Byta stad med tre barn
Min man har fått ett jobberbjudande som vi har väldigt svårt att tacka nej till.
För honom så är det en självklarhet att flytta
(Från Skellefteå till Göteborg).
För mig känns det också som vi inte kan tacka nej men jag är väldigt kluven.
Vi ska ju trots allt rycka upp våra barn från deras trygga liv till nånting helt nytt med allt vad det innebär. Lämna hus och vänner/släkt.
Vissa dagar ser jag det som en bra utmaning för oss alla och att vi trots allt är deras största trygghet.
Men vissa dagar känner jag mig rädd och orolig.
Orolig att dom ska börja må dåligt efter flytten och att dom ska ha svårt att känna sig hemma.
Svårt att komma in i kanske "tajta" klasser och barngrupper.
Våra barn är väldigt sociala och framåt och så även vi.
Men kanske en flytt och en stor förändring kan göra att dom blir blyga och får dåligt självförtroende när dom inte känner igen sin nya roll i deras nya liv.
Två pojkar som är elva och nio och en flicka på fem år.
Om vi flyttar så kommer inte jag jobba första två åren utan har tänkt finnas hemma för barnen och hjälpa dom med saker som träningar osv.
Om vi nu flyttar så kommer vi noggrant att hitta ett område som vi tror på men risken finns ju att vi även där kommer att hitta ett annat hus (fast i samma område)
Eftersom jag tänker att det kan va svårt att hitta de hus vi vill bo i på en gång.
Det blir alltså många flyttar i så fall.
Fast den störta så klart till Göteborg.
Hjälp hur ska jag göra.
Finns det nån annan här som har gjort det
Och kan dela med sig av er erfarenhet.
Och vad tror ni andra? Blir det traumatiskt för barnen med sån stor omställning?