• faren

    Redigera inlägg?

    Har ofta undrat över varför man aldrig kan gå tillbaka i sitt skrivna inlägg/ rubrik, och redigera stavfel? Har svårt för stavfel, eftersom det kan uppstå missuppfattningar? Och sen har jag frågat innan om "nya smilisar"? Men ser inget svar?

    Jag är en av dem som älskar de där små "symbolen" Dags att uppdatera detta?SoligFörvånad

  • Svar på tråden Redigera inlägg?
  • faren
    Pope Joan II skrev 2018-01-07 14:53:25 följande:

    Jag är helt emot att det ska finnas möjlighet att själv radera en tråd. Det är nonchalant mot människor som lagt ner tid på att svara ibland både långt och genomtänkt. Tråden kan förstås också vara till hjälp för andra som behöver råd i samma ämne. 

    Tänk efter före istället. 


    Nej inte radera, men redigera stavfel.
  • Pope Joan II
    faren skrev 2018-01-07 16:25:53 följande:
    Nej inte radera, men redigera stavfel.
    Ja, det vore förstås en välgärning om det gick att göra (även om jag är övertygad om att de som är i mest behov av att redigera sina inlägg ändå inte kommer att göra det), men den person jag svarade ville kunna radera trådar hen skapat. Det motsätter jag mig av de skäl jag uppgav. 
  • faren

    Nähh det har jag aldrig sett i ett forum där man kan. Det är ju som du säger, kanske flera som ger sig tid att svara, och det är ju inte som att utrymmet kommer att ta slut..

  • Solstickeflickan

    Apropå att radera trådar/inlägg så tycker jag att det vore bra om moderatorerna kommenterade i tråden om den flyttas eller om många inlägg raderas. Nu gör de allt i hemlighet och man (jag) fattar inte alltid varför de gör vissa saker. Även detta brukar ju annars vara rutin på större forum...

  • galeg

    BUMP 
    Klart som tusan att man måste kunna redigera eller ta bort inlägg på ett diskussionsforum.

  • Forumvärd
    galeg skrev 2018-06-09 22:50:40 följande:
    BUMP  Klart som tusan att man måste kunna redigera eller ta bort inlägg på ett diskussionsforum.

    Förslaget ligger hos utvecklarna! Ha det gott Charlotte
  • galeg
    Forumvärd skrev 2018-06-09 23:29:59 följande:

    Förslaget ligger hos utvecklarna! Ha det gott Charlotte
    Härligt! Skrattande
  • tompatomaten

    Ja ärligt talat, varför gör man inget åt detta? Jag är webbutvecklare och vet hur enkelt det är så det är knappast en fråga om att det tar tid och resurser.

    Och jag tycker absolut man ska kunna radera en tråd. Man kan ju skrivit i affekt och ångrat sig, eller inser att det man skrivit faktiskt kan outa en själv eller någon annan. Att ha som motargument att det är synd om dom som lagt ner tid på att svara håller inte. Om alla är medvetna om att detta är möjligt är det ju upp till dom som svarar om dom tycker det är värt att lägga ner tid eller inte.

    Om inte det ska gå att radera ett inlägg borde det i alla fall finnas en knapp där man kan efterfråga att tråden ska bli raderad med en motivering som moderatorer sedan får ta ställning till.

    Men redigering är ju faktiskt helt bisarrt att det inte existerar på ett av Sveriges största forum år 2019. Skärpning!

  • tompatomaten

    Ja ärligt talat, varför gör man inget åt detta? Jag är webbutvecklare och vet hur enkelt det är så det är knappast en fråga om att det tar tid och resurser.

    Och jag tycker absolut man ska kunna radera en tråd. Man kan ju skrivit i affekt och ångrat sig, eller inser att det man skrivit faktiskt kan outa en själv eller någon annan. Att ha som motargument att det är synd om dom som lagt ner tid på att svara håller inte. Om alla är medvetna om att detta är möjligt är det ju upp till dom som svarar om dom tycker det är värt att lägga ner tid eller inte.

