• Pripps81

Missfall?

Hej!

Gick idag in i V.8 (7+0). Har sen jag och sambon hade sex dör två dagar sen varit lite öm och haft molande värk i nedre delen av magen och idag kom det man som gravid fasar för. Det kom blod rosaaktigt på papperet på morgonen och sen nu på eftermiddagen. Ringde 1177 och fick prata med en barnmorska som sa att det inte alls är ovanligt att få blödningar och speciellt i v 4, 8 och 12 då man skulle haft mens. Aldrig hört talas om detta och har heller aldrig blött i mina tidigare två graviditeter. Ska tillägga att jag varit väldigt stressad och orolig över vissa saker nu ett par dagar, påverkar detta att jag börjat blöda? Snälla ge mig tips och är det fler än jag som varit med om detta? Är så klart oerhört orolig över att det är ett missfall på g????

• Svar på tråden Missfall?
  • clarry

Hej! Jag hade molande värk i min mage till och från de första 10 veckorna. Hade även rosa flytningar och mindre blödningar fram till vecka 12. I vecka 10 fick jag en sån riklig blödning att jag var helt säker på att det var ett missfall. De gjorde ett VUL och där inne i magen låg en liten krabat som mådde bra och allt såg bra ut. Idag är hon 5 månader. Så man kan absolut ha blödningar utan att det är tecken på missfall! Hoppas att allting går bra för er!

• Pripps81

Tack för dina ord????. Ringde 1177 nu ikväll då det kommit blod på pappret efter toabesök hela dagen. Väl inne på akuten visade det sig att jag hade urinvägsinfektion, så nu är det penicillin som gäller i tre dagar och läkaren trodde blodet skulle upphöra, så nu hoppas vi på att blödningen upphör????

Svar på tråden Missfall?