Ipren o fetilitet?
Påverkas fertiliteten av ipren?
Jag fick en omgång nackspärr och behövde ta ipren, nu är jag inne i min mest fertila period denna månaden, är de något som påverkar att bli gravid om man äter ipren?
Påverkas fertiliteten av ipren?
Jag fick en omgång nackspärr och behövde ta ipren, nu är jag inne i min mest fertila period denna månaden, är de något som påverkar att bli gravid om man äter ipren?
Tjejen, du behöver ta det lugnt. En massa trådar om att allt möjligt skulle påverka chansen att bli gravid och vara farligt och vad man kan äta osv.
Du kan leva precis som vanligt fram till den dagen du får positivt test. INGET påverkar graviditet förrän då, och egentligen inte ens förrän någon vecka efter det.
Tack! Kan inte hjälpa att man är så otroligt för allt som kan påverka, nu ska jag slappa och vara som vanligt. Längtar till de är vår tur att +, man vill inte bli alldeles "insnöad " på detta med graviditet för de tro jag bara inverkar negativt, att de tar längre tid! Vi längtar så min sambo o jag!
Orolig ska de stå
Ipren och andra nsaid-mediciner kan störa äl, göra så att embryot inte fäster och orsaka missfall. Ska undvikas när man försöker bli gravid. Däremot är det sällan nån fara med enstaka piller, men inte mer.
Tack för den,nu är jag ju verkligen myrket lugnare,eller inte, tagit bara en tablett så de bör inte va någon fara!
Tjejen, du behöver ta det lugnt. En massa trådar om att allt möjligt skulle påverka chansen att bli gravid och vara farligt och vad man kan äta osv.
Du kan leva precis som vanligt fram till den dagen du får positivt test. INGET påverkar graviditet förrän då, och egentligen inte ens förrän någon vecka efter det.
Fast det här stämmer inte. Ipren ökar blödningsbenägenheten vilket i sin tur ger en ökad risk för att ägget ej fäster. Det är fakta. Men det inte sagt att man inte KAN bli gravid när man äter Ipren.
Att ta enstaka tabletter påverkar inte blödningsbenägenheten. Att gå på fulldos i +24 timmar gör.
Tack känns bättre nu! Då behöver jag inte bekymra mig om att en tablett gat påverkat nått ?
Jag blev gravid och åt ipren varje dag då jag va sjuk. Men visste inte om att man helst skulle undvika :)