• Nube

    Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

    Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

    Ijo, 3/5

    Hoppfullhet, 10/5

    Mm79, 24/5

    EimearX, 27/5

    Senua, 28/5

    Milli07, 1/6

    Pigan86, 1/6

    Andromedae, 2/6

    Nube, 4/6

    Galadriel80, 6/6

    Anki7, 11/6

    Emsoff, 21/6

    Kattnos, 16/7

    Hey.orange, 21/7

    Pigall, 30/7

    Jeenniie83, 2/8

    Waldesten16, 13/8

    BettyBoop81, 16/8

    Solen2, 20/8

    Znickers 21/8

  • Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    kattnos skrev 2018-08-01 23:18:48 följande:

    Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)


    Stort grattis!! :) Vad skönt att allt gick bra trots allt! Hur mår ni nu och hur känns livet med bebisen?
  • kattnos
    Nube skrev 2018-08-06 19:41:27 följande:

    Stort grattis!! :) Vad skönt att allt gick bra trots allt! Hur mår ni nu och hur känns livet med bebisen?


    Tack så mycket! Jo vi mår bra, första dagarna trodde jag att jag aldrig skulle bli mig själv igen för jag var dödstrött men nu har amningen kommit igång och funkar bra, vi har fått lite rutiner hemma och lär känna det lilla livet så jag känner mig mycket piggare! Var fruktansvärt känslosam första veckan, antar att det var baby blues men för min del med fokus på att jag verkligen inte kunde fatta att vi verkligen fått vårt älskade barn - det känns så himla stort. Helt fantastiskt. <3
    BF 16/7
  • Emsoff

    Hörni! Nu borde alla bebisar typ vara ute! Nyfiken! Vad heter de? Vår son heter Herman, lillebror till Hedda 5,5 år. Så efterlängtad lillkille som kom 17 juni!

  • Znickers

    Hej allihopa, nya som gamla. 
    Jag har inte loggat in på flera månader och har inte heller hängt med i allas graviditeter. Jag hoppas innerligt att ni alla mår bra och ni som fått era bebisar, att era förlossningar var en härlig upplevelse och att ni njuter av massa bebisgos nu. Jag hoppas ännu mer för er som är mitt i era behandlingar, att det går vägen. Håller tummarna för er.

    Jag hade BF 21 aug, men är nu +4 dagar och lilleman har inte velat titta ut än. Min graviditet har varit en dans på rosor, jag har mått så oförskämt bra men inte vågat prata så mkt om det för jag har nästan skämts över det.  Men å andra sidan var ju inte IVF-resan en dans på rosor, varken psykiskt eller fysiskt. Så det kompenserar upp.

    Vilka fler än jag är det som har BF i slutet av augusti? 

  • Znickers
    kattnos skrev 2018-08-01 23:18:48 följande:

    Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)



    Skönt att det kom ut en frisk och kry gosse trots akut snitt. Så underbart att 9 månader senare få läsa detta.. genom våra IVF resor och framtill nu när våra bebisar tittar ut en efter en.
  • Znickers
    Hoppfullhet skrev 2018-07-31 19:34:23 följande:

    Kul o få dölja med lite ff hos några :).

    Kattnos, blivit en bebbe än?

    Nu är min lilla tjej 2,5 månad o växer som hon ska. Glad att amningen fungerar ff då jag bara kunde amma stora tjejen en månad cirka innan bekymmer började. Dock mkt bekymmer med magen nu de första 8 v iaf o ville helst ej ligga själv o gärna äta hels tiden. Ominte optimalt med en 2,5 åring hemma men vi har fått göra de bästa av det. Magen fungerar bättre nu men vågar ff inte sluta med minifom drp o magdroppar. Storasyster är så glad för o snäll mot din lillasyster så en blir helt blödig. Lillan är snart nästan halvvägs runt med att vända sig fr rygg till mage o är väldigt nära till att börja med det här goa skrattet. Galet vad tiden går, man får verkligen stanna upp o ta in allt med jämna mellanrum o njuta av nuet då detta mest troligtvis är sista bebisen jag får snusa på.

    Hoppas alla kan njuta så gott det går i denna värmebölja.


    Och grattis till dig!! Wow, du är bland de första på listan som väntade bebis. Så underbart att ni njuter nu för fullt. Hoppas det gick bra med bebisen under den heta sommaren.
    Hur upplevde du din förlossning förresten?
  • kattnos
    Znickers skrev 2018-08-25 13:10:51 följande:

    Skönt att det kom ut en frisk och kry gosse trots akut snitt. Så underbart att 9 månader senare få läsa detta.. genom våra IVF resor och framtill nu när våra bebisar tittar ut en efter en.


    Hoppas din lille gosse vill titta ut snart, väntan är hemsk speciellt efter bf! Ja visst är det fantastiskt att det kan bli så bra efter allt kämpande och misstro. Livet är ändå fint <3
    BF 16/7
  • Znickers
    kattnos skrev 2018-08-26 09:15:48 följande:
    Hoppas din lille gosse vill titta ut snart, väntan är hemsk speciellt efter bf! Ja visst är det fantastiskt att det kan bli så bra efter allt kämpande och misstro. Livet är ändå fint <3
    Det hoppas jag med. Varje ny dag känns som ett decennium :( Man längtar ihjäl sig nu. Får jag fråga vad det var som avgjorde att det fick bli akut snitt för dig? 
  • kattnos
    Znickers skrev 2018-08-26 13:35:46 följande:

    Det hoppas jag med. Varje ny dag känns som ett decennium :( Man längtar ihjäl sig nu. Får jag fråga vad det var som avgjorde att det fick bli akut snitt för dig? 


