? :)
    Du ljuger för dig själv om att ditt otrogna svek inte är fel för att din man är ovetande om att du bedrar honom så säger du bara för att rättfärdiga dit svek för dig själv.
  • Anonym (japp)

Vilken korkad ursäkt. Jag antar att du är ok med att andra gör vad som helst mot dig bakom din rygg bara du inte vet om det eller hur? Du är givetvis ok med att någon sprider falska rykten om dig, bara du slipper veta. Självklart är det helt ok att någon förskingrar hela din pension, så länge du inte vet så....

Vem fan bryr sig? Din man bryr nog sig. Men du ser ju till att han inte får chansen att bry sig så att du ska kunna fortsätta knulla i lugn och ro.

Slampa är nog inte rätt ord, en slampa står åtminstone för vad hon är, du är något betydligt värre. Du är falsk, manipulativ, respektlös och egoistisk.
  • smulpaj01
    Anonym (vanligt) skrev 2017-09-08 12:20:22 följande:

Ja precis och tjejerna idag ( inte alla såklart) tar för sig lika mycket som männen gör och är/vill vara otrogna.

Vem tror du ligger mest?

Män!
  • Sweenis
    Ogden skrev 2017-09-08 20:03:29 följande:
    Du ljuger för dig själv om att ditt otrogna svek inte är fel för att din man är ovetande om att du bedrar honom så säger du bara för att rättfärdiga dit svek för dig själv.
    Precis håller med dig om det.
  • Anonym (Livet leker)

Är själv typ, toyboy åt en 43-årig kvinna. 

Hennes man vet inget.
    Hon är som tidigare sagt här ute efter "det spännande", variationen.

Kör på! Så länge du inte åsidosätter din man sexuellt så tycker inte jag det är något fel med något vid sidan av. 
  • Anonym (Felicia)
    Ogden skrev 2017-09-08 20:03:29 följande:
    Kan inte nöja mig med en kuk för resten av livet. Sorry.
  • LiteBus
    Anonym (Felicia) skrev 2017-09-06 11:50:13 följande:

Jag har aldrig varit trogen i något av mina förhållanden. Nu är jag 36 och gift men vänstrar fortfarande ibland. 

Vart hittar du dina män och hur lyckas du hålla det hemligt?
  • Anonym (Felicia)
    LiteBus skrev 2017-09-11 08:39:15 följande:
    Vart hittar du dina män och hur lyckas du hålla det hemligt?
    Oftast ute på krogen. Utgång med tjejerna och liknande. Jag ger aldrig mitt nummer till nån kille, aldrig nån information som de kan kontakta mig med.

Det viktigaste tror jag dock är att mina tjejkompisar ställer upp när det behovs. Vi täcker upp för varandra.
  • Deed
    Anonym (Felicia) skrev 2017-09-11 02:49:50 följande:
    Jag hoppas att din man är otrogen mott dig du förtjänar inte din mans trohet.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Felicia) skrev 2017-09-11 02:49:50 följande:
    Varför är du inte singel istället? Då kan du få hur många kukar du vill utan att bedra någon
  • Anonym (Felicia)
    Deed skrev 2017-09-11 09:46:46 följande:
    Jag hoppas att din man är otrogen mott dig du förtjänar inte din mans trohet.
    Puss på dig
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (japp) skrev 2017-09-11 10:39:06 följande:
    Varför är du inte singel istället? Då kan du få hur många kukar du vill utan att bedra någon
    Jag antar att jag bara är förhållandetypen... trivs inte som singel.
  • Anonym (Inte ovanligt)
    smulpaj01 skrev 2017-09-08 09:25:43 följande:
    Än så länge tror jag inte att jag blivit bedragen i mitt nuvarande förhållande, men säker kan man ju aldrig vara.

Däremot har jag blivit bedragen i nästan alla mina tidigare förhållanden. Tror till skillnad mot dig dock att det är mycket MYCKET vanligare att män är det!

