• Atn

Bim +3 ingen mens, negativt test

Jag är idag på bim+3 och har symtom som molvärk, trött, känner mig svullen och brösten känns större men är inte ömma fast det sticker till lite i dem emellanåt. Är också väldigt hungrig och kissnödig hela tiden känns det som. Jag har även mycket flytningar. Vi vill gärna ha ett till barn och har försökt ett tag nu. Så nu är jag som sagt på bim+3, ingen mens men ändå negativt test. Brukar ha regelbunden mens så det känns så typiskt att det blir så här bara för att man vill bli gravid. Testar varje dag nu haha ;) vill ju så gärna ha det där plusset annars vill man ju att mensen kommer så vi kan försöka igen :) Är det någon här som vart med om liknande och sen plussat? När det gällde min förra graviditet så plussade jag svagt på bim så jag vet inte om jag är en så kallad låghormonare eller inte... snälla ge mig lite solskenshistorier nu haha ;) eller om det är någon i liknande situation som vill följas åt här? :)

• Svar på tråden Bim +3 ingen mens, negativt test
  • Lillefiddelin
    Trullis82 skrev 2017-10-26 15:34:25 följande:

[quote=78135451][quote-nick]Lillefiddelin skrev 2017-10-26 12:58:11 följande:[/quote-nick]

Vad använder du för app?[/quote]

Flo heter den! Tycker den var väldigt bra, simpel och lätt att logga symptom , äl osv
  • kna1

Äntligen kom mensen på BIM + 8! Nytt försök väntas in!

• Trullis82
    Lillefiddelin skrev 2017-10-26 17:36:08 följande:

Vad använder du för app?

Flo heter den! Tycker den var väldigt bra, simpel och lätt att logga symptom , äl osv[/quote]

Men jag använder oxå flo men hur får man diagram?

Måste genast undersökas

Min sista mens 7/9 o fortfarande ingen mens o graviditetstest negativt
  • Lillefiddelin
    Trullis82 skrev 2017-10-27 10:46:51 följande:

Nu hittade jag och såhär ser det ut för mig

Oj! Tagit kontakt med Mvc/barnmorska för blodprov? Skulle kolla upp detdär om jag vore du bara för att kunna slappna av att det faktiskt är neg! :)
  • Trullis82
    Lillefiddelin skrev 2017-10-27 22:06:44 följande:

Oj! Tagit kontakt med Mvc/barnmorska för blodprov? Skulle kolla upp detdär om jag vore du bara för att kunna slappna av att det faktiskt är neg! :)

Menar du att gravtester kan visa negativt trots att man är gravid? O kan ett blodprov då visa om man kanske e gravid?

För jag har ju tagit fler olika men alla negativa
  • Lillefiddelin
    Trullis82 skrev 2017-10-28 14:56:31 följande:

Menar du att gravtester kan visa negativt trots att man är gravid? O kan ett blodprov då visa om man kanske e gravid?

För jag har ju tagit fler olika men alla negativa

Blodprov kan visa redan ett dygn efter ägget fäst sig vad jag vet. Jag skulle testa med blodprov och även få chansen att prata av sig om menacykeln och att det gått så lång tid nu :)

Men mens kom igår på BIM +6, så jag börjar om nu igen.
  • Trullis82

Uppdatering:

vc vill att jag ska vänta ett tag till.

tid för ul är låååång väntetid...

så just nu har allt stannat upp här hemma

• Anonym Ellliiin

Hur går de för alla?:D

• Trullis82

Jag har haft kontakt med gyn o är satt på väntelista.

Minst 6 månaders väntetid.

Dom ska titta hur många äggblåsor jag har via ul.

Men som sagt detta tar tid. Eftersom jag mår så dåligt av att testa hela tiden (med äl test) så bestämde vi oss för att inte göra det längre.

Vi myser på o så får det bli när det blir. I bästa fall blir det innan kallelse till ul.

El ul av en annan orsak

Hur går det för er?

• Anonym Ellliiin
    Trullis82 skrev 2017-11-20 07:28:49 följande:

Jag har haft kontakt med gyn o är satt på väntelista.

Minst 6 månaders väntetid.

Dom ska titta hur många äggblåsor jag har via ul.

Men som sagt detta tar tid. Eftersom jag mår så dåligt av att testa hela tiden (med äl test) så bestämde vi oss för att inte göra det längre.

Vi myser på o så får det bli när det blir. I bästa fall blir det innan kallelse till ul.

El ul av en annan orsak

Hur går det för er?

6 månader?? Va de värsta jag hört... lycka till med allt!
  • Trullis82
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-21 03:28:12 följande:

6 månader?? Va de värsta jag hört... lycka till med allt!

Ja, eller hur..... Jag ringde runt till privata ställen oxå men dom tar inte emot nya patienter som det ser ut just nu. Så det finns inget att välja på.