    Haha jag vet PRECIS vad du menar!

    Jag fick bara delvis svar på varför det blev snitt. Bebis hade inte roterat ned. Men varför han inte gjorde det vet jag inte. Men har nu fått remiss för bäckenmätning så kanske de misstänker trångt bäcken.. Det vore intressant att veta tycker jag, vill fortfarande föda ett barn vaginalt om det är möjligt i framtiden...
    BF 16/7
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2018-08-25 13:12:36 följande:

    Och grattis till dig!! Wow, du är bland de första på listan som väntade bebis. Så underbart att ni njuter nu för fullt. Hoppas det gick bra med bebisen under den heta sommaren.

    Hur upplevde du din förlossning förresten?


    Så härligt att du mått bra, håller tummarna för att bebbe smart vill titta ut till er.

    Det har gått rätt bra faktiskt med värmen, visst vi har fått hålla oss inne mkt men de gör inte så mkt. Som tur är tog min man mkt mer semester detta året än vad han någonsin gjort tidigare vilket gjorde att han kunnat va ute lite mer med storasyster så har jag o lillasyster kunnat hänga inne i det ngt svalare klimatet.

    Förlossningen gick jättebra. Efter förvärkar i flera veckor så blev dom en dag mer rejäla för att till slut övergår i regelbundna värkar ca 21 på kvällen. Rejäla, men dock hanterbara o med ca 10 min mellanrum fram til 23, då kom dom var 5:e min kanske men inte lika starka. Kl 00.35 kom vi in pp förlossningen o 01.41 är hon född. Trodde absolut inte de skulle gå så fort. O dehär värkarna som gör att msn känner lite att man inte vill va med längre, de hade jag bara i kanske max 30 min innan krystvärkarna började. O då lättar de ju igen på ett sätt. Så två tummar upp för ännu en tacksam förlossning. Kroppen e helt fantastiskt va den klarar av :)

    stort lycka till när de e dags, hoppas få läsa snart om en liten ankomst :)
  • Znickers
    Emsoff skrev 2018-08-23 14:24:23 följande:

    Hörni! Nu borde alla bebisar typ vara ute! Nyfiken! Vad heter de? Vår son heter Herman, lillebror till Hedda 5,5 år. Så efterlängtad lillkille som kom 17 juni!


    Oj jisses. 3 år sent med mitt svar.

    Vi fick också vår efterlängtade plutt till slut. Han kom 28 aug 2018 med akut snitt efter 36h värkarbete. Det var en minst sagt jobbig, tuff och utmattande förlossning som tyvärr inte blev som jag hade tänkt. Men han kom till slut och mådde prima. Idag är han 3,5 snart och vi har sedan 1,5 år försökt med syskon (också IVF).

    Vi förbrukade våra frysta embryon via landstinget som tyvärr resulterade i 1 missfall i v.10 och ett kemiskt grav.

    Nu går vi privat, på 2a försöket och ruvar på en blastocyst. Får väl hoppas att jag som senast kan få en fin julklapp även denna gången.

    Vet inte om någon ens kommer lösa detta inlägg. Men så kul att läsa att så många av oss ficka sina efterlängtade barn!

    Hoppas ni alla mår bra och är friska! <3
  • kattnos
    Znickers skrev 2021-12-02 21:12:33 följande:

    Oj jisses. 3 år sent med mitt svar.

    Vi fick också vår efterlängtade plutt till slut. Han kom 28 aug 2018 med akut snitt efter 36h värkarbete. Det var en minst sagt jobbig, tuff och utmattande förlossning som tyvärr inte blev som jag hade tänkt. Men han kom till slut och mådde prima. Idag är han 3,5 snart och vi har sedan 1,5 år försökt med syskon (också IVF).

    Vi förbrukade våra frysta embryon via landstinget som tyvärr resulterade i 1 missfall i v.10 och ett kemiskt grav.

    Nu går vi privat, på 2a försöket och ruvar på en blastocyst. Får väl hoppas att jag som senast kan få en fin julklapp även denna gången.

    Vet inte om någon ens kommer lösa detta inlägg. Men så kul att läsa att så många av oss ficka sina efterlängtade barn!

    Hoppas ni alla mår bra och är friska! <3


    Jag hade fortfarande tråden som favorit så jag såg att du svarat :)

    Vår son är ju snart 3,5 år (föd 30 juli 2018) och vi har hunnit göra två insättningar, en i feb 2020 som blev ett tidigt missfall (kände på mig redan från början att något inte stämde..) och sen en insättning i okt samma år som inte blev något alls :(

    Sen tog vi en paus med tanke på covid och allting. Hade nog tänkt göra en ny insättning (vi har 9 ägg kvar i frys!) i vår men helt plötsligt plussade vi spontant för första gången någonsin i september! Så nu är jag i v 14 och varit på första ultraljudet och fick se en aktiv liten krabat. Helt sjukt men oerhört tacksamma såklart. Men känns helknasigt att ha blivit gravid utan vården när man ALDRIG lyckats själva tidigare.

    Håller alla tummar för att det blir en graviditet för dig nu! Kul att du skrev :)
    BF 7/6
  • Nube

    Hej! Jag har också trådet som favorit fortfarande och såg att ni skrev. Kul!

    Vår dotter är också 3,5 år nu, en jättehärlig tjej. Är så tacksam för henne! Sedan mot alla odds har jag blivit spontant gravid efter henne och har nu två till barn. Helt galet men sant! Så livet rullar på med alla små barn här hemma. Lycka till alla!

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017