Själv har jag aldrig varit otrogen och kommer aldrig någonsin vara det!
    Hoppas verkligen att du inte blir bedragen igen. Jag tror också att otrohet är vanligare bland män. I de par som vi känner till är det mannen som har varit otrogen.Och bland våra bekanta som har varit älskarinnor har det i alla fall varit så att kvinnan har varit ledig och haft en gift eller samboende man som älskare.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (Inte ovanligt) skrev 2017-09-12 08:27:41 följande:
    Hoppas verkligen att du inte blir bedragen igen. Jag tror också att otrohet är vanligare bland män. I de par som vi känner till är det mannen som har varit otrogen.Och bland våra bekanta som har varit älskarinnor har det i alla fall varit så att kvinnan har varit ledig och haft en gift eller samboende man som älskare.
    Statistik håller inte riktigt med.

"I de par som vi känner till är det mannen som har varit otrogen"
    Tror bara någon enstaka kille som rent spontant nämnt för mej att han själv varit otrogen eller att tjejen varit det. Vad jag kommer ihåg har tjejer bara berättat för mig när killen varit otrogen MEN deras tjejkompisar har skvallrat att några av de tjejerna själva varit otrogna i det eller i något förhållande innan.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Inte ovanligt) skrev 2017-09-12 08:27:41 följande:
    Ska man tro yougovs undersökning så har kvinnor gått om männen i Sverige.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (japp) skrev 2017-09-12 19:13:23 följande:
    Ska man tro yougovs undersökning så har kvinnor gått om männen i Sverige.
    Inte konstigt det finns massor av kvinnliga svin i det här landet många tyvär med barn.
  • Haskel

Enligt de undersökningar som gjorts har det visat sig att ca 50% varit otrogna någon gång. Dessa undersökningar, har dock riktar sig till alla åldrar. Vilket sannolikt betyder att många inte "hunnit" vara otrogna ännu.

Dessutom hävdar många att de aldrig varit otrogna, men vad betyder otrohet? Din uppfattning kanske inte stämmer överens med din partners.

På ett eller annat sätt, vill jag mena att alla varit/kommer vara otrogna någon gång.

• taquine
    Haskel skrev 2017-09-14 16:57:46 följande:

Enligt de undersökningar som gjorts har det visat sig att ca 50% varit otrogna någon gång. Dessa undersökningar, har dock riktar sig till alla åldrar. Vilket sannolikt betyder att många inte "hunnit" vara otrogna ännu.

Dessutom hävdar många att de aldrig varit otrogna, men vad betyder otrohet? Din uppfattning kanske inte stämmer överens med din partners.

På ett eller annat sätt, vill jag mena att alla varit/kommer vara otrogna någon gång.

Skitsnack! Är jag tillsammans med "Pelle" skulle jag naturligtvis inte vresa upp mig för "Nisse" eller "Kalle" 
    Har varit gift /sambo och numera särbo och finns inte i min värld att vara otrogen. 
    Klass och stil Haskel, vet du vad det är?
    Goodness me
  • Anonym (japp)

Det där är ju ganska överdrivet, det finns olika undersökningar, vissa visar mer vissa mindre, aftonbladets version säger 50% andra undersökningar pekar på strax över 30%. Om 30% är otrogna så är 70% inte otrogna vilket alltså gör det troligare att de flesta inte alls är eller kommer vara otrogna

Varför försöker du normalisera otrohet?

Det där är väldigt vinklat. Det finns ett flertal undersökningar som visar olika siffror. Aftonbladets var den som visade högst, 50+ % , andra undersökningar pekar på siffror runt 30 %

Om 30% är otrogna så betyder det att 70% inte är det och oddsen är högre att folk inte kommer vara otrogna

Varför försöker du normalisera otrohet?
Svar på tråden Hur vanligt är det egentligen med otrohet?