• Anonym (Hyrd)
    Äldre 7 Sep 23:20
    3877 visningar
    9 svar
    9
    3877

    Grannen råkmullar!?! Vad göra!!

    Min granne. En brud på typ 23 år blond och skitful råknullar med nån. Båda vrålar som fan. Det är så sjukt obehagligt. Vad göra? Banka ii vägen? 

  • Svar på tråden Grannen råkmullar!?! Vad göra!!
  • Anonym (que)
    Äldre 8 Sep 01:01
    #1

    Vad har hennes utseende med hennes sexliv att göra och störningarna som du upplever? Om det sker frekvent får du väl ta ett snack med henne och be henne ta hänsyn men generellt är toleransen stor i Hyresnämnden och hos hyresvärldar när det kommer till sex och svårt att få igenom.

  • Äldre 8 Sep 03:18
    #2

    Sätt på stereon på högsta volym



  • Anonym (Knack­eliban­g)
    Äldre 8 Sep 03:58
    #3

    Bor i lägenhet med balkong mot innergård, och ibland när balkongdörren är öppen hör man ett par i grannhuset knulla väldigt högljutt (om de också har balkongdörren öppen).

    De bör höras över hela innergården!

    Egentligen inte så störande, jag blir mest avundsjuk på deras ohämmade sexliv!

  • Anonym (dd)
    Äldre 8 Sep 09:30
    #4
    +1

    Ring på och fråga om alla mår bra. Du hörde skrik och blev orolig.
    Blir de sura säger du att hört om familjevåld och att det är viktigt att omgivningen hjälper till. Det vara av omtanke. Sedan ber du om ursäkt för att du tog miste.
    Sedan hoppas på att de har någon häst hemma och inte skriker lika mycket nästa gång.

  • Anonym (Fasci­nerand­e)
    Äldre 8 Sep 09:38
    #5

    Av någon anledning blir jag fascinerad när jag hör stönen ibland hör jag de små inledande stönen innan det börjar låta mycket  jag blir inte arg snarare tvärtom kanske är  bara jag som känner så?

  • Anonym (Hyrd) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 11:58
    #6
    Anonym (Fascinerande) skrev 2017-09-08 09:38:38 följande:

    Av någon anledning blir jag fascinerad när jag hör stönen ibland hör jag de små inledande stönen innan det börjar låta mycket  jag blir inte arg snarare tvärtom kanske är  bara jag som känner så?


    Varför stönar folk under akten? Är ju ganska uppenbart vad de håller på med (tycker dessutom att kvinnor som stönar är så påtändande. Även om de bara typ sträck-stönar)
  • Anonym (Lapp, sen klaga formel­lt)
    Äldre 8 Sep 21:24
    #7

    Först en lapp i deras brevlåda om att du är en granne som störs av deras höga stön/skrik och att du ber vänligen att de dämpar sig.

    Hjälper det ej, ring in till hyresvärden och lämna ett formellt klagomål. Plus börja sen skriv ner varje gång det händer, med datum/tid. Om det går en tid och skiten fortsätter, så kan du ringa hyresvärden igen, och fråga vad som gjorts åt störningen som du anmälde en gång.

    Om de säger "inget", eller "de har fått en varning", så triumferar du när du kan svara: "Jaha, okej, jag undrar därför jag har 4 tillfällen till här, nedskrivna med datum... så jag undrar: vad vidtar ni för åtgärd nu, så att jag slipper vakna kl. 02 på natten?". Du kan ev. ha rätt till sänkt hyra. Och de kan ev. bli vräkta, om de ej hörsammar värdens varningar.

    Stå på dig. Jag hade en granne som i ett halvår höll på och skrika vid sex, vid 01 på natten på vardagar. INTE ok. Samma om de hade spelat Rammstein på högsta volym.... nån måtta får det vara. När det är som värst kan du sätta i ear plugs. :)

  • Anonym (Hyrd) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 23:55
    #8

    Hade varit rätt ballr att få sänkt hyra pga grannens sexliv. Få kanske man kan spara ihop til en postorderdam sen...

  • Anonym (Törnr­osa)
    Äldre 9 Sep 00:21
    #9

    Klä ut dig till Nalle Wahlroos och säg att du kommer att flytta till Finland varje gång du möter grannen i trapphuset.

Svar på tråden Grannen råkmullar!?! Vad göra!!