• Jsundberg

Sluta röka pepp! Här stöttar vi varandra!

Tänkte om vi kunde starta en tråd för oss som försöker bli gravida och vill sluta röka, eller bara sluta röka. Jag vill att vi peppar varandra!

Själv röker ja typ 15 cigg om dagen, men har en extrem längtan om att bli gravid och vi har försökt i 5 månader. Inne på 6 försöket nu.

Vad gör ni när ni är röksugna? Tips?

*Tugga tuggummi?

• Svar på tråden Sluta röka pepp! Här stöttar vi varandra!
  • Anonym (PeppSmoker)

Har precis börjar röka Pepp. Svårt att få tag på men köpte Pepp menthol i danmark och det var riktigt gott.

Så jag vill inte sluta röka Pepp men jag kanske borde, är det farligare än vanliga cigaretter ?

• Jsundberg

Vad är pepp för något? :) Fimpade just min sista cigg. Har en sluta röka app också jag använder :)

• cb66

Fattar inte heller vad Pepp är men den tråden är till för dom som vill sluta röka Pepp.

• MissKelli

Hahah vet inte vad som hände med tråden, vad är ens pepp? driver personen som skrev det? Jag röker inte, men slutade snusa för tre månader sedan. Nikotintuggummin var min enda räddning, plus att jag åkte till ett land i sex veckor där de inte säljer snus. Men dessa tuggummin fungerade lite som att äta mat när man är sötsugen. Det gjorde det mer hanterbart helt enkelt. Efter en tid behövdes färre tuggummin och sedan inga alls. 

Hoppas att du hittar några som också vill sluta röka så att ni kan kämpa tillsammans! Lycka till :)

• Gizmo

Jag slutade röka med hjälp av nicotugg, använde de i ca 6 månader och sedan vanliga sockerfria tuggummin. Mycket motion är också jättebra om man vill sluta röka! 

Svar på tråden Sluta röka pepp! Här stöttar vi varandra!