• Mykkala

Missfall?

Ingen stegring på graviditets test, tyder det på missfall?

Idag var det t.o.m svagare än det jag tog i förrgår.

Testat pos på två clearblue veckoindikator och den som blir ett +.

Är enligt senaste mensen i 3+6.

• Svar på tråden Missfall?
  • Mykkala

Tog mest för skojs skull. Hade massa hemma. Men blev nojig nu istället!

• Långbenopluto
    Mykkala skrev 2017-10-05 09:07:13 följande:
    Tog mest för skojs skull. Hade massa hemma. Men blev nojig nu istället!
    Sluta testa, ett plus är ett plus oavsett styrka.
  • Stuppis1

Om du är i vecka 3+6 har du ju inte ens passerat BIM och då är det inte konstigt att testerna är svaga. Styrkan påverkas ju av märket på testet, vilken tid på dagen du gör testet, hur mycket du druckit, etc.

Om du är orolig är det bättre att boka ett privat VUL någon gång runt v. 8, då får du svar på om fostret lever eller inte. 

Jag vet hur orolig man är men just nu finns det inget du kan göra för att påverka hur det kommer att gå och att testa flera gånger om dagen kommer bara att göra dig mer orolig. 

Lycka till!

• Vickan I
    Tofflans skrev 2017-10-05 09:30:41 följande:
    Sluta testa, ett plus är ett plus oavsett styrka.
    Fast det stämmer ju inte riktigt. Eller jo att det är ett plus, men inte att allt är bra.

Vid mina misslyckade ivf (missfall och utomkveds) har jag med stickor kunnat följa hur det går. Stickor som blir svagare eller stegrar mkt långsamt/inte alls med några dagars mellanrum är generellt ett dåligt tecken då det visar på att hcg sjunker/inte stiger som det ska.

Ts- tidigt i graviditet kan det fortfarande bero på hur du druckit innan, hur länge du hållit dig osv också. Eller om testen har olika lotnummet och är olika känsliga. Olika test ska du inte heller jämföra med varandra.
Svar på tråden Missfall?