• Anonym (Malena)

Hur tänka här, jag borde ju varit beredd?

För det första: ja, jag har skrivit förr så klaga inte på det.

Försöker tänka att jag inte ska bry mig pga att jag vetat detta händer - sällan, men det hönder. Bakgrund: förhållande 1,5år nu. Allt är super. Vi älskar verkligen varann, den biten tvivlar jag inte på. Alls. Vi är varandras själsfränder, med massor av ömhet, närhet, kramar, kyssar. Finns absolut ingen så goo o härlig som hon. Hon gör allt för mig. Vi är tillsammans jämt. Såå...vad är problemet? Vi är båda kvinnor. Den första för oss båda. I hennes hemland o uppväxt är lesbiska/homo tabu. Det har hon haft väldigt svårt för, därav är vi hemliga, ingen vet (fast ngr säkert anar). Hon har haft ett sporadiskt förh i sitt hemland med en man nästa 20år...? Sant. Han är gift o en gång fanns där känslor. Min kvinna haft ett par tre förhållanden här i landet sedan hon kom hit för ca tio år sedan. Och nu o då även haft sex med denna i hemlandet då hon varit där. Dvs i mina ögon varit otrogen. Redan då vi blev involverade med varann berättade hon om denna karl, och sa även att han kommer att finnas med ibland. Orsaken vet hon inte riktigt, "gammal vana" typ....vete fan. Accepterade detta.

Hon har under vår tid (1,5år dvs) haft sex med honom 4 el 5 ggr, så ofta är det ju inte. Senast för 2 veckor, o före detta 10-11mån sedan. Då gjorde det inte såå ont. Men NUU, hade på nåt vis, i min naiva lilla hjärna, tänkt hon inte vill mera efter det vi har. Jag började störtböla.

Många tankar, lite ord. Vi skall prata nån av dom närmaste dagarna, pga jobb, barn o omständigheter har inte tid i lugn o ro funnits. Hon bara höll mig i sin famn, kramade o smekte.

Hur jag än vrider o vänder...försökt analysera, vrida o vända....hon får liksom inte slut på detdär. Märkligt. Kommit fram med en teori som måste ligga bakom en stor del...Iom att detta är så tabu för henne, kännr hon denna man som en slags "täckmantel", så att ingen skall misstänka nåt. Samt att hon för sig själv har svårt att acceptera att hon är bisexuell, liksom ljuger för sig själv. Att hon dom 2 senaste gångerna dessutom supit sig aspackad före hon hoppat i säng med honom, stöder denna tanke. Minns typ inget. Men.....era tankar??? Kan det ligga nåt i mina funderingar? E jag hel idiot? Hon vill absolut inte förstöra oss...menmen....o säger jag vetat om honom sedan dag noll. Sant. Trodde liksom....ja, vad f.n trodde jag?! Att jag inte skulle bli kär antagligen. Det blev långt....tack att ni läste o om nån kommenterar. Vill ju ha henne, men inte honom ett par ggr i året som en gammal jä.la böld in the as...sorry.

• Svar på tråden Hur tänka här, jag borde ju varit beredd?
  • Anonym (Malena)

Tillägg: är ju som sagt glad över hennes ärlighet kring allt. Funderar om hon är så "hjärntvättad" och van med denna "sidobusiness" att hon inte ens tänjer ordet otrohet, för han har jömt funnits där.

• Anonym (Bisexuell man)

Jag är ju bisexuell, så jag är väl lite i samma läge. Men jag håller mig till min partner. Att ha sex med nån annan är generellt sett inte ok, spelar liksom ingen roll om man är bi homo eller hetero.

Att du gick in i förhållandet med mannen vid sidan av, gör ju inte saken annorlunda egentligen. Du känner nu att du inte vill ha det så, då får du berätta det (igen). Du har rätt att vilja ändra förutsättningarna för förhållandet.

Personligen skulle jag gett min partner ett ultimatum. Upphör med sexet med killen eller avsluta förhållandet.

• Anonym (Bisexuell man)

Egentligen spelar det ingen roll varför hon har sex med nån annan. Bra att hon inte gick bakom ryggen i alla fall, men mindre bra att hon inte respekterar dig eller accepterar att du inte vill ha det så.

• Anonym (Malena)

Tack för svar. Tror inte hon inser hur sårad jag blev denna gång, hade jag ju inte insett själv heller. Misstänker hon kommer att bli berörd av det då jag berättar det. Hur hon komner att göra vet jag inte. Vet bara att hon hänger kvar i honom av gammal vana o av rädsla för att nån ska börja misstänka oss som OSS, det att hon träffar honom visar åt släkten där att hon är "normal". Att hon känslomässigt inte bryr sig i honom vet jag, för flera gånger då hon är i hemlandet har han meddelat han inte kommer, o det bryr hon sig inte i. En axelryckning, o that's it. Under hennes 3veckors semester i somras var han inte dit o hälsade på en enda gång.

• Anonym (J)
    Anonym (Malena) skrev 2017-10-03 22:31:59 följande:

Tack för svar. Tror inte hon inser hur sårad jag blev denna gång, hade jag ju inte insett själv heller. Misstänker hon kommer att bli berörd av det då jag berättar det. Hur hon komner att göra vet jag inte. Vet bara att hon hänger kvar i honom av gammal vana o av rädsla för att nån ska börja misstänka oss som OSS, det att hon träffar honom visar åt släkten där att hon är "normal". Att hon känslomässigt inte bryr sig i honom vet jag, för flera gånger då hon är i hemlandet har han meddelat han inte kommer, o det bryr hon sig inte i. En axelryckning, o that's it. Under hennes 3veckors semester i somras var han inte dit o hälsade på en enda gång.

