• SoFo82

Barn fast man steriliserats sig ?!

Så här det, för snart tre år sedan tog jag sats och valde att steriliserade mig. Alla skäl kändes rimliga och självklara då.

Nu har livet förändrats och mitt mörka sinne ljusnat.

Har under ca två veckor känt mig gravid på alla sätt.

Nu till mitt dilemma; tvetydiga känslor, stark längtan och förhoppning om att mirakel skett och jag blivit gravid ändå och moraliskt att jag avsagt mig rätten till att bli gravid...

situationen är så splittrande...

mina barn två barn är i tonåren båda två, vill jag verkligen börja om?

Mitt största argument för ingreppet var att jag rädda mig för att ha barn i ett lyckorus och ångra mig som varannan vecka förälder -igen

Hoppas att jag inte framstår som en ond människa...

• Svar på tråden Barn fast man steriliserats sig ?!
  • Anonym (Håll koll)

Jag hade en kvinnlig kollega som steriliserat sig. Hon hade två barn i tonåren. Hon blev gravid. Men det var ett utomkvedshavandeskap (vägen till livmodern är väl den som knipsas?). Hon blev inlagd och akut opererad. Så mitt råd är att är du gravid, håll koll så du inte får ont.

• SoFo82

Det låter läskigt med utomhavandet så jag ska absolut hålla koll.

Vill ju hoppas på att det är en bebis/mirakel men samtidigt har jag ju valt bort... motstridiga känslor????

• SoFo82

Tack för den frågande omtanken!

Blev ingen bebis...

Kollade upp hos en högst oförstående gynekolog mina symtom, inga konstigheter, kroppen spelar oss spratt ibland...

Känns ok även om det var lite mysigt att undra och vara lite förväntansfull.

Svar på tråden Barn fast man steriliserats sig ?!