• mamadada

    Donaferty?Framkallar ägglossning?

    Hej. Såg nyss ett klipp med nyheter med Malou, där det konstaterades att det har kommit ett nytt kosttilsskott som heter Donaferty som ska hjälpa ägglossning och kvinnor med PCOS. 
    Är det någon som provat den? Tänke ta och köpa nu nästa vecka och kolla om den fungerar, vill väldigt gärna höra om någon har lite erfarenheter?

  • Svar på tråden Donaferty?Framkallar ägglossning?
  • Bagagelucka

    Hej!
    Jag har pcos och är inne på 3e månaden med donaferty och jag kan faktiskt inte säga så mycket om den. Har problem med finnar men tycker inte att det hjälper. Ägglossning vet jag inte om det hjälper då jag har gjort IVF och blev gravid utav det. Men tycker absolut att du ska pröva o ge det en chans! :)

  • Mariana79

    Har också ätit 3 månader nu.. ingen förändring. Har regelbunden mens och äl sedan innan. Vi har försökt med det mesta för att få ett syskon till vår son nu är det IVF som gäller för oss. Vi ska starta omgång 2 nu i höst.

  • Saura90

    Hejsan!

    Jag kan starkt rekommendera Donaferty. Jag har pco och oregelbunden mens med långa intervaller på upp till 5 månader. Så har jag haft det så länge jag kan minnas och jag är idag 27år gammal.

    Jag började ta Donaferty för någon månad sen efter tips av min gynekolog och redan efter typ första månaden så kom mensen på dag 31 och jag har nu i några månader legat mellan 31-37 dagars cykel.

    Så tveka inte på att testa! För mig har det verkligen varit ett mirakel!

    Mvh Sara

  • mamadada
    Mariana79 skrev 2017-09-21 11:47:01 följande:

    Har också ätit 3 månader nu.. ingen förändring. Har regelbunden mens och äl sedan innan. Vi har försökt med det mesta för att få ett syskon till vår son nu är det IVF som gäller för oss. Vi ska starta omgång 2 nu i höst.


    Okej, hoppas att ni får ett plus snart då ! :) håller tummarna
  • mamadada
    Saura90 skrev 2017-09-25 01:21:14 följande:

    Hejsan!

    Jag kan starkt rekommendera Donaferty. Jag har pco och oregelbunden mens med långa intervaller på upp till 5 månader. Så har jag haft det så länge jag kan minnas och jag är idag 27år gammal.

    Jag började ta Donaferty för någon månad sen efter tips av min gynekolog och redan efter typ första månaden så kom mensen på dag 31 och jag har nu i några månader legat mellan 31-37 dagars cykel.

    Så tveka inte på att testa! För mig har det verkligen varit ett mirakel!

    Mvh Sara


    Wow, det låter ju otroligt bra!!  Ska definitivf ge den en chans,,hoppas de blir ett mirakel för mig med :)
  • Mariana79
    mamadada skrev 2017-09-25 20:36:32 följande:

    Okej, hoppas att ni får ett plus snart då ! :) håller tummarna


    Tack så mycket :) all lycka till dig med :)
  • Ewamarie

    Hej!! Jag är inne på min 6 månad med provera för att få igång min ägglossnin, vilket verkar gå segt. Jag har sedan 1 månad börjat med Donafery också. Någon annan i samma sits?

  • Älskadeunge
    Ewamarie skrev 2017-11-02 17:11:51 följande:

    Hej!! Jag är inne på min 6 månad med provera för att få igång min ägglossnin, vilket verkar gå segt. Jag har sedan 1 månad börjat med Donafery också. Någon annan i samma sits?


    Får du inget annat än provera? Enl min gyn så inducerar inte provera en egen ägglossning, endast en blödning. Be att få letrozol om du inte har egen ägglossning?
Svar på tråden Donaferty?Framkallar ägglossning?