Jag bara tänker om det skulle vara något tokigt i snippan urinblåsan....ja nedre delen så känns ju 6 månader ännu längre.

Man vill ju ha svar typ nu

Jaja, bara försöka vara lugn o ta det som det e, kan inget göra ändå.

För att pyssla med något har jag börjat julpynta hemma. Så himla mysigt

Grannarna tror väl jag blitt galen, men det har jag alltid varit...hahahahaha

Kram på er
  • Anonym Ellliiin
    Trullis82 skrev 2017-11-21 06:33:04 följande:

Ja, eller hur..... Jag ringde runt till privata ställen oxå men dom tar inte emot nya patienter som det ser ut just nu. Så det finns inget att välja på.

Jag bara tänker om det skulle vara något tokigt i snippan urinblåsan....ja nedre delen så känns ju 6 månader ännu längre.

Man vill ju ha svar typ nu

Jaja, bara försöka vara lugn o ta det som det e, kan inget göra ändå.

För att pyssla med något har jag börjat julpynta hemma. Så himla mysigt

Grannarna tror väl jag blitt galen, men det har jag alltid varit...hahahahaha

Kram på er

Har redan julpyntat jag med...... haha

Jag går på Carl von linne kliniken i Uppsala.. hörde av mig till dom i slutet på augusti att jag ville ha hjälp att jag va redo ungefär fick en tid i mitten på september och dom gjorde allt samma dag.. fick till och med svar på spermaprovet en timme efter de var inlämnat.. fick direkt vid första besöket påbörja med letrozol och ovitrelle super nöjd med läkaren!! Kanske skulle höra av dig dit? Jag har ca 20 mil dit men så sjukt värt de för att slippa vänta ingen tid att förlora ungefär.. nu är jag där cd 14 och tittar hur äggen blivit men så värt de!!
  • Atn

Hur har det gått för er? :) jag är nu i v 32 och lilltjejen sparkar som tusan i magen:)

• Millacamilla
    Atn skrev 2018-04-06 13:11:05 följande:

Hur har det gått för er? :) jag är nu i v 32 och lilltjejen sparkar som tusan i magen:)

När plussade du? :)
  • Wonderfluff
    Jag har försökt i 2 år nu utan nån lycka. Men denna gång är det annorlunda vilket gör mig förbryllad. Ni som varit gravida får gärna ge er input, för jag min mens har aldrig varit sen. Jag fick denna cykel ÄL ca 5 dagar senare än normalt (fertilt sekret, positivt äl-test osv) och hade då sex vid bra tidpunkter. Exakt 10 dagar efter ÄL fick jag plötsligt styva bröstvårtor och mensvärk, kom även lite spottings. Och jag tänkte: nu kommer mensen, konstigt att den kommer så tidigt (har alltid 15 dagars lutealfas). Sen hade jag mensvärk och spottings i 5 dagar, men ingen mens kom. Brösten har under tiden vuxit lite och ömmar mer i hela brösten (precis som innan mens). Jag väntade mig sen att mensen skulle komma på BIM, men icke. Nu har det gått 18 dagar sedan ÄL och både igår och idag har jag fått jättestark mensvärk vid några tidpunkter, och då är jag säker på att det ska starta, känns så i hela kroppen. Men icke. Åter igen lite lite småbruna flytningar, inget annat. Negativt graviditetstest so far. Vad är det som händer?
  • toenail
    Wonderfluff skrev 2020-08-29 14:18:06 följande:

Jag har försökt i 2 år nu utan nån lycka. Men denna gång är det annorlunda vilket gör mig förbryllad. Ni som varit gravida får gärna ge er input, för jag min mens har aldrig varit sen. Jag fick denna cykel ÄL ca 5 dagar senare än normalt (fertilt sekret, positivt äl-test osv) och hade då sex vid bra tidpunkter. Exakt 10 dagar efter ÄL fick jag plötsligt styva bröstvårtor och mensvärk, kom även lite spottings. Och jag tänkte: nu kommer mensen, konstigt att den kommer så tidigt (har alltid 15 dagars lutealfas). Sen hade jag mensvärk och spottings i 5 dagar, men ingen mens kom. Brösten har under tiden vuxit lite och ömmar mer i hela brösten (precis som innan mens). Jag väntade mig sen att mensen skulle komma på BIM, men icke. Nu har det gått 18 dagar sedan ÄL och både igår och idag har jag fått jättestark mensvärk vid några tidpunkter, och då är jag säker på att det ska starta, känns så i hela kroppen. Men icke. Åter igen lite lite småbruna flytningar, inget annat. Negativt graviditetstest so far. Vad är det som händer?

Hur gick det för dig? Var det mensen eller en bebis som hände?
Svar på tråden Bim +3 ingen mens, negativt test