• Rebecca1987

Orolig mamma

Jag undrar om de finns någon med bra tips på hur jag ska hjälpa min dotter.

Min dotter på 10 år blev igår den 8 september misshandlad i skolan av 4 killar som slog och sparkade henne.

Först fick jag inget veta förens jag hämtade henne ca 2,5 timme efter de hänt. Då var vi ner till läkare som inte hittade några allvarliga skador men muskler som fått stryk och blåmärken. De kommer säkert läka med tiden och vi dämpar dom smärtorna med alvedon.

Men hur gör jag för att hjälpa henne med den inre smärtan som sitter i själen? Hon har sovit dåligt av mardrömmar, gråter till och från och så fort någon av syskonen kommer åt henne när hon inte är beredd så får hon panik. Hur gör man för att hjälpa någon med de psykiska måendet?

Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Orolig mamma
  • Cala

Fruktansvärt! Stackars liten. Vad hände, vad säger lärarna? Kräv möte med skolan och kräv svar på vad de tänker göra åt saken och hur de kan garantera ditt barns säkerhet. Vet de vilka 4 det var?

• Rebecca1987

Alla 4 har fått sina föräldrar kontaktade. En rapport till en grupp som ska gå vidare inom kommunen. Jag personligen funderar på att anmäla skolan till skolnämden då de är mot all kritik att de tog drygt 2,5 timme utan att någon hörde av sig och då var de min andra dotter som kom hem och berättade att de hänt i skolan.

• C78

Vet inte hur det funkar men finns det nån chans att du kan polisanmäla kidsen som gav sig på din dotter? Även om de kanske inte direkt kan fällas som en vuxen för vad de gjort kanske det åtminstone sätter press på mobbarnas/misshandlarnas föräldrar samt skolan. Önskar jag hade råd om hur du ska trösta din dotter men jag vet inte heller.

• WiJu

Jag tänker att du kan kontakta bup. Hon kanske behöver hjälp att komma över det, för det kan inte vara lätt. Det kan ju räcka med lite råd till er föräldrar om hur ni ska prata med henne om det. Hur hon ska bli stark igen och sluta bara rädd. Tror er närhet och era kramar också läker.

Man blir så ledsen över hur elaka barn kan vara.

Hoppas verkligen att skolan tar tag i de som gjort detta mot henne.

• Lena

Polisanmäl, visa på alla sätt det inte var hennes fel.

• Kurlie

Håller med, polisanmäl. Beklagar att ni behöver gå igenom det här. Något står väldigt fel till med dessa killar.

• MorTillTheo

Jag skulle polisanmäla och sedan kalla till ett extra föräldramöte för att då tala om för alla föräldrar vad som hänt och vilka barn som gjort det och då tala med deras föräldrar inför de andra om hur dottern mår efter vad deras barn gjort mot henne för att dom ska kunna skämmas riktigt ordentligt, för att då kunna förstå att de måste tala med deras barn ang mobbing och misshandel då kanske det skulle bli ordning på barnen!

Jag beklagar att det hänt er och hoppas att allt ska bli bättre snart.

Jag tror att det kan vara bra ta råd från bup/beteendevetare ang hur ni ska trösta ert barn.

Svar på tråden Orolig mamma