• annieh897

Ni som fått Zofran/Ondansetron mot illamående

Jag har en fråga till er som fått Zofran / Ondansetron mot graviditetsillamående. Vilken dos fick ni? Hur många tabletter om dagen i hur många veckor?

Jag undrar eftersom jag bara fick ta en tablett om dagen, till en början i tio dagar, sen förlängde läkaren behandlingen i ytterligare två veckor. Jag har läst om flera som fått många fler tabletter, så funderar på om läkaren var försiktigare än nödvändigt. Tänker inför framtida graviditet, om det blir lika jävligt igen så vet jag vad jag kan kräva.

• Svar på tråden Ni som fått Zofran/Ondansetron mot illamående
  • annieh897

Råkade dubbelposta tråden. Men här kan ni svara anonymt om ni föredrar det.

• annieh897

Oj, det var skillnad mot en! Hade gärna ätit fler, de hjälpte ju bara en stund som kom illamåendet tillbaka.

Någon mer?

• arwenxxx

Tror att Lergigan är den rekommenderade behandling mot graviditetsillamående egentligen ...

• Anonym (Hg)

Tar 3 lergigan comp och 2 zofran om dagen för att hålla kräket borta. Första läkaren skrev 2/dag men fick tillåtelse av nästa läkare att ta tre zofran om dagen om jag behövde. Har ätit lergigan i 10 veckor och zofran i 9. Dock tar det inte bort mitt illamående, men dämpar det , och jag kräks bara några gånger i veckan istället för 30 gånger/ dag.

Har hört att maxdosen är 32mg/dag. Så 8 som någon skrev förut :)

• annieh897
    Anonym (Hg) skrev 2017-09-22 00:52:49 följande:

Tar 3 lergigan comp och 2 zofran om dagen för att hålla kräket borta. Första läkaren skrev 2/dag men fick tillåtelse av nästa läkare att ta tre zofran om dagen om jag behövde. Har ätit lergigan i 10 veckor och zofran i 9. Dock tar det inte bort mitt illamående, men dämpar det , och jag kräks bara några gånger i veckan istället för 30 gånger/ dag.

Har hört att maxdosen är 32mg/dag. Så 8 som någon skrev förut :)

Oj, då måste det ha varit en extremt försiktig läkare jag hade. Bra att veta om det blir likadant nästa gång.
Svar på tråden Ni som fått Zofran/Ondansetron mot illamående