• Anonym (Nyfiken)

Gjorde jag rätt eller fel som bröt med henne?

Jag träffade en tjej för några veckor sedan som jag tyckte att det klickade ganska bra med. Hon har sovit över hos mig flera nätter och vi sov ihop så sent som natten till igår.

Igår morse åkte jag hemifrån tidigt. Hon låg kvar och sov i min säng och skickade sedan ett meddelande till mig när hon åkte att hon skulle komma tillbaka till mig på kvällen. Vi hade lite sms-kontakt mitt på dagen, sedan åkte jag till systemet innan de stängde och köpte vin och planerade att laga något till oss på kvällen. Jag skrev även och berättade för henne att jag köpt vin till oss till kvällen, något hon gillar.

När jag kom hem hade hon lämnat små gulliga lappar i köket där hon skrev att hon hade starka känslor för mig, att hon tycker om att vara med mig och så. Jag blev glad och skrev till henne och tackade.

Men senare under eftermiddagen hörde jag inget mer ifrån henne. Det blev kväll och jag försökte få tag på henne för att fråga när hon tänkte komma. Jag tänkte att hon kanske åkt hem och somnat ifrån vår träff eftersom hon var jättetrött i fredags efter en hård arbetsvecka.

Först runt midnatt hörde hon av sig och berättade att hon varit på bio med "kompisar". Jag blev lite ställd eftersom idén att vi skulle träffas hade varit hennes. Utan att jag bad om det skickade hon några bilder från utekvällen, bland annat från biografen. På en av bilderna hon skickade stod det en flaska vin och två glas. Efter att jag frågat om det erkände hon att hon varit på bio och sedan gått ut och druckit vin med en killkompis, men bedyrade att de bara är kompisar och att det inte är något mellan dem.

Jag skrev bara "hej då" och önskade henne lycka till i livet. Hon skickade några till meddelanden som jag inte kommer ihåg exakt, men det var något om att hon var ledsen.

Jag känner mig väldigt säker på mitt beslut. Vi har visserligen aldrig lovat varandra trohet eller ens exklusivitet, vi har bara börjat dejta, men jag tycker det var extremt respektlöst att utan att säga något försvinna iväg med en annan kille när HON bokat upp min lördagskväll.

Men jag är lite nyfiken på vad ni andra tycker? Gjorde jag rätt som skrev hej då till henne?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-09-17 17:26
    Skriv gärna hur ni röstar och hur ni resonerar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gjorde jag rätt eller fel som bröt med henne?
  • Anonym (Nyfiken)

Jag vet faktiskt inte vad hon hade för förklaring till det, om hon ens hade någon, och jag bryr mig inte direkt heller.

Vi har dejtat i några veckor, inte varit gifta i tio år, så det är inte en SÅ stor grej egentligen. Nej, jag kommer inte "gå tillbaka" till henne. Jag hoppas hon blir lycklig med vem hon än hittar, om det är den kille hon träffade igår som hennes hjärta bultar lite extra för eller någon annan.

Glad

• Anonym (handling är allt)

Ytterst underligt och irriterande beteende av tjejen. Känner igen det från olika killar så många gånger att jag tappat räkningen och analyserat det ner till elementarpartiklar varje gång utan att bli ett dugg klokare. Oftast är det i samband med överdriven entusiasm, ömhetsbetygelser, planer inför framtiden osv och alltid på deras egna initiativ som inte föranletts av något som helst krav. De hade lika gärna bara kunnat säga. Tack för natten, vi hörs kanske, eller vi kan ju se om vi känner för att äta ihop senare! Kanske lider de av demens som någon i tråden nämner eller så har det fått akut kalla fötter och måste visa sitt extrema oberoende och självständighet, eller så har de seriösa betydelseglapp mellan ord och handling?

Jag tycker det var bra att du avslutade men hade nog inte gjort det riktigt som du på ett lika dramatiskt sätt, utan mest ignorerat och blockat som någon skrev. Kanske t o m frågat rakt ut, vad hände med middagen? Sen hade jag tagit avstånd eftersom hennes beteende är så oattraktivt och stört i mina ögon. Inte minst naivt och spontant på ett sätt som jag aldrig skulle kunna acceptera i en person jag ville dejta.Och att skicka bilder på detta beteende dessutom...uuuurrrk;/

• Anonym (Nyfiken)

Jag har hela tiden varit tydlig med att jag vill ha något seriöst och inte letar efter kk eller något tillfälligt. Det kan kanske spela in lite i det här fallet, att hon helt enkelt spelade med lite för att få det hon ville ha. Jag tror många tjejer ser det som lite av en "sport" att få killar som är lite mer seriösa på fall.

