• Heartbeat90

hur kändes första sparken/fladdret från bebisen?

Går in i vecka 16 idag, längtar så galet mycket efter första gången jag känner barnet i magen.. har känt något slags fladder och får en känsla av att de kan vara bebisen men de skulle ju lika gärna kunna vara en tarm..de är ju såå svårt att veta när de är första gången man är gravid..

Men eftersom jag längtar så galet mycket är jag så nyfiken på att höra era berättelser/beskrivelser om hur de kändes första gången ni kände något i magen som ni tror/vet var bebisen? Glöm inte skriva vilken vecka ni var i då också <3

• Svar på tråden hur kändes första sparken/fladdret från bebisen?
  • syntharen

Med första barnet fick jag vänta till typ v 21-22 innan jag kände nåt, det var en tydlig spark nästan mot revbenen eftersom jag satt väldigt ihopsjunket. Kanske kände jag nåt innan men det är som du skriver svårt att avgöra om det är bebisen eller tarmarna. Med andra barnet kände jag som nåt svepande i magen runt v 13-14 och i v 18 kunde jag känna tydliga sparkar. Det beror nog också lite på hur barnet är som person. Barn nr 2 är mer livlig och aktiv än vad hans storebror var/är.

• Anonym191

Jag är i vecka 20 nu, men redan i vecka 18 började jag känna små rörelser. Nu är det tydliga sparkar som jag dessutom känner utifrån. Sparkarna känns som små buffar, koncentrerade. Sedan kan jag även ibland känna när h*n t.ex vänder sig (bakåtvolter typ) och då känns det som en bubblande känsla, känns konstigt att det rör sig så mycket där inne verkligen. Men sååå roligt! Första barnet för oss

• Anniie

Är också i vecka 16 nu och tyckte att jag kände något "fladder" eller pyttepytte knuff långt ner i magen. Vet inte om jag inbillade mig eller inte, så spännande att invänta dom riktiga rörelserna :D

• En glad tjej

Jag kände de första rörelserna som typ bubbel väldigt långt ner i magen. Då var jag kanske i vecka 18-20.

• GravidFetaMorsan

Med första barnet kändes det som fiskfladder i magen, då var jag i V. 15, sen efter några veckor kunde även sambon känna... Är i V 12 idag, så just nu känner jag bara tarmarna

Svar på tråden hur kändes första sparken/fladdret från bebisen?