• Krullet89

Fundersam

Hej! Skulle behöva lite tips från er.

Jag har alltid varit en person med kort stubin o lite lätt irriterad. Men nu när jag är gravid har de blivit värre. Oftast handlar de om saker son jag anser att folk gör fel. Tex tränger sig före i kön kör bil utan blinkers. Då börjar ja svära o kommentera. Tkr att de på sista tiden börjar bli lite jobbigt. Nu har min man oxå börjat tycka att det är jobbigt. Vill ju inte vara sån.

Jag har inga psykiska diagnoser, inga problem med självkänslan lr ngt sådant. Känner mig inte nedstämd lr trött. Tkr ba att folk ska bete sig bättre så att samhället flyter på bättre helt enkelt. Men måste förstår att andra inte delar samma tankar som jag. Är det ngn som har ngr tips ?

• Svar på tråden Fundersam
  • GAndrea

Yoga, meditation och mindfullness. Tänka: Är detta verkligen värt att lägga energi på? Flera ggr om dagen.

• Bonusbarn och annat

Förstår dig fullt ut hade också om det går varit själv några dagar utan andra  barn.. Med tanke på dagis baciller osv Handlar ju knappast om att man är någon elak människa för det som vissa upplever det.
    Tror ej att det andra barnet kommer känna så heller 3-4 extra dagar hos mamman gör ingen skada och ni hinner  kommalite till ro med nya familjemedlemmen.
    Lycka till med ny bebisen och bonusbarnet och allt därtill Cool

Svar på tråden Fundersam