• Anonym (G)
    Anonym (Illojalt) skrev 2017-09-17 17:38:27 följande:
    Lika bra att gå vidare.
    Håller med
  • DVQ
    Anonym (Ännu kallare) skrev 2017-09-17 20:35:18 följande:

Att hon bara glömt bort att hon och TS skulle träffas på kvällen samma dag som de bestämde det, finner jsg ytterst osannolikt. Om hon inte lider av demens eller nåt liknande då förstås, men det är ju inget som framgått iaf... :P Nej TS, stå på dig och gå inte tillbaka om hon börjar smöra igen. Såna där personer söker bara drama...

Nej, och jag tycker inte hennes beteende är ok oavsett. Men när ts nämnde att hon jobbat mycket så skulle det ha kunnat vara en extrem brain freeze (jag har själv glömt möten på helt idiotiska sätt när jag hade stressproblematik).

Men det verkar ju inte vara så i ts fall, så antagligen var det lika bra att han slapp henne.
  • Anonym (Ännu kallare)
    DVQ skrev 2017-09-17 22:46:06 följande:

Nej, och jag tycker inte hennes beteende är ok oavsett. Men när ts nämnde att hon jobbat mycket så skulle det ha kunnat vara en extrem brain freeze (jag har själv glömt möten på helt idiotiska sätt när jag hade stressproblematik).

Men det verkar ju inte vara så i ts fall, så antagligen var det lika bra att han slapp henne.

Ok, om man går på den enormt lilla sannolikheten stt hon glömde pga nåt stress-syndrom eller dylikt.. :D

...så borde hon ju ändå ha "kommit på" det hela nån gång under kvällen, när hon var på bio och gick ut och drack vin etc...

Men ok, vi säger att hennes minne var avstängt en hel kväll (hur kom hon då ihåg att hon skulle träffa sin vän..:P). Även om hon då kom på det på morgonen när hon vaknade, så borde hon ju bönat och bett TS om förlåtelse och förklara sitt stress-syndrom.... och om hon vet om att hon har stress-syndrom så borde hon ju lägga in alla möten som påminnelser i mobilen, direkt när mötet bestäms.

Så nej jag tror att hon bara var riktigt knepig och respektlös helt enkelt.. TS har tur att det framkom snabbt!
  • DVQ
    Anonym (Ännu kallare) skrev 2017-09-17 23:01:50 följande:

Men ok, vi säger att hennes minne var avstängt en hel kväll (hur kom hon då ihåg att hon skulle träffa sin vän..:P). Även om hon då kom på det på morgonen när hon vaknade, så borde hon ju bönat och bett TS om förlåtelse och förklara sitt stress-syndrom....

Ja och det var därför jag frågade ts vad hon hade för förklaring till det hela.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Fel) skrev 2017-09-17 17:28:40 följande:

Du gör som du vill men det gör hon med. Du ska inte tro du äger henne bara för att du är man och hon kvinna. Vill hon träffa en killkompis ska hon såklart kunna göra det. Hon klarar sig nog bäst utan dig!

Det här fattar jag inte?

Jag har själv varit i en liknande situation som ts och det enda jag ångrar är att jag inte bröt tidigare med människan. Varför? För att till slut var det hon som ägde mig!

Efter att ha dejtat ett tag, haft sex (inte samlag men allt annat), sovit över hos varandra m.m. så nämner tjejen plötsligt en dag en killkompis som står henne nära.

Inget konstigt med killkompis tänkte jag först, jag har själv tjejkompisar och är inte svartsjukt lagd. Men märkligt var det, för hon hade berättat allting ingående om alla andra människor hon hade i sitt liv, men den här nära killkompisen hade hon bara råkat glömma att berätta om tydligen.

Nånting kändes lite fel. Känslan jag fick var inte bra..

