• Anonym (Mat)

Hot Dogs från Scan - är de vidriga?

Åt korv med bröd till lunch. Det var Hot Dogs grillkorv från Scan. Smaka urkonstigt! Kändes blöt och äcklig. Dottern reagera också och sa att korven smaka konstigt.

Brukar köpa ICAs eller Lithells korv, inte Hot dogs så ofta. Smakar den äckligt i vanliga fall också eller ska man vara orolig?

Den såg väldigt ljus och blek ut, innan jag stekte den.

• Svar på tråden Hot Dogs från Scan - är de vidriga?
  • Tecum

Köp riktig grillkorv istället, det finns en massa sorter och alla är bättre än hot dogs. De är bottenskrapet av korv och innehåller knappt något kött.

• Tow2Mater
    Tecum skrev 2017-09-22 14:59:47 följande:

Köp riktig grillkorv istället, det finns en massa sorter och alla är bättre än hot dogs. De är bottenskrapet av korv och innehåller knappt något kött.

Vi ska ju äta mindre kött så den är ju ett bra val.
  • Tecum
    Tow2Mater skrev 2017-09-22 15:50:12 följande:
    Vi ska ju äta mindre kött så den är ju ett bra val.
    Äh, vi ska äta god och nyttig mat. Köttskräcken är bara en bluff som fossilkramarna hittat på för att dra uppmärksamheten från de verkliga utsläppen.
  • Arboga
    Anonym (Ja) skrev 2017-09-22 12:37:59 följande:

Ja, den är vidrig. Den är det de skrapar från slakterigolvet vid dagens slut+ lite mer skit. All korv är supervidrig.

App app app!
    Korvfördomar är INTE ok!
  • Kregaren

Att ge sina barn Denniskorvar borde nästan ses som barnmisshandel, då kan man lika gärna låta dem slicka golvet vid charken på Ica, enda skillnaden är att där hade de fått i sig mer kött.

Om man nu ska servera korv med bröd (Som är gott för både stora och små) bör man åtminstone hålla sig till weinerkorv eller liknande.

• tobbe01

Dom är jättegoda när man är riktigt hungrig! De ska INTE smaka vidrigt och konstigt.......då är de antagligen sura.

• EnBlåDag
    Anonym (Mat) skrev 2017-09-22 11:34:38 följande:

Åt korv med bröd till lunch. Det var Hot Dogs grillkorv från Scan. Smaka urkonstigt! Kändes blöt och äcklig. Dottern reagera också och sa att korven smaka konstigt.

Brukar köpa ICAs eller Lithells korv, inte Hot dogs så ofta. Smakar den äckligt i vanliga fall också eller ska man vara orolig?

Den såg väldigt ljus och blek ut, innan jag stekte den.

Urk!
    Bara att se ett paket Hot Dogs får mig att må väldigt dåligt.

Och jag hatar dessutom Dennis.
    Både han och Hot Dogs borde förbjudas!
  • tobbe01
    Autumnleaf76 skrev 2017-09-23 12:10:25 följande:

Hur fort får man symtom OM man äter dålig korv?

Någon som vet?

Har du känt något nu? Om inte så var korven tjänlig.
  • Träskvatten

Alltså.
    Det finns en anledning varför det heter hot dog - det smakar som blöt hund luktar.
    Äter alla dagar i veckan hellre försvarets hudsalva än heta hundar oavsett tillverkare...

• tobbe01
    EnBlåDag skrev 2017-09-23 17:04:15 följande:
    Urk!
    Bara att se ett paket Hot Dogs får mig att må väldigt dåligt.

Och jag hatar dessutom Dennis.
    Både han och Hot Dogs borde förbjudas!
    Förbjudas? Nu tar du i. Finsmakare har väl annat att välja på? Ibland när man är riktigt hungrig så är en billig hot-dog och köpemos UNDERBART. Vill man ha lyx köper man Rydbergs räksallad........................mmmmmmmmmmmmmm
  • Autumnleaf76
    tobbe01 skrev 2017-09-23 17:22:54 följande:

Har du känt något nu? Om inte så var korven tjänlig.

Inte jag som ätit korven
  • EnBlåDag
    tobbe01 skrev 2017-09-23 17:25:53 följande:
    Förbjudas? Nu tar du i. Finsmakare har väl annat att välja på? Ibland när man är riktigt hungrig så är en billig hot-dog och köpemos UNDERBART. Vill man ha lyx köper man Rydbergs räksallad........................mmmmmmmmmmmmmm
    Ja, jag tog i.

Men klarar inte av Dennis. Han är så ful och påminner om en mindre trevlig bekant, en blond liten kille med mycket muskler.
  • Grudntler

Alltså, en person som tycker att detta skit faktiskt är gott och ätbart har förbrukat all sin rätt att någonsin uttala sig om mat. Det är lite som om jag endast drycker ren fun light blandad med skurvatten och sen försöker uttala mig om dyra viner.

• EnBlåDag
    Grudntler skrev 2017-09-23 19:27:16 följande:

Alltså, en person som tycker att detta skit faktiskt är gott och ätbart har förbrukat all sin rätt att någonsin uttala sig om mat. Det är lite som om jag endast drycker ren fun light blandad med skurvatten och sen försöker uttala mig om dyra viner.

Håller med dig. Allt är hemskt med Hot Dogs!
    Måste förbjudas!
  • Klotjohan

Hot dogs uppfyller väl inte ens definitionen för att få säljas som "korv" på grund av för lågt köttinnehåll? Det är slakteribiprodukter med fyllnadsmedel som potatisstärkelse och vatten. 

• tobbe01
    Klotjohan skrev 2017-09-23 20:14:25 följande:

Hot dogs uppfyller väl inte ens definitionen för att få säljas som "korv" på grund av för lågt köttinnehåll? Det är slakteribiprodukter med fyllnadsmedel som potatisstärkelse och vatten. 

jammi mmmmmm
  • Mandel

Alltid lika intressant med människor som inte bryr sig om vad de stoppar i sig utan tror att allt som finns i våra livsmedelsbutiker är bra mat.

Läser inte folk innehållsförteckningen innan de köper saker första gången?
    Billig mat är oftast fylld med tillsatser och utfyllnad och gärna utländska råvaror.
    Vill man ha bra mat så får man läsa på och kanske lägga några kronor extra.

Valet är fritt!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hot Dogs från Scan - är de vidriga?