• Defame

Hur kan dem som är otrogna att dem älskar si parter

Trotts att dem bedrar och sviker sin partner så elakt och sunkigt genom sin otrohet varför är dem respektlösa svin mot sin partner om dem älskar partnern hur tänker i otrogna falska svin när i säger att ni älskar den partner ni sviker.

• Svar på tråden Hur kan dem som är otrogna att dem älskar si parter
  • Anonym (jasså)
    Pentra skrev 2017-09-30 14:27:05 följande:

TS verkar döma utan att ha tagit med ett antal viktiga faktorer och termer i ekvationen... ... Ett svar på frågan: Just för att människan, i grunden och helt naturligt, sedan urminnes tider, har förmågan att älska, akta, vörda, ha varma känslor för, ha omtanke om och känna äkta kärlek för fler än en enda. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Jag skulle snarare påstå att människan i grunden och helt naturligt sedan urminnes tider har förmågan att vara ärlig eller vara falska. Vissa väljer att vara ärliga medan andra väljer att vara falska.

Du blandar ihop sex och svek, man behöver inte svika och förnedra andra människor för att ha sex, allt som behövs är ärlighet. Men tyvärr verkar vissa människor sakna den förmågan.
  • Anonym (jasså)
    Pretorian IV skrev 2017-09-30 16:36:13 följande:
    Då är frågan, om man blir sugen på en person som visat intresse för en (tex sagt rakt ut "du kan väl höra av dig om du är i stan, du kan nog behöva dig ett riktigt knull"), och faktiskt vill ha sex med den personen, men väljer att avstå pga att man inte vill svika den man lever med, älskar man då den människan?

Man kan ju resonera som så att om man verkligen älskar den man lever med, så skulle man inte ens känna lust till någon annan.

Ja, det är mig själv jag talar om.
    Eller så kan man resonera som att man visst kan känna lust till andra även om man älskar sin partner med visar sin partner respekt och kärlek genom att avstå från saker man vet kommer såra personen. Att avstå saker för någon annans skull är också ett bevis på kärlek och respekt.
  • Anonym (jasså)
    Robert 832 skrev 2017-09-30 14:14:10 följande:
    Kan ju vara så att det är den som är otrogen som drar största lasset hemma och ekonomiskt och känner sig utnyttjad.
    Och då menar du att otrohet skulle vara den enda lösningen för sitt missnöje?
    Typ. Jag är missnöjd för att jag drar det största lasset hemma men istället för att lösa det med min partner så går jag ut och knullar någon annan i ren frustration.

Är inte det ett väldigt barnsligt sätt att resonera?
  • steffo75

Jag är kär och kåt på en kvinna på jobbet. Hon vet om det och vi båda gillar att retas med varann. Men vi har sagt att det ska inte knullas förän vi skillt oss. Så kåta på varann är vi men vi håller oss från sex av respekt för våra respektive. Det ger mig glädje nog att orka med ekkorhjulet ett tag till. Varför hänger jag kvar med frun då? Inte fan vet jag! Det är nog den klassiska -jag stannar för barnens skull. Och sedan är man ju insyltad i massa ekonomisk skiiit. Skulle jag säga att jag älskar frun... nä. Men jag respekterar henne.

Det enda jag älskar är barnen.

• Pretorian IV
    Anonym (jasså) skrev 2017-09-30 22:18:47 följande:
    Och då menar du att otrohet skulle vara den enda lösningen för sitt missnöje?
    Typ. Jag är missnöjd för att jag drar det största lasset hemma men istället för att lösa det med min partner så går jag ut och knullar någon annan i ren frustration.

Är inte det ett väldigt barnsligt sätt att resonera?
    Absolut är det så!
  • Pentra
    Anonym (Luna) skrev 2017-09-30 15:01:35 följande:
    Det går inte att styra över känslor men det går utmärkt att INTE agera på dem. 

En känsla föregås alltid av en tanke. Alltså; det är faktiskt tanken som är ursprunget och skapar känslan. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    Anonym (jasså) skrev 2017-09-30 21:59:44 följande:
    Jag skulle snarare påstå att människan i grunden och helt naturligt sedan urminnes tider har förmågan att vara ärlig eller vara falska. Vissa väljer att vara ärliga medan andra väljer att vara falska. Du blandar ihop sex och svek, man behöver inte svika och förnedra andra människor för att ha sex, allt som behövs är ärlighet. Men tyvärr verkar vissa människor sakna den förmågan.

Jag försökte även svara utefter att TS och många verkar mena att man alltid av andra anses vara otrogen så fort man har förhållande och/eller sexuellt umgänge vid sidan om en redan befintlig relation, vilket i verkligheten inte alltid överensstämmer med sanningen... ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Luna)
    Pentra skrev 2017-10-01 01:43:57 följande:

En känsla föregås alltid av en tanke. Alltså; det är faktiskt tanken som är ursprunget och skapar känslan. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Du menar att man, medvetet eller omedvetet, överlägger med sig själv innan man blir kär/tänd på någon annan? 
  • Anonym (jasså)
    Pentra skrev 2017-10-01 01:55:04 följande:

Jag försökte även svara utefter att TS och många verkar mena att man alltid av andra anses vara otrogen så fort man har förhållande och/eller sexuellt umgänge vid sidan om en redan befintlig relation, vilket i verkligheten inte alltid överensstämmer med sanningen... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Ok, då du menar att kulla med andra UTAN sin partners medgivande inte är otrohet? Hur tänker du då?
  • Pentra
    Anonym (Luna) skrev 2017-10-01 12:21:28 följande:
    Du menar att man, medvetet eller omedvetet, överlägger med sig själv innan man blir kär/tänd på någon annan? 

Medvetet, omedvetet eller undermedvetet skapar vi tankar, vilka i sin tur skapar känslor. Men flera andra faktorer är självklart också med och avgör då man dras till någon; såsom intressen och värderingar, samt feromoner och svängningarna som personen utstrålar bl.a. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Pentra
    Anonym (jasså) skrev 2017-10-01 16:28:23 följande:
    Ok, då du menar att kulla med andra UTAN sin partners medgivande inte är otrohet? Hur tänker du då?

Nej, det menar jag inte. Hur tänkte du?
Svar på tråden Hur kan dem som är otrogna att dem älskar si parter