• Ledsen och förtvivlad31

Saknar mitt ofödda barn

Hej mina hjärtan!! 

Nu har det gått snart tre månader... sen min bebbe valde att inte födas... 
    Det tar i själen, varje dag går jag och tänker på mitt ofödda barn. Jag hade allt ett barn kan önska... En pappa, stor fin lägenhet, smådjur Hjärta.... Plats att växa och utvecklas.

Hur ska jag komma över detta? Jag fick se min lilla bebis... Bara ett par gammalt foster och jag ville så gärna gärna behålla Alexis (Hennes namn) i en glasburk formalin. Men jag vågade inte fråga för att jag kanske skulle ses som galen men fan, jag ångrar såå mycket att jag inte bad om det...

Frågar er återigen... Hur ska jag komma över detta? Och jag måste tillägga att jag har svårt att ens bli gravid.....  Gråter

• Svar på tråden Saknar mitt ofödda barn
  • alade

Har du någon att prata med? Kurator eller psykolog eller så?

Det låter som att du har det väldigt tungt i din sorg och jag tror att ett sätt som hjälper många att må bättre är just att prata med en samtalskontakt. De kan hjälpa med bearbetning på ett annat sätt än anhöriga kan.

Jag är ganska säker på att det inte är tillåtet att bevara ett foster på det sätt du beskriver. Kan du hitta något annat som kan representera henne när du känner att du behöver titta på något i din sorgbearbetning?

• änglarsmå

lider så med dig vet inte sj hur jag ska hantera min förlust av min lilla ängel förra året i december. Nu står vi ev framför att ev förlora ett till en liten pojke....kan bara säga att gråt när det gör ont och inget är konstigt sätt att hantera sin sorg på (anser jag iaf). Jag var ledsen 24 timmar om dygnet som sedan skiftade i timmar med ilska för att sen gråta igen. Efter ett tag började jag "rycka upp mig" antagligen för mina barn skull som är är i livet skulle inte gått annars. Låt det ta den tid det tar sorgetiden är så individuell.

Hoppas ni lyckas med att få ett mirakel snart igen

• Clever12345

Jag förstår dig. Barn är fantastiskt. Lycka till! Slappna av så ska du se att det löser sig.. :)

• Clever12345

Oj, fick du missfall. Beklagar sorgen. Sörj men du måste gå vidare för dig, din man och dina framtida barns skull.

Svar på tråden Saknar mitt ofödda barn