• Vattumankillen

Vad tycker ni om F! Skulle byta namn till jämställdhetspartiet?

Vad tycker ni om F! Skulle byta namn till jämställdhetspartiet?

Själv tycker jag att det skulle vara bra.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om F! Skulle byta namn till jämställdhetspartiet?
  • Anonym (jedli)
    Vattumankillen skrev 2017-09-26 14:26:29 följande:
    Feminism handlar om att kvinnor ska bli jämställda gentemot männen.
    Ja just det, och då handlar det ju inte om ren jämställdhet utan antingen en falsk tro om att det enbart är kvinnor som är förtryckta och att män alltid är priviligerade i samhället, eller att de helt enkelt inte bryr sig om att män ska bli jämställda gentemot kvinnorna också.
  • Anonym (Usch nej)

F! är ju ett av ded minst jämställda partierna. Jag är feminist med skulle aldrig rösta på F!. Hur kan man påstå sig vara för jämställdhet och sedan relativisera och blunda för hedersförtryck?

• Anonym (Usch nej)
    Sant! och då blir männen samtidigt jämställda med kvinnor, men många vill inte förlora sina privilegier.
  • Rataxes
    Tecum skrev 2017-09-26 16:51:09 följande:
    Hon anser sig sviken av det liberala partiet och kommer inte att ha några problem med sidbytet, snarare vill hon gärna ge dem ett tjyvnyp. Hon kan lätt hävda att det finns olika sorters feminism och att det de har gemensamt är viktigare än det som skiljer dem åt. Frågan är snarare om Schymanfalangen inom F! kan acceptera en exliberal i toppen. Men när det gäller makt och eventuella riksdagsplatser är även vänsterfolket väldigt pragmatiska... 
    Birgitta Olsson är alldeles för intelligent för att gå med i ett parti som inte kan räkna.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Anonym (Man)

Oerhört naivt att inbilla sig att det är jämställdhet att diskriminera mer än 50 procent av befolkningen.

Snacka om att generalisera.
  • Anonym (Usch nej)
    Anonym (Man) skrev 2017-10-16 14:07:36 följande:
    Oerhört naivt att inbilla sig att det är jämställdhet att diskriminera mer än 50 procent av befolkningen.

På vilket sätt diskriminerar F! halva befolkningen? Jag gillar inte partiet man har inte hört något om detta innan.
  • Veronika0004

Det är lögn att kalla sig för jämställdhetspartiet, de är ju rena rama rasister FI!
    Dom skulle ju införa "mans-skatt" osv.
    De är rasistiska mot män och vill systematiskt diskriminera halva befolkning, inte klokt!

• Anonym (Man)
    Anonym (Usch nej) skrev 2017-10-16 14:58:15 följande:

På vilket sätt diskriminerar F! halva befolkningen? Jag gillar inte partiet man har inte hört något om detta innan.

Genom att förespråka ojämställd lagstiftning och ojämställda regler som drabbar män.
  • Anonym (jedli)
    Veronika0004 skrev 2017-10-16 19:33:21 följande:

Det är lögn att kalla sig för jämställdhetspartiet, de är ju rena rama rasister FI!
    Dom skulle ju införa "mans-skatt" osv.
    De är rasistiska mot män och vill systematiskt diskriminera halva befolkning, inte klokt!

Ok, fast gruppen "män" är väl inte en ras eller?
  • Anonym (Usch nej)
    Anonym (Man) skrev 2017-10-16 20:03:54 följande:
    Genom att förespråka ojämställd lagstiftning och ojämställda regler som drabbar män.
    Ge exempel på sådan lagstiftning! Jag har inte hört några förslag från dem när det gäller detta. Upplys mig.
  • Anonym (Usch nej)
    Anonym (Paleface) skrev 2017-10-16 15:18:56 följande:
    Männen. Hallå.
    Herregud! Jag vet vilka som är de 50 procenten. Hallå. På vilket sätt diskriminerar F! männen?
  • Anonym (Usch nej)
    Anonym (Man) skrev 2017-10-16 14:07:36 följande:

På vilket sätt diskriminerar F! män? Jag vill verkligen veta!
  • Anonym (Usch nej)
    Rataxes skrev 2017-10-16 14:04:46 följande:
    Birgitta Olsson är alldeles för intelligent för att gå med i ett parti som inte kan räkna.
    Birgitta Olsson är inte heller vänster eller kommunist. F! är främst ett vänsterparti.
Svar på tråden Vad tycker ni om F! Skulle byta namn till jämställdhetspartiet?