Sambo kontakt med sitt tidigare ligg
Hej!
Jag har lite frågor och funderingar. Jag och min pojkvän/sambo träffades för 3 år. Vi var tillsammans i 2 år och gjorde därefter slut då vi helt enkelt inte kom överens. Vi var ifrån varandra i ett halvt år ungefär. Nu ska vi snart flytta ihop igen, det var 5 månader sen vi blev tillsammans igen. Jag hade en kille jag dejtade emellan, och han hade två ligg som han själv säger. Varav ena är en av hans arbetskamrater. Dom låg mer än bara en gång med varandra.
Dom har fortfarande kontakt, han säger dom är bra vänner osv. Jag är helt övertygad hon är intresserad utav honom, men han har sagt till mig att han talat om för henne hur det ligger till.
Han pratar aldrig om henne, utan när han varit på personalfest eller liknande har han berättat att hon varit där men säger aldrig nånting i förväg om det.
Igår så skulle det ha varit personalfest och han hade tackat nej. Vi båda var hemma. När vi var och handlade så träffade vi en annan av hans arbetskamrater, vilket denne brister ur sig att den här tjejen i fråga hade tjatat efter honom (min pojkvän) hela kvällen igår, varpå han berättar att hon kontaktat honom x antal ggr under kvällen.
När vi går ut från affären så säger jag "hon är ju intresserad utav dig". "Ja det är hon säkert" säger han då?? Frågade vad han menade med det och börjar istället bortförklara och säger bl.a att bara för att hon tjatar efter honom betyder det inte att hon är intresserad. Och såklart det kan vara så, men jag har träffat henne tidigare och hon har alltid varit mycket på honom vid dom tillfällerna. Och varför skulle han först säga att "ja det är hon säkert" och sedan säga att det inte alls är så?
Jag är rädd för att hon är intresserad utav honom och han vet om det, men väljer att inte göra något åt det. Jag är rädd för att han faktiskt känner nånting för henne också eftersom han låter henne hållas?
Vad ska jag göra? Vad tror ni? (Ursäkta för lång novell)