• AngelicaB

Vi som börjar oktober med ÄL

Hej allihopa!

Startar denna tråd för oss som kommer fundera och undra om det kommer visa sig ett plus under denna månad! Har ett MA bakom mig och hoppas det finns några där ute som vill följas åt och diskutera tillsammans <3

Jag börjar diskussionen med frågan: hur många gånger har ni sex kring ÄL? Ska ha min antingen imorgon eller på onsdag!

• Svar på tråden Vi som börjar oktober med ÄL
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-05 20:31:21 följande:

Har bim 19-20/10 hoppas att vi blir några som plussar! Nu ska man bara ta sig igen 2 veckor av funderingar och tankar! Nej har inga barn sen innan, ett missfall bakom oss.

Spännande! Äl beräknad imorn. Sex imorse och söndags. Men ska försöka imorn med eller senast lördag!! Bim 19/10!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • AngelicaB
    Jooosen skrev 2017-10-05 20:53:10 följande:

Spännande! Äl beräknad imorn. Sex imorse och söndags. Men ska försöka imorn med eller senast lördag!! Bim 19/10!

Vi matchar både med äl, bim och sex då haha ;)
  • Jooosen
    AngelicaB skrev 2017-10-05 20:57:44 följande:

Vi matchar både med äl, bim och sex då haha ;)

Precis :D men känner att vi borde få till det imorn också! Kanske blir lite vin o sex då haha!
  • AngelicaB
    Jooosen skrev 2017-10-05 21:12:36 följande:

Precis :D men känner att vi borde få till det imorn också! Kanske blir lite vin o sex då haha!

Haha ja det låter ju som en bra idé faktiskt! ;) lite fredagsmys haha!
  • LillaAw
    Madicken91 skrev 2017-10-06 16:45:22 följande:

Hjääälp! Vågar jag tro att detta e positivt?

Jag tycker det ser positivt ut!! Grattis! Villeneuve dag efter ägglossning är du på? :)
  • Madicken91
    LillaAw skrev 2017-10-06 18:04:13 följande:

Jag tycker det ser positivt ut!! Grattis! Villeneuve dag efter ägglossning är du på? :)

Tack så mycke :D hade glad gubbe på äl test den 27/9 hade bara sex 26&27/9 tror de blir äl+9?
  • Jooosen

Beräknad äl igår. Dock inte känt nån värk alls som ja brukar. Sex dag 11 och 15 i cykeln. Äl beräknad dag 16. Fan känns som alldeles för lite sex... o kommer inte kunna få till det idag.. har man nån chans ändå trots så lite sex tro?! Känns hopplöst

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-10-07 10:36:04 följande:

Beräknad äl igår. Dock inte känt nån värk alls som ja brukar. Sex dag 11 och 15 i cykeln. Äl beräknad dag 16. Fan känns som alldeles för lite sex... o kommer inte kunna få till det idag.. har man nån chans ändå trots så lite sex tro?! Känns hopplöst

Brukar du känna ägglossningen tydligt? Tittar du något på ditt sekret? Du har ju ändå fått till det dagen innan beräknad äl och det är väl bra :) varannan dag borde ju räcka! Jag är på äl+7 idag och känner inget, brösten spänner som alltid vid pms. Lite illamående när jag åkte bil idag och efter jag ätit men säkert inget som beror på någon graviditet..
  • Let it Rain

Har beräknad ÄL idag om jag ska utgå ifrån min "gamla" cykel, men känner inget och har i te heller fått något utslag på stickorna som jag köpte (är inte van vid vanliga stickor då jag använt fertilitetsmonitor tidigare och måste säga att jag inte alls är så förtjust i stickor). Har inte så mkt att gå på just nu och det stör mig eftersom jag ska åka bort hela nästa vecka och alltså kommer vara ifrån sambon. :(

• Jooosen
    LillaAw skrev 2017-10-07 15:14:23 följande:

Brukar du känna ägglossningen tydligt? Tittar du något på ditt sekret? Du har ju ändå fått till det dagen innan beräknad äl och det är väl bra :) varannan dag borde ju räcka! Jag är på äl+7 idag och känner inget, brösten spänner som alltid vid pms. Lite illamående när jag åkte bil idag och efter jag ätit men säkert inget som beror på någon graviditet..

Aa har haft fertilt sekret sen några dagar tillbaka! Men har inte känt denna värk som jag alltid brukar. Kanske inte har någon äl denna månad. Ska nog köpa äl test nästa månad. För känns tyvärr som det kommer bli mens här.. okej. Vet precis den där pms ömma bröstkänslan. Man börja noja direkt när man känner av det. Jag håller verkligen tummarna <3
Svar på tråden Vi som börjar oktober med ÄL