• Sinta

Leva med någon som har adhd

Jag vill gärna ha råd och hjälp från andra som har erfarenhet av att leva med någon som har adhd.

Jag håller på att bli galen. Lever ihop med en kille som har adhd, och allting är bara en stor kamp. Han hjälper inte till hemma, skulle han mot all förmodan hjälpa till så gör han det inte ordentligt så jag måste ändå gå efter honom och göra om det. Han kan inte hantera pengar eller betala räkningar, så pengarna tar slut innan nästa lön kommer och vi får påminnelser på räkningar varenda månad. Han kan sitta i soffan och helt plötsligt bli arg utan orsak och försvinner iväg flera timmar. Han är extremt sexfixerad, varenda gång jag kommer nära honom ska han pilla mig mellan benen, kräver sex hela tiden och blir aldrig nöjd, kollar porr och tar på sig själv varje dag. Han vägrar att söka hjälp för sin adhd och han vägrar ta mediciner, och jag vet inte vad jag ska göra eller ta mig till längre. Finns det någon som varit i en liknande situation som fått det att funka? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Leva med någon som har adhd
  • JTo

Han låter som en kass jävla person som lärt sig skylla på sin diagnos för att få frikort, du har ingen skyldighet att stå ut med hans skit. Lämna!

Jag lever med en man med adhd och en till diagnos och visst har han svårigheter med städning och ibland kan vara lite blind med pengar och ganska impulsiv men jag hade aldrig! accepterat det beteendet som du står ut med!

Svar på tråden Leva med någon som har adhd