När det känns som ens bästa vän varit otrogen
Jag skriver här för att jag vet verkligen inte vad jag ska göra, det kommer att bli långt men jag behöver verkligen råd.
Jag har under mer än tio år haft en bästa vän och på många sätt är det den närmsta och längsta relationen jag haft i mitt liv utanför min familj. Under en hemmafest som hon hade i somras så kom en kille som jag tyckt varit söt sen jag var tonåren, men inte speciellt intresserad. Under kvällen blev jag dock mer och mer intresserad (vilket är extremt ovanligt). Min bästa vän peppade mig i badrummet och verkligen uppmanade mig att köra och stöta på honom för att ta det vidare. Sagt som gjort, jag gör det och tänker att, vad fan jag kör! Vi sitter bredvid varandra i soffan han och jag och kommer närmare och närmare, och jag känner att nu händer det!
Då kommer min bästa vän, som blivit lite för full fram och säger rakt framför mig till honom "Jag ska gå in till sovrummet nu, vill du följa med?" Hon går in i sovrummet han följer efter. Kvar sitter jag, helt i chock över vad som precis hände. Jag skiter i killen, men vad i hela helvete höll hon på med? Jag kände mig extremt förödmjukad, sårad, fly förbannad och så totalt frågande till hennes beteende. Det kändes som hon verkligen ville förminska mig så mycket hon bara kunde.Jag förstår inte hur hon i ena minuten kan peppa mig i badrummet och uppmana mig till att ragga, för att sedan se illvilligt på mig och bjuda in killen i sovrummet. Det kan också tilläggas att de hade sex fast flera personer gick in i sovrummet och det hon gjorde var att bjuda in en annan vän att delta (och nej, det hände inte).
Sedan dess har jag varit fly förbannad och är det fortfarande, men jag vet inte om jag kan förlåta det trots att vi varit bästa vänner i massa år, pratat flera gånger i veckan när vi bott ifrån varandra och verkligen haft en nära relation. Det här har gjort mer ont än något annat tidigare. Vi har pratat flera gånger men inte träffats sen det hände. Hon har bett om förlåtelse men det känns som jag tappat både förtroende och respekt för henne. Det kan tilläggas att vi är närmar oss 30 och för länge sen har passerat tonåren så tycker att sånt här beteende borde vi ha vuxit ifrån.
Jag behöver verkligen hjälp då jag inte vill förlora henne som vän och jag saknar henne varje jävla dag, men jag fattar inte hur jag ska kunna acceptera hennes nuvarande livsstil eller vad hon gjort mot mig. Något som detta har aldrig hänt tidigare i mitt liv och det gör mer ont än nått annat som hänt i en annan relation. Hur förlåter man någon hela vägen ut när man blivit så oerhört sårad?