• Malva2015

vara utan mat på natten 11 månader

Slutade nattamma för en vecka sedan.
    Lägger henne 19 och då äter hon sista målet 18.
    Kl 02-04 börjar hon, vaknar ledsen och vill ha mat. Jag har is i magen till 05.30 sen går vi upp och äter.

Vänjer de sig eller kommer det vara såhär ?:(

• Svar på tråden vara utan mat på natten 11 månader
  • Knäcken

Ger mat så barnet somnar om såklart. Varför krångla i timmar när en flaska välling hade gjort att ni alla somnar om snabbt och är utvilade på dagen.

• Malva2015
    Knäcken skrev 2017-10-06 06:37:30 följande:

Ger mat så barnet somnar om såklart. Varför krångla i timmar när en flaska välling hade gjort att ni alla somnar om snabbt och är utvilade på dagen.

Mitt barn tar inte flaska..
  • BuoBä

Testa att ge mer mat hela dagen, och ev ett extra litet mål precis innan läggdags, så hon är riktigt mätt.

Annars är det bara att vänta ut. I den åldern behöver barn inte äta på natten, men det händer mycket i utvecklingen så de sover dåligt i perioder. Har amningen varit tröst är det klart att det kan ta ett tag att ställa om.

• Malva2015
    BuoBä skrev 2017-10-06 07:08:03 följande:

Testa att ge mer mat hela dagen, och ev ett extra litet mål precis innan läggdags, så hon är riktigt mätt.

Annars är det bara att vänta ut. I den åldern behöver barn inte äta på natten, men det händer mycket i utvecklingen så de sover dåligt i perioder. Har amningen varit tröst är det klart att det kan ta ett tag att ställa om.

Det är lite detta jag vill höra.
    Att det gäller att vänta ut.. hon äter som ett djur dagtid så hon BORDE inte behöva äta.. herregud vad detta är tufft.

Nu är det 8 dagar sedan jag slutade nattamma... någon med erfarenhet, när vänder det? Trodde det skulle ta Max en vecka... detta är ju värre än att nattamma
  • BuoBä

Du kan även testa om hon accepterar nåt annat som tröst. En snuttefilt, en t-shirt som luktar du eller vad som helst som kan tänkas funka. Vår dotter vill pilla oss i håret. Rätt irriterande ibland att man måste lägga sig bredvid och ibland rycker hon hårt, men får hon greja så somnar hon oftast om på några minuter. Hon är 1,5 år nu.

• Magnus81
    Malva2015 skrev 2017-10-06 07:50:38 följande:

Det är lite detta jag vill höra.

Att det gäller att vänta ut.. hon äter som ett djur dagtid så hon BORDE inte behöva äta.. herregud vad detta är tufft.

Nu är det 8 dagar sedan jag slutade nattamma... någon med erfarenhet, när vänder det? Trodde det skulle ta Max en vecka... detta är ju värre än att nattamma

Vi har 7 barn och det kommer att ta tid. Sen förstår jag att barnet vaknar på natten. Det är lite långt tid för den lilla att vara utan mat.

Barnet måste ha något riktigt ordentligt i sig om den ska stå sig till 0530. Eller så får du ge den natt mat senare och därmed lägga den senare.
  • Malva2015
    Magnus81 skrev 2017-10-06 08:04:43 följande:
    Vi har 7 barn och det kommer att ta tid. Sen förstår jag att barnet vaknar på natten. Det är lite långt tid för den lilla att vara utan mat.

Barnet måste ha något riktigt ordentligt i sig om den ska stå sig till 0530. Eller så får du ge den natt mat senare och därmed lägga den senare.
    7 barn?! Häftigt!

Problemet är att hon är dötrött 19-20..
    har ni något barn som flaskvägrat?
    Är så avundsjuk på alla som kan ge välling och liknande på natten..
  • Magnus81
    Malva2015 skrev 2017-10-06 08:14:51 följande:

7 barn?! Häftigt!

Problemet är att hon är dötrött 19-20..

har ni något barn som flaskvägrat?

Är så avundsjuk på alla som kan ge välling och liknande på natten..

Vi hade sen äldsta som hon ammade hon total vägra ta flaska så det var att ge henne husmanskost.

Prova att ge henne mat strax innan sängdags sen är det mycket av närheten som ditt barn saknar
  • Malva2015
    Magnus81 skrev 2017-10-06 08:50:33 följande:
    Vi hade sen äldsta som hon ammade hon total vägra ta flaska så det var att ge henne husmanskost.

Prova att ge henne mat strax innan sängdags sen är det mycket av närheten som ditt barn saknar
    Ska testa att ge henne gröt innan läggning .. hon sover slickad mot min kropp så närhet får hon massor av:)
Svar på tråden vara utan mat på natten 11 månader