• moaguuun

Ni som haft ont i ryggen

Jag fick sjukt ont i ryggen idag. Googla lite och det verkar som en ska försöka låtsas som att en inte har sinnessjukt ont, fortsätta som vanligt? Lite oroad om det inte blir bättre till på måndag då jag har ett rätt krävande jobb, som måste utföras inom en viss tid och jag kan knappt röra mig.

Tips för att det ska gå över? Hjälper vanliga värktabletter eller ska en köpa något annat?

• Svar på tråden Ni som haft ont i ryggen
  • Aniiee

Ryggskott, förmodar jag.

Ja, vanliga värktabletter hjälper oftast, och ja, försök röra dig som vanligt. Om du behöver kan du lägga kallt i ländryggen.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • moaguuun

Ja jag gissar att det är ryggskott. Ok så man kan ta värktabletter och göra allt som vanligt utan att skada ryggen eller göra det ännu värre? Jag tänker i jobbet så böjer jag mig och lyfter ganska mycket.

Hur länge har man ryggskott normalt? Några dagar till två veckor är vad jag hittar, men jag tänker om det normala är 2-3 dagar och i värsta fall 2 veckor eller om det vanliga är att det kan ta två veckor innan det är bra.

• Mamma123456

Det är jätte jobbigt att ha ont i ryggen speciellt när man inte kan röra sig som vanligt av smärta men kombinera 2 alvedon plus en Ipren så tror jag att du ska kunna utföra ditt jobb hyfsat bra . Krya på dig nu

• Mamma123456

Det är nog inte så bra att du lyfter tungt när du har ont ..inte för att du kan skada dig mera utan för att det kommer ta längre tid innan smärtan är helt borta, och om du har väldigt ont så kommer du inte ens kunna orka lyfta tungt .. Har egen erfarenhet av ryggont

Svar på tråden Ni som haft ont i ryggen