    Om inte det ska gå att radera ett inlägg borde det i alla fall finnas en knapp där man kan efterfråga att tråden ska bli raderad med en motivering som moderatorer sedan får ta ställning till.

    Men redigering är ju faktiskt helt bisarrt att det inte existerar på ett av Sveriges största forum år 2019. Skärpning!

  • tompatomaten
    tompatomaten skrev 2019-05-24 01:23:34 följande:

    Ja ärligt talat, varför gör man inget åt detta? Jag är webbutvecklare och vet hur enkelt det är så det är knappast en fråga om att det tar tid och resurser.

    Och jag tycker absolut man ska kunna radera en tråd. Man kan ju skrivit i affekt och ångrat sig, eller inser att det man skrivit faktiskt kan outa en själv eller någon annan. Att ha som motargument att det är synd om dom som lagt ner tid på att svara håller inte. Om alla är medvetna om att detta är möjligt är det ju upp till dom som svarar om dom tycker det är värt att lägga ner tid eller inte.

    Om inte det ska gå att radera ett inlägg borde det i alla fall finnas en knapp där man kan efterfråga att tråden ska bli raderad med en motivering som moderatorer sedan får ta ställning till.

    Men redigering är ju faktiskt helt bisarrt att det inte existerar på ett av Sveriges största forum år 2019. Skärpning!


    Jag håller med dig helt och hållet. Dock tror jag att anledningen att dom inte lägger in den funktionen är att dom redan har så många medlemmar, och att medlemsantalet säkerligen också ökar. Dom kanske är rädd för att få nåt ur balalns om dom ändrar nåt. En direkt konsekvens är ju färre trådar, och ju mer information som finns här ju lättare hittar folk hit. Säkerligen så.

    Däremot känns det inte okej att dom inte lägger in funktionen. Dom borde tänka på användarna först och vara lyhörda. På sikt är det så man behåller användare/kunder. Dock kunde man i alla fall för ca 5 å sedan ta bort sin tråd om man skrev ett riktigt desperat mejl, vilket jag gjorde då jag råkade outa mig i en mycket känslig historia. Dom tog faktiskt bort tråden och skrev det till mig i ett mail. Så helt iskalla och arroganta är dom inte ändå (eller var?).
  • NHult

    Lägg till en riktig sökfunktion på önskelistan.
    Det är lättare att hitta trådar på FL genom att söka på google,
    än att använda forumets sökfunktion.
    bedrövligt.


    Bloggar lite här på FL
  • Bejje

    Vill väcka detta till liv igen. Tror jag tog upp det redan för så där 8 år sedan eller nåt sånt och sedan 6 år sedan och sedan 4 år sedan, men det finns inte en enda ansvarig på Familjeliv som bryr sig.

    Alla forum i hela världen (nåja, lite överdrivet), men i princip alla stora som små forum som funnits de senaste 20 åren har möjlighet att redigera inlägg, men Familjeliv har under alla år kämpat emot, de bryr sig inte.

    Märks i stort att de inte bryr sig om forumet, för som jag minns det såg det utseendemässigt likadant ut för 8 år sedan. Kan ha fel, är lätt att glömma, men just detta med att inte ha en redigera funktion har funnits i alla år jag varit medlem.

    Och det är ett stort problem för mig som är van med att snarare skriva fort utan att korrekturläsa än att skriva långsamt och få allt rätt på en gång.

    Det vanliga i andra forum är jag jag skriver snabbt och samtidigt slänger ett öga på på texten medans jag skriver, men trots detta blir det ofta lite felstavningar här och där. Det vanliga då är att jag ser det kort efter att jag postat inlägget och går då direkt in och redigerar felen, men hos familjeliv måste jag göra ytterligare ett inlägg som förklarar mina stavfel om de är för grova och påverkar meningen.

Svar på tråden Redigera inlägg?