Hur får man en älskarinna?
Sexlivet finns inte. Jag ser ingen annan utväg.
Sexlivet finns inte. Jag ser ingen annan utväg.
Kanske du skulle börja träna och på så sätt bli mer lockande för henne innan du tänker på otrohet?
Förstår ditt svar. Försökt detta också. Gav henne en kram ikväll, men blev bortputtad. Kändes sorgligt. Inte första gången. Och nej, jag är INTE elak mot henne på något sätt.
Förstår inte mig på människor som sitter och letar älskare/älskarinnor i stället för att ta tag i sina förhållanden. Funkar det inte och man vill fortsätta så gör man ju någonting åt saken så man har chans att bli lyckliga i hop igen. Känner man att det är försent att rädda förhållandet så går man i sär. Svårare är det ju inte. Eller vill du inte bo ensam kanske fast du är vuxen man..? För annars hade du ju kanske gjort det vid detta laget då du eftersöker sexpartner. Hoppas din fru kommer på dig om du genomför detta så hon får en ärlig chans att bestämma om hon vill fortsätta med en man som sviker henne på det mest förnedrande sätt. Förmodligen kommer hon då lämna dig. Trist om du då vaknar upp och finner dig själv ensam för du kan ju självklart inte sätta din tillit på att älskarinnan stannar i ditt liv eller att hon ens är så särskilt spännande när vardagen kryper på.
Om du gjort allt du kan och skärpt dig fysiskt, delat på hemarbetet, varit romantisk och skött din del av aäktenskapet och inte vill ha intimt umgänge så är det dags för dig att sätta dig ner med henne och förklara vilka behov du har av en relation. Du skall också lyssna på hennes syn och behov. Om hon inte motsvarar dina behov så är det dags att skilja sig. Ni matchar varandra inte helt enkelt längre - det är dags för dig att hitta en relation där ni båda får ge och ta. Där du växer som människa och känner dig nöjd och glad och där du kan göra en annan människa nöjd och glad.
Oj, glömde att du var man - du är ett svin som tänker på en älskarinna, din fru har rätt - du har fel. Så skall råden vara på Familjeliv.
Hade du varit kvinna så hade rådet varit: Lämna ditt svin till man och utforska din älskare - stanna aldrig i en destruktiv relation.
Prata med henne, fråga vad som är fel, säg att sexet är viktigt. Gå i familjerådgivning. Funkar inget - fråga om hon kan tänka sig ett öppet förhållande där ni får knulla andra. Om inte - skilj er.
Bryt inte förtroendet och knulla någon bakom hennes rygg.
Man "får" inte bara en älskarinna så där hux flux, lika lite som man får ett fungerande sexliv utan vidare.
Fixa till problemet på hemmaplan, alternativet är skilsmässa.