• Pethramedh

Vad kände du på runt en vecka innan bim?

Är på äl+6 och har sedan i går molvärk i tjejmagen som ilar ner i ljumskarna samt mår lätt illa. Dessutom har jag fått vita lite tjockare flytningar vilket jag inte annars har mellan äl och bim, det är alltid torrt som ett fnöske då. Någon som känner igen sig och faktiskt varit gravid?

• Svar på tråden Vad kände du på runt en vecka innan bim?
  • ellinorwe

Jag har haft molvärk varje dag sen någon dag efter äl. Ingens mens i sikte. bara mycket flyningar.. trots detta så är det negativt på stickan :/ fattar inte varför ????

• Pethramedh
    ellinorwe skrev 2017-09-25 20:48:06 följande:

Jag har haft molvärk varje dag sen någon dag efter äl. Ingens mens i sikte. bara mycket flyningar.. trots detta så är det negativt på stickan :/ fattar inte varför ????

När har du bim?
  • Filippa85

Hej! Jag är på ÄL +6 idag (BIM 3-4/10), är till och från upplåst som en ballong, lite känningar både vid ljumskarna och vid naveln, lite öm vid bröstvårtorna. Har dock inbillat mig symtom tidigare så vågar inte riktigt lita på mina symtom. Har ett testa tidigt-test hemma som jag tänkt prova på lördag om symtomen håller i sig! :)

• Dockan

Jag vill inte regna på någons parad. Minns hur jag hoppades och vara superlyhörd på allt i kroppen då vi försökte.

I sanningens namn - den månaden jag blev gravid skiljde sig åt först när mensen inte kom. Istället för mens blev jag trött. Supertrött.

Allt innan det..? Lite som jag alltid mår mellan ÄL och BIM idag, flytningar, stick över äggstockar. Tror bara man reflekterar över det så mycket mindre innan man vill bli gravid.

Jag hoppas ni alla blir gravida, men njut av stunderna i livet just nu - stressa inte över grav eller inte. Snart är ni upplåsta i en härlig men strsssig familjecirkus. Käka en god middag med er partner och ligg lite tycker jag.

Kram

• Pethramedh
    Filippa85 skrev 2017-09-26 08:03:46 följande:

Hej! Jag är på ÄL +6 idag (BIM 3-4/10), är till och från upplåst som en ballong, lite känningar både vid ljumskarna och vid naveln, lite öm vid bröstvårtorna. Har dock inbillat mig symtom tidigare så vågar inte riktigt lita på mina symtom. Har ett testa tidigt-test hemma som jag tänkt prova på lördag om symtomen håller i sig! :)

Jag har också bim kring 3-4/10 och precis som dig har jag känningar i ljumskarna men även i tjejmagen, som molvärk. Mår utöver det lite illa men annars ingenting, hade dock mer molvärk igår än idag. Känner mig lite svullen i underlivet i dag.
  • LillaJag06

Jag var extremt trött. Trodde att min dos levaxin behövde ändras (IGEN) och ringde min läkare som tyckte att det var märkligt då jag precis börjat må bra igen.
    Men det var ju min lilleman som tröttade ut sin mamma :)

• Pethramedh
    Dockan skrev 2017-09-26 08:28:54 följande:

Jag vill inte regna på någons parad. Minns hur jag hoppades och vara superlyhörd på allt i kroppen då vi försökte.

I sanningens namn - den månaden jag blev gravid skiljde sig åt först när mensen inte kom. Istället för mens blev jag trött. Supertrött.

Allt innan det..? Lite som jag alltid mår mellan ÄL och BIM idag, flytningar, stick över äggstockar. Tror bara man reflekterar över det så mycket mindre innan man vill bli gravid.

Jag hoppas ni alla blir gravida, men njut av stunderna i livet just nu - stressa inte över grav eller inte. Snart är ni upplåsta i en härlig men strsssig familjecirkus. Käka en god middag med er partner och ligg lite tycker jag.

Kram

Jag vet hur det är, har två barn redan och kan bara relatera till hur det har varit då men kroppen är lömsk och kan spela en världens spratt. :)
  • Pethramedh
    LillaJag06 skrev 2017-09-26 08:47:31 följande:

Jag var extremt trött. Trodde att min dos levaxin behövde ändras (IGEN) och ringde min läkare som tyckte att det var märkligt då jag precis börjat må bra igen.

Men det var ju min lilleman som tröttade ut sin mamma :)

Hade hoppats att tröttheten skulle kunna vara ett tecken för min del men jag är alltid trött känns det som. :)
  • Pethramedh

Kan även lägga till att jag är väldigt kissnödig i dag, tredje gången nu sedan 7 i morse. Detta är bara konstigt.

Svar på tråden Vad kände du på runt en vecka innan bim?