Men jag slog det åt sidan bara för jag gillade tjejen. Jag förstod senare (eller antagligen redan från början) att det var den här killkompisen som tjejen egentligen var intresserad av men han var redan upptagen. Så jag var liksom en reservkille för henne och det märktes för hon engagerade sig aldrig riktigt i oss två. Eventuellt hade hon bara mig för att göra den andre svartsjuk vad vet jag?

Men i alla fall så ville jag inte va den svartsjuka typen och jag gillade tjejen men efter nåt år när vi träffats stadigt en längre tid så snackade vi på telefon och under tiden vi pratar på hennes fasta telefon så hör jag hela tiden hennes sms signal i bakgrunden. Klockan var jättemycket på kvällen men hon sa det var en tjejkompis som smsade. Jag ställde henne då mot väggen vid det tillfället och tog bland annat upp att det bara kändes som att det var jag som engagerade sig i förhållandet men aldrig hon.. det kände hon inte alls igen sig i!

När vi träffades vid ett senare tillfälle snokade jag i hennes mobil. Helt fel jag vet men jag skäms inte ett dugg över detta. Hittade massor av sms och konversationer på messenger med en massa olika killar. Hon hade regelbundet smsat med mig och sagt att hon skulle sova och sedan fortsatt hela kvällarna ibland in på nätterna och chatta med andra killar i stället.

Vem hade ägt vem?
  • Anonym (jaha)

Du gör som du vill men det gör hon med. Du ska inte tro du äger henne bara för att du är man och hon kvinna. Vill hon träffa en killkompis ska hon såklart kunna göra det. Hon klarar sig nog bäst utan dig!

Det där funkar säkert bra på dina FI möten  här låter det mest bara löjligt
  • Stårschan

Vilken planet lever du på där det är OK att stämma träff med en person, för att sedan helt enkelt inte dyka upp, utan gå ut med någon annan egentligen? Uppenbarligen en helt utan hyfs och respekt för andra människor.

TS - du gjorde självklart helt rätt. Tjejen kan väl vara ute och strula med hur många hon vill, och svika hur många löften hon känner för, men då får hon ju också vara beredd att ta konsekvenserna. Frihet och ansvar går ju hand i hand.
  • Anonym (Sad)

TS har du blivit nåt klokare varför hon skickade kort?

Hade hon tänkt att du skulle bli avundsjuk, eller vad?

Tycker att du gjorde rätt, men är nyfiken på hur hon tänkte/tänker

• Anonym (G)
    Anonym (Sad) skrev 2017-09-22 11:19:31 följande:
    TS har du blivit nåt klokare varför hon skickade kort?

Hade hon tänkt att du skulle bli avundsjuk, eller vad?

Tycker att du gjorde rätt, men är nyfiken på hur hon tänkte/tänker
    Också nyfiken
  • Canadasvensk

Helt rätt TS. Uppenbarligen var det en annan dejt hon gick på. Kill kompis - my ass!

Tycker det dock var bra att det uppdagades så snabbt så slapp du kära ner dig i henne.

Lycka till med att hitta den rätte!

• Anonym (Rätt val)

Oavsett kön signalerar en person som henne "Jag vill testa dig, blir du avundsjuk och besviken att jag dissade dig, visa hur mycket du vill ha mig kolla vad roligt jag och en annan kille har vi har varit på bio tillsammans" i och med att hon först skrev lappar om att hon har känslor för TS och såg fram emot en mysig kväll med han och hon visste att han var ute efter seriöst, nej hon glömde inte bort att träffa TS jag är en person som glömmer saker andra tappar hakan över när jag är stressad och inte ens jag hade glömt något så stort som att få fortsätta träffa killen jag gillar!

Hon känns som en sån som lyssnat på "get the Guy" - råd där coacher säger åt tjejer att spela svår och testa och se om killen blir avundsjuk och medvetet inte ta han på allvar direkt, för att testa hur seriös han är. (Problemet är att om en tjej beter sig så, då framstår hon ju totalt oseriös för den seriösa killen) fail.

Du är värd nån som kan vara sig själv å inte håller på leker med dig. Bra val att skita i osäkra bruden.

Svar på tråden Gjorde jag rätt eller fel som bröt med henne?