• Humlan88

Minst 2 missfall bakom mig gravid igen nu, min sambo förstår inte min oro och ledsamhet

Har minst 2 missfall bakom mig (som jag vet)nu 1 sep tog jag ett positivt graviditetstest. Kan inte va glad för rädslan är som en skugga över mig. Det som också gör mig ledsen är att min sambo inte förstår att jag är ledsen. Det enda han säger är " Ta inte ut nåt i förskott, " " Det är sånt som händer" Han fattar inte hur det känns att bli lycklig och sen slits det bort från en, senaste graviditeten var ofostrig. Jag satt bokstavligen ute i skogen ( var på promenad för att lätta tankarna) och sket ut navelsträng och hinnsäck :( Jag önskar att han kunde va delaktig och stötta mig. Han säger bara att han inte "vet" hur han ska stötta mig

• Svar på tråden Minst 2 missfall bakom mig gravid igen nu, min sambo förstår inte min oro och ledsamhet
  • tomten12

Jag har ett missfall v 9 och ett MA v 12 bakom mig och är idag gravid i v 12 igen ( 2 barn sedan innan). Och för mig har oron också ätit upp mig totalt och tärt på mig och gjort att jag inte alls har njutit av gravidteten. Jag har liksom räknat med att det skall skita sig igen.. Men allting ser bra ut denna gång så det verkar stanna.

jag har inga tips för hur du ska slippa oroa dig, för det tror jag inte man kan, men man får ta en dag i taget och kanske inte ta ut ngt i förskott? 

Jag tror att du måste prata med din partner öppet, d v s inte bara slänga ur sig någonting i farten, utan verkligen sätta sig ner och sätta ord på sina känslor. Jag tror inte alltid att det är så lätt för killarna att förstå, för de är inte de som får må dåligt, gå upp i vikt, kräkas och framförallt mista det man har i magen. För även om det inte är ngns fel så tror jag att det är lätt att man som kvinna tar på sig en större del av skulden..

Vet du själv hur du vill att han skall stötta dig? Om han inte vet , så måste du ju berätta det för honom.

Svar på tråden Minst 2 missfall bakom mig gravid igen nu, min sambo förstår inte min oro och ledsamhet