Flickvän umgås hellre med vänner än mig
Behöver skriva av mig lite och få höra någon annans åsikter på det hela.
Har varit ihop med min flickvän i 2 år och jag känner att vi båda verkligen älskar varandra. Vi har bott ihop väldigt länge och nu har hon börjat plugga i en annan ort och har därför flyttat med henne då jag förtillfället jobbar på distans och kan sitta var som helst. Men jag börjar oroa mig för om detta verkligen har varit så bra, för på senaste tiden har vi umgåtts väldigt lite jämfört med hur det var innan. Förstår såklart att hon vill vara med i skolan och kunna träffa nya kompisar för att knyta kontakter och inte hamna utanför. Men känner ändå att man kanske borde underhålla sin relation till mig mer än vad hon kanske gjort ändå?
Det jag speciellt tycker är lite tråkigt är att hon verkar hellre vilja hitta på saker med hennes kompisar men aldrig längre med mig. Jag försöker få oss att göra saker, små saker som bara gå en promenad till större saker som åka iväg över helgen eller liknande. Men hon är alltid för trött, bakis eller har för mycket i skolan att göra. Däremot följer hon alltid med på saker när hennes kompisar frågar henne, och orkar sen inte umgås med mig för hon har varit uppe hela natten eller är bakis eller liknande.
Jag hade lite kunnat acceptera detta om jag också hade annat för mig att göra, men nu har jag flyttat till en ny ort där jag inte känner någon, jobbar alltid hemifrån så träffar aldrig några arbetskamrater man kan gå på AW med eller liknande. Hon gillar heller inte när jag åker hem till min hemort för att träffa min familj eller kompisar jag har där. Hon vill alltid jag ska finnas där när hon kommer hem från skolan, fester eller vad som. Hon vill aldrig vara ensam men tycker jag borde låta henne göra allt hon vill även om det resulterar i att jag får sitta ensam hela tiden.
Har funderat på om jag ska fortsätta min utbildning för att få träffa lite kompisar och ha saker att göra, nackdelen är bara att det är i min hemort och vet inte om ett distansförhållande är lösningen.
Hur tycker ni jag borde göra? Är det bara att acceptera hennes nya liv och göra det bästa av situationen? Ska jag tänka på mig själv och flytta ifrån henne och hoppas vi hittar tillbaka till varandra?