Hjälp med muslimskt ex och babys på kommande!
Hej!
Jag gjorde slut med pappan till mitt barn. När jag blev gravid blev han plötsligt kontrollerande och till och med aggressiv när en bekant, som råkade vara man, hälsade på mej med en kram på stan.
Jag har en 5-årig dotter sedan tidigare, och levde med hennes pappa tills hon blivit 7 mån gammal. Jag blev misshandlad under graviditeten och efter, och tänker absolut inte repetera mitt misstag med att utsätta min egen hälsa, graviditet och barn för en ostabil man.
Pappan till min babys i magen kom hit från Irak för 2 år sedan. Han kom med sin mamma och syster, och jag önskar för min kommande sons skull att han kunde ha sin egen pappa, farmor och faster i sitt liv.
Men jag lyckas verkligen inte med det här att förklara åt mitt ex hur man kan vara förälder utan att bo tillsammans och bli tillsammans igen. Han säjer att det är mitt fel om han aldrig kan se sitt barn utan måste stöta bort honom för alltid.
Jag trivs som singelmamma och älskar mina barn, väntar ivrigt på min son. Jag har verkligen inget intresse eller ens ork eller tid med att hjälpa en man, som inte riktigt vet hur han ska göra eller bete sej. Men för min sons skull vill jag såklart att han ska kunna känna andra sidan av sin familj också. Hur ska jag göra, eller finns det något man kan göra, för att få en muslimsk man att förstå att en familj kan också se ut på det här sättet?