Men varför skulle han vara en täckmantel nu helt plötsligt? Han har ju funnits med även då hon haft förhållanden som inte behövt någon täckmantel?

Tycker att du får ställa ultimatum. Bara för att någonting var okej när man träffades betyder det inte att det är okej när relationen blivit djupare.
  • Anonym (Malena)

Pga hon är orolig att nån släkt där misstänker "oss", då jag varit med dit 4ggr redan. Hon har aldrig tidigare tagit din nån "väninna" (dom bor stor släkt på en stor bondgård liksom). Då han är där är det som ett bevis på att hon inte har nåt på g med mig, då dom ser det. Invecklat ja!

• Anonym (J)
    Anonym (Malena) skrev 2017-10-04 10:49:04 följande:

Pga hon är orolig att nån släkt där misstänker "oss", då jag varit med dit 4ggr redan. Hon har aldrig tidigare tagit din nån "väninna" (dom bor stor släkt på en stor bondgård liksom). Då han är där är det som ett bevis på att hon inte har nåt på g med mig, då dom ser det. Invecklat ja!

Fast hon har ju träffat honom även då hon varit i andra relationer, detta är ju bara en av flera relationer där han funnits med vid sidan av. Har hon behövt täckmantel för tidigare relationer också? Eller menar du att er relation skulle varit den enda som varit på riktigt för henne och att den tidigare orsaken till att han alltid funnits med inte längre gäller nu när det är just dig hon är ihop med? Jag tror att du är naiv i detta. Hon VÄLJER att ligga med en annan och har VALT att göra så i sina tidigare relationer också. Antingen så är detta något hon helt enkelt vill och därför gör oavsett om hon är i en relation, eller så känner hon sig tvingad av orsaker som går längre bak i tiden än er relation då detta är något hon "alltid" gjort.
  • Anonym (Bisexuell man)
    Anonym (Malena) skrev 2017-10-04 10:49:04 följande:

Invecklat nej. Hon väljer att ha sex med nån annan. Skälet bakom agerandet är egentligen inte intressant. Man behöver inte försöka vända på alla stenar för att hitta förmildrande omständigheter.

Personligen så hade jag nog hellre sett att hon klippt banden till släkten om de inte kan hantera hennes sexualitet, om vi pratar risk för typ hedersvåld.
  • Anonym (Malena)
    Anonym (J) skrev 2017-10-04 11:15:08 följande:

Fast hon har ju träffat honom även då hon varit i andra relationer, detta är ju bara en av flera relationer där han funnits med vid sidan av. Har hon behövt täckmantel för tidigare relationer också? Eller menar du att er relation skulle varit den enda som varit på riktigt för henne och att den tidigare orsaken till att han alltid funnits med inte längre gäller nu när det är just dig hon är ihop med? Jag tror att du är naiv i detta. Hon VÄLJER att ligga med en annan och har VALT att göra så i sina tidigare relationer också. Antingen så är detta något hon helt enkelt vill och därför gör oavsett om hon är i en relation, eller så känner hon sig tvingad av orsaker som går längre bak i tiden än er relation då detta är något hon "alltid" gjort.

Det e alltså pga vi e 2 kvinnor.
  • Anonym (...)

Hon saknar väl kuk helt enkelt.

• Anonym (J)
    Anonym (Malena) skrev 2017-10-04 11:27:37 följande:
    Det e alltså pga vi e 2 kvinnor.
    Jag vet att ni är två kvinnor och att hon inte vill att det kommer ut men vad jag förstår har hennes tidigare relationer varit med män/inte hemliga och hon har även i dessa relationer valt att fortsätta ligga med den man hon ligger med även nu? Hon har alltså valt honom genom alla relationer och nu även i eran. Det rimliga är ju att hon forsätter ligga med honom av samma anledning som i de tidigare förhållandena, att ni nu är två kvinnor har nog inte med hennes val att göra, det är bara du som försöker rättfärdiga otroheten.
  • Anonym (Malena)

Sant. Får bara inte för livet in i mitt huvud ORSAKEN .....WHY??? Om vi har det så super. Allt e så bra o kärleksfullt. Vad e det som gör hon inte får sagt nej åt honom,.....bara fattar inte.

• Anonym (man)
    Anonym (Malena) skrev 2017-10-04 19:32:21 följande:

Sant. Får bara inte för livet in i mitt huvud ORSAKEN .....WHY??? Om vi har det så super. Allt e så bra o kärleksfullt. Vad e det som gör hon inte får sagt nej åt honom,.....bara fattar inte.

Det är den frågan som de flesta frågar sig, varför?
    Senare, när man slösat bort några månader/år på att fundera över varför så kommer man slutligen fram till att man aldrig kommer förstå varför, för det finns helt enkelt inte alltid en rationell förklaring till människors handlingar. MEN oftast vet man tillräckligt för att veta om personen är någon man vill leva med eller ej. Man behöver inte alltid veta varför folk gör som de gör, men man vet oftast hur man ska förhålla sig till deras handlingar även om man inte förstår vad som ligger bakom det.

Mitt råd är, sluta fundera så mycket över varför och fundera mer på vad DU tycker om hennes handlingar och om DU tycker detta är en person som du vill leva med baserat på hennes HANDLINGAR inte på vad som kan tänkas röra sig i hennes huvud.
  • Anonym (Malena)

Fint svar. Tack för det. E så mycket som snurrar just nu. Vet att bara hon ser på mig, smeker min kindveller skickar ett gulligt sms....e jag såld o så lycklig. Knasigt lycklig. Tanken på henne i armarna på honom knyter ihop mitt hjärta o slår sprickor inombords. Fast jag veet det enbart är en snabb handling (i fyllan) utan kärlek.

Svar på tråden Hur tänka här, jag borde ju